سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

مجتهد فاش کرد: ۶۰ افسر سعودی استعفا دادند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 642797
فعال رسانه‌ای مشهور در عربستان سعودی از استعفای ده‌ها تن از افسران در این کشور خبر داد و نوشت که دلیل این اقدام، نگرانی‌ آنها از تبعات جنگ خونین یمن است.
مجتهد فاش کرد: ۶۰ افسر سعودی استعفا دادند

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «مجتهد» فعال رسانه‌ای که اطلاعات محرمانه خاندان سعودی را فاش می‌کند، در تازه‌ترین توییت خود نوشت: «بیش از 60 افسر اخیرا استعفانامه خود را تقدیم کرده‌اند.»

مجتهد تصریح کرد: «درجه نظامی این افسران از سرگرد گرفته تا سرتیپ است.»وی احتمال داد که برخی از این نظامیان سعودی به دلیل احساس گناه در قبال جنگ یمن و برخی دیگر به دلیل ترس از قرار گرفتن اسامی‌‌شان در فهرست جنایتکاران جنگی به دلیل این جنگ، استعفا داده‌اند.

این افشاگر رسانه‌ای در ادامه نوشت: بیشتر این استعفاها پذیرفته نشده است؛ چرا که «محمد بن‌‌سلمان» ولیعهد سعودی این استعفاها را جرم تلقی می‌کند.اخیرا هیاتی از کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی علام کرد که تمامی طرف‌های درگیر در جنگ داخلی یمن به طور بالقوه مرتکب «جنایت جنگی» شده اند.

به گفته این گروه از کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل، ائتلاف متجاوز سعودی در جریان حملات خود به یمن مناطق مسکونی، بازارها و مراکز درمانی و حتی مدارس را مورد هدف قرار داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *