جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

محاصره ده‌ها نظامی توسط طالبان در جنوب افغانستان

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 641983
شماری از مقامات محلی افغان اعلام کردند که ده‌ها نفر از نیروهای ارتش این کشور در ولایت «ارزگان» از دو ماه گذشته تاکنون در محاصره طالبان قرار دارند.
محاصره ده‌ها نظامی توسط طالبان در جنوب افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، شماری از نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان خبر دادند که از دو ماه گذشته نیروهای ارتش در شهرستان «خاص ارزگان» تحت محاصره طالبان قرار دارند.

«عبیدالله بارکزی» یکی از این نمایندگان به «طلوع نیوز» گفت که از دو ماه گذشته نیروهای ارتش و پلیس در این شهرستان تحت محاصره قرار دارند و امکانات لازم را نیز در اختیار ندارند.

یکی از نیروهای ارتش نیز در تماس با رسانه‌ها گفته است که بارها با مقامات ارتباط گرفته‌اند اما برای آن‌ها تدارکات و یا نیروهای تازه نفس ارسال نشده است.در اواخر اسفند ماه سال گذشته نیز مسیرهای منتهی به شهرستان خاص ارزگان توسط طالبان مسدود شد.

به گفته «دوست محمد نایاب» سخنگوی والی ارزگان، طالبان در آن حمله نیز مرکز فرماندهی پلیس، ساختمان فرمانداری و پایگاه نیروهای ارتش این شهرستان را محاصره کرد.

نیروهای امنیتی افغان بارها از وضعیت ارسال نیروهای کمکی و تدارکات و بی‌اعتنایی حکومت مرکزی در این باره انتقاد کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *