چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

افسر سعودی در سامراء به هلاکت رسید

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 365036
یکی از افسران عالی رتبه سعودی سپر الجزیره در سامراء به هلاکت رسید.
به گزارش جهان،تسنیم به نقل از پایگاه خبری السمله، یکی از افسران عالی رتبه سعودی سپر الجزیره در عملیات نظامی ارتش عراق در شهر سامراء در شمال بغداد به هلاکت رسید.

منابع آگاه نظامی در استان صلاح الدین عراق اعلام کردند: امروز شنبه نیروهای ویژه ارتش عراق در شهر سامراء در شمال بغداد موفق شدند یک افسر عالی رتبه سعودی را که درجه سرهنگی در سپر الجزیره دارد را به هلاکت برسانند.

منابع امنیتی در این باره اعلام کردند: این سرهنگ سعودی که در سپر الجزیره مشغول به فعالیت بوده در حین حضورش در شهر سامراء در جنوب استان صلاح الدین توسط یگان ویژه ارتش عراق در این شهر به هلاکت رسید.

منابع نظامی ارتش عراق در این باره توضیح دادند: این افسر سعودی در واقع سرهنگ رابط بین سرویس اطلاعات عربستان سعودی و نیروهای سازمان یافته طریقت نقشبندی به سرکردگی عزت ابراهیم الدوری معاون رئیس جمهوری معدوم عراق و نیروهای وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام داعش بوده است و کشته شدن وی براساس هماهنگی اطلاعاتی ارتش عراق صورت گرفته است.

به گفته مقامات امنیتی عراقی: گروه های اطلاعاتی ترکیه و عربستان با فاش شدن خبر مرگ این افسر عالی رتبه سعودی به شدت خشمگین و نگران شده اند چرا که حضور عربستان و ترکیه و سرویس های اطلاعاتی این دو کشور منطقه در بحران عراق لو رفته است.

همچنین نیروهای ارتش عراق بعد از پس گرفتن منطقه الاسحاقی در نزدیکی سامرا ۱۲ جسد سوخته شده که متعلق به نیروهای پلیس عراق است در این منطقه کشف کردند.

فرمانده عملیات سامرا اعلام کرد که صبح امروز منطقه الاسحاقی در استان صلاح‌الدین و در نزدیکی سامرا از لوث تروریست‌های داعش به طور کامل پاکسازی شد.

نیروهای امنیتی در منطقه الاسحاقی با همکاری نیروهای بسیج مردمی توانستند این منطقه را آزاد کنند. از سوی دیگر در حمله هوایی ارتش عراق به جنوب موصل چندین تن از عناصر گروهک داعش کشته و زخمی شدند.

بحران امنیتی در عراق امروز شنبه وارد پنجمین روز خود شد. مرجعیت دینی روز گذشته خواست همه افرادی که توانایی دارند به ارتش ملحق شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیری
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ترکیه و عربستان
دقیقا هم زمان با حضور روحانی در ترکیه به مناطق مرکزی و شزقی عراق دست اندازی شده ببینید ترک ها و عربستانی های موذی روحانی را بازی داده اند