شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سیاستمدار سوری:

اسراییل فقط زبان زور را می فهمد دمشق

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 642523
معاون دبیر کل ائتلاف نیروهای سوری گفت: روسیه با همان زبان و سلاحی که دائما اسرائیل از آن علیه دیگران استفاده می کند، به مصاف این رژیم رفت و آن قدرت و زور است.
اسراییل فقط زبان زور را می فهمد دمشق
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، 'سعد القصیر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' افزود: این اقدام روسیه یعنی مجهز کردن سوریه به یکی از مهمترین سامانه های ضد هوایی (اس 300) برای سرنگونی کردن هواپیماهای متجاوز، از مولفه های قدرت است که اسرائیل زبانی غیر از آن نمی فهمد.

وی بیان کرد: اسرائیل با کشورهای اطراف خود با غرور و تکبر رفتار می کند و می گوید، هیچ کس از من قوی تر نیست، زیرا جدیدترین فناوری های نظامی را دارم، ولی اکنون سوری ها می توانند اسرائیل را با سامانه های دفاعی ساخت روسیه از بکارگیری جنگنده های پیشرفته پشیمان کنند و این یک انقلاب در توازن قدرت است.

القصیر اضافه کرد: تحویل سامانه 'اس 300 ' به سوریه می تواند نقشه تحرکات اسرائیل در این کشور را برهم بزند و تحولی در قدرت دمشق ایجاد کند و یکی از مهمترین طرف های فعال در پشتیبانی از تروریست های 'داعش' را از میدان بیرون کند و به این ترتیب تروریستها پشتیبانی هوایی خود را از دست می دهند.

این سیاستمدار سوری تصریح کرد: سامانه اس 300 می تواند هرگونه حمله هوایی و موشکی را از هر جایی به شکست بکشاند و می تواند اسرائیل را به بازنگری در محاسبات خود پیش از هر حمله ای وادار کند.

وی ادامه داد: جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاطر وجود سامانه 'اس 200 ' در سوریه از حریم هوایی لبنان حمله می کردند، ولی اکنون سامانه ای قوی تر و خطرناکتر در این کشور مستقر می شود.

بر اساس ارزیابی های نظامی، دستیابی ارتش سوریه به سامانه های روسی با قدرت بالای آن، مانع ورود جنگنده های اسرائیل به آسمان این کشور می شود.

سامانه اس 300 قابلیت نصب ثابت و حمل با خودرو را دارند و موشک آن دارای کلاهک جنگی به وزن 133 کیلوگرم با قدرت انفجاری بالاست که می تواند هدف را بدون برخورد مستقیم منهدم کند.

سامانه اس 300 از نوع موشک با برد 47، 75 و 150 کیلومتر بهره می برد و اهدافی با فاصله 25 کیلومتر را هم می تواند سرنگون کند.

سامانه 'انتی -2500 ' نوع جدید اس 300 است که برد موشک های آن به 250 کیلومتر می رسد و سرعت موشک های آن از 4300 تا 10 هزار کیلومتر در ساعت متفاوت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *