جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
مقام فلسطینی:

سخنرانی عباس آخرین فرصت صلح است

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 642760
'نبیل ابو ردینه' سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: سخنرانی 'محمود عباس' در مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین فرصت صلح در منطقه است.
سخنرانی عباس آخرین فرصت صلح است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فلسطینی 'وفا' نوشت: ابو ردینه افزود: سخنان عباس در سازمان ملل مقدمه ای برای ورود به مرحله جدید مقابله با چالش های مهم پیش روی مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: این سخنرانی دربرگیرنده افق های استراتژیک فراگیری است که اثر عمیقی بر حوادث فلسطین، منطقه و جهان دارد.
وی تاکید کرد: بدون قدس و مقدسات ، صلح عادلانه و دائم در منطقه برقرار نخواهد شد، همانطور که بدون قدس هیچ راه حلی به نتیجه نخواهد رسید و منطقه همچنان در دایره بی ثباتی و جنگ های بی پایان باقی خواهد ماند.
وی تصریح کرد که مردم فلسطین در سرزمین خود مقاوم باقی خواهد ماند و با مقاومت خود همه توطئه ها را خنثی می کنند .

وی افزود: همه فلسطینیان باید در این مرحله حساس به مسئولیت ملی خود در مقابله با توطئه تقسیم منطقه عربی و نابودی آن عمل کنند.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که قراردادها ، قطعنامه ها و اقداماتی را که مردم فلسطین و رهبران با آن مخالف هستند، به دلیل عدم پایبندی به قوانین بین المللی و عربی هیچ نتیجه ای نداشته است . 

قرار است عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در سازمان ملل ، خواستار نظارت نشست بین المللی صلح بر حل نزاع فلسطینی - اسرائیلی شود. 

مقامات فلسطینی اعلام کردند که عباس به دلیل قطع ارتباط با دولت آمریکا، از زمان انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس در دی ماه گذشته، با هیچیک از سران آمریکا در نیویورک دیدار نخواهند کرد.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای، خواستار هماهنگی عملی جامعه بین المللی و کشورهای طرفدار صلح با پیام صلح فلسطین شد.

این وزارتخانه، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول دشمنی با صلح و تخریب تلاش های بین المللی برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده به دلیل شانه خالی کردن این رژیم از مسئولیت ها دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *