جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رییس مدیریت بحران تهران خبر داد

وضعیت قرمز ۲۴درصد از مدارس پایتخت

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 639106
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.
وضعیت قرمز ۲۴درصد از مدارس پایتخت
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر احمد صادقی دراین باره گفت: طرح «مدرسه آماده» با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می شود که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه ای ۱۳۵۰ مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه شده است.

وی افزود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، در قالب چک لیست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف مدارس تهیه شده است.

صادقی ضمن تشریح بخش های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه مدرسه آماده وارد شده و براساس امتیاز بدست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز دارای خطرپذیری بالا، زرد خطرپذیری متوسط و سبز خطرپذیری پایین قرار گرفته اند. همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می شود تا از طریق راهکارها و توصیه های این برنامه، مسئولان مدارس، بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۴ تا پایان مرداد ۹۷ در ۱۳۵۰ مدرسه اجرا شده است که تا پایان سال بررسی شرایط تمامی مدارس به اتمام می‌رسد.

وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از مدرسه‌های  شهر تهران که مورد ارزیابی مخاطرات غیر سازه ای قرار گرفته است ١٩ درصد مدارس در وضعیت سبز، ٥٧ درصد در وضعیت زرد و ٢٤درصد در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

صادقی افزود: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های به عمل آمده بسیاری از مخاطرات شناسایی شده در مدارس با پیگیری و نظارت‌های مستمر و اختصاص بودجه نه چندان قابل توجه رفع و برطرف می‌شود و به ارتقای ایمنی مدارس کمک خواهد کرد که این امر با اقدامات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت  خیرین قابل انجام است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *