جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

ناراحتی روزنامه دولت از محکومیت کودتای۲۸مرداد

يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 636531
روزنامه ایران از بروز هر ساله احساسات منفی نسبت به کودتای آمریکایی 28 مرداد ابراز ناخرسندی کرد و نوشت: نباید تا این حد در گذشته متوقف بمانیم!
ناراحتی روزنامه دولت از محکومیت کودتای۲۸مرداد
به گزارش جهان نيوز،  عباس عبدی فعال اصلاح طلب در روزنامه ایران با اشاره به ایام سالگرد کودتای 28 مرداد و اینکه دخالت بیگانگان در کشور، همواره شوم و زیانبار بوده، نوشت: فاصله زمانی ما با آن مقطع آنقدر هست که نیازی به بروز تا این حد احساس منفی نباشد. از آن زمان تاکنون چندین واقعه مهم رخ داده که هرکدام آنها برای امروز ما به مراتب مهمتر است.

وی از انتشار مکرر اخبار و تحلیل های متعدد درباره کودتای آمریکایی 28 مرداد و نقش آمریکا و بیگانگان در بروز آن انتقاد کرد و تصریح کرد: پرونده هیچ رویدادی به لحاظ تاریخی بسته نمی‌شود و نباید هم بسته شود، ولی به لحاظ سیاسی، تا این حد در گذشته متوقف شدن یک خطای آشکار است. منظور از سیاسی، یعنی آثار روز داشتن و رد و تأیید نیروهای سیاسی موجود از آن متأثر باشد. بسته شدن سیاسی پرونده‌های گذشته منافاتی با درس‌آموزی تاریخی ندارد، ولی داوری تاریخی درباره 28 مرداد به هر شکلی که باشد، اثرات سیاسی زیاد و تعیین‌کننده‌ای بر نگاه امروز ما درباره جامعه و سیاست ندارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آقای عبدی! شرمنده، ما رو ببخش که با صورت رفتیم تو مشت آمریکا و باعث زحمت شدیم و شما مجبوری برا دلجویی کدخدا مرتب ماله بکشی!!؟
شما دیرفهم نیستید آقایان خود را به کوچهء علی چپ می زنند:
Italy
آدم خوابیده را می توان بیدار کرد اما خود به خواب زده را نه؛ بعضیها اشتباه فکر می کنند اما بعضیها اشتباهی اند. فرق است بین کسی که راه را عوضی می رود با کسی که عوضی راه می رود.
Iran, Islamic Republic of
قران همیشه مارا دعوت میکند به عبرت گیری از گذشته گان
اما این جماعت ما را دعوت میکنند به فراموشی و مذاکره مجدد از جائی که بارها زخم خوردیم
انسانهای عاقل قضاوت کنند این دو مطلب را