پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

بمباران شمال غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 641613
ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته سلسله حملاتی را به اهدافی در شمال غزه انجام داد که در واکنش به زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی بود. در عین حال در جریان تظاهرات بازگشت ساکنان نوار غزه در بیست و ششمین هفته متوالی یک فلسطینی شهید و ۳۰۰ تن زخمی شدند.
بمباران شمال غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد، اهدافی را در شمال غزه بمباران کرده است، بدون اینکه ماهیت این اهداف را مشخص کند.

مقامات فلسطینی نیز مکان‌هایی را که هدف گرفته شده اعلام نکردند، در حالی که این حملات تلفاتی نداشت.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد: سربازی در اثر اصابت ترکش‌های بمبی که فلسطینی‌ها به سمت نیروهای اسرائیل در منطقه گذرگار کارنی (المنطار) در مرزهای اسرائیل و غزه پرتاب کردند جراحت سطحی برداشت که به بیمارستان منتقل شد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد، تظاهرات روز جمعه همانگونه که هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره اعلام کرده است، تحت عنوان جمعه "شکستن محاصره" نامگذاری و برگزار شد.

در تظاهرات جمعه شمار زیادی از رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه نیز همراه با دیگر فلسطینیان شرکت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز یک فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

لازم به ذکر است که تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۷۹ فلسطینی طی آن به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنها وخیم است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *