جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تظاهرات میلیونی یمنی‌ها در چهارمین سالگردمقاومت

سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 679159
مردم یمن امروز به مناسبت چهارمین سالگرد آغاز جنگ علیه کشورشان در میادین اصلی شهرها و استان‌های مختلف تجمع کرده و آماده برگزاری تظاهرات گسترده هستند.
تظاهرات میلیونی یمنی‌ها در چهارمین سالگردمقاومت
به گزارش جهان نيوز، اهالی صنعاء و استان‌های صعده، إب، تعز، البیضاء، الجوف و ریمه در میادین اصلی شهر تجمع کرده‌اند.

طبق گزارش شبکه المیادین و المنار، مردم یمن در میدان السبعین صنعاء پایتخت این کشور جمع شده‌اند و علاوه بر آن در ۱۰ میدان دیگر استان‌های مختلف الحدیده، ذمار، إب، صعده، تعز، الجوف و میدان برط العنان، حجه، ریمه و المدیریات تظاهرات برگزار خواهند کرد.

هدف از برگزاری این تظاهرات رساندن این پیام به گوش جهانیان است که «یمن و یمنی‌ها پس از گذشت چهار سال از تجاوزات علیه کشورشان و محاصره، قدرتمند‌تر شده و ملتی هستند که در برابر توطئه‌ها ایستاد و هرگز نخواهند شکست و استوار باقی خواهند ماند».

بیش از ۱۲ هزار نیرو از کمیته‌های مختلف و خودروهای امداد و آمبولانس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز چهارشنبه گذشته در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش داد.

وی میزان خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور را بیش از ده میلیارد دلار اعلام کرد. 

الحاضری تصریح کرد که طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

این آمار صرفا آمار وزارت بهداشت یمن است. مرداد گذشته (سوم آگوست 2018 ) روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» گزارش کرد که آمار کشته‌ها در جنگ یمن از 50 هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *