پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

استعفای قاضی سعودی در اعتراض به فساد

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 276527
یک قاضی سعودی در اعتراض به فساد دستگاه قضایی عربستان استعفای خود را تقدیم شاه این کشور کرد.

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی البدیل، قاضی نایف بن علی القفاری معاون دبیرکل هیئت عمومی و معاون رئیس اداره تحقیقات و مطالعات دادگاه عالی سعودی استعفای خود را به علت فساد محیط قضایی و وضعیت ناگوار قضایی عربستان تقدیم عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی کرد.

القفاری در نامه طولانی خود که چند نسخه از آن را از جمله برای سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، مقرن بن عبدالعزیز معاون دوم و شورای عالی قضایی و عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی ارسال کرد، گفت: پرونده بازداشت شدگان طولانی شده است و نزدیک است که عربستان را ویران کند.

وی در این نامه به پرونده فساد که شهروندان سعودی از آن رنج می برند، به طور کامل پرداخته است.

این قاضی همچنین حمله شدیدی به محمد العیسی وزیر دادگستری سعودی کرد و وی را در نزد اکثر قضات به خاطر مدیریت ناکارآمد و رفتارش، فردی بسیار منفور دانست.

این قاضی با اشاره به افزایش نارضایتی مردم و رشد سریع پدیده رشوه و سایر پدیده های مشابه افزود: با توجه به وضعیت ناگوار قضایی و عملکرد ناامید کننده مسئولان ارشد دادگستری برآن شدم که از دستگاه قضایی کناره گیری کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
قابل توجه قضات ما البته اگه از زندان و متهم شدن به ضد ولايت وفقيه نمي ترسيد