پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیه میزبان نشست صلح طالبان و افغانستان شد

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 581880
برخی منابع از برگزاری نشست صلح طالبان و دولت افغانستان به میزبانی ترکیه در شهر استانبول خبر دادند.​
ترکیه میزبان نشست صلح طالبان و افغانستان شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم، برخی از منابع به پژواک گفته‌اند که نشست صلح دولت افغانستان و طالبان در ترکیه به مدت سه روز آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است در نشست صلح افغانستان دولت ترکیه نقش میانجی را ایفا کند.از سوی دیگر، در نشست صلح افغانستان و طالبان، دولت ترکیه به طالبان پیشنهاد گشایش دفتر در این کشور را ارائه کرده است.

برخی از منابع گفته‌اند که این نشست ادامه مذاکرات چهارجانبه چین، آمریکا، افغانستان و پاکستان برای صلح دولت کابل و طالبان بوده است.«شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اواخر مهرماه سال جاری درباره نشست چهارجانبه عمان گفته بود که کشورش تا زمانی که پاکستان به تعهدات خود در نشست چهارجانبه‌ عمان عمل نکند، در هیچ نشست چهارجانبه‌ دیگری با پاکستان شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: در نشست‌ چهارجانبه عمان تاکید شد که پاکستان به تعهداتش در پنج نشست گذشته چین، آمریکا، افغانستان و پاکستان عمل کند.مستغنی تصریح کرد: هیئت افغان در نشست عمان بار دیگر از پاکستان خواست تا برای از بین بردن مراکز امن تروریستی در خاک این کشور اقدامات عملی انجام دهد.

پیش از این نیز نمایندگان سنای افغانستان، دولت این کشور را به پنهان‌کاری درباره نتیجه نشست عمان متهم کرده‌ بودند.
یادآوری می‌شود که در نشست عمان طالبان حضور نداشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *