شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش تفنگداران آمریکایی مستقر در نروژ

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 634627
وزارت دفاع نروژ از افزایش بیش از دو برابری تعداد تفنگداران آمریکایی مستقر در این کشور خبر داده است.​
افزایش تفنگداران آمریکایی مستقر در نروژ
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزارت دفاع نروژ اعلام کرده است که ایالات متحده تعداد تفنگداران مستقر در نروژ را مطابق با برنامه‌های اعلام شده در ماه ژوئن بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، طرح افزایش تعداد تفنگداران آمریکایی از 330 به 700 نفر و استقرار آنها در نزدیکی مرزهای روسیه با واکنش شدید مسکو روبرو شده است. روسیه این اقدام آمریکا را کاملا غیردوستانه ارزیابی کرده است.

دولت نروژ که از زمان الحاق کریمه به خاک روسیه در سال 2014 میلادی به شدت نگران اقدامات مسکو است، تاکید کرده است که افزایش حضور نظامی آمریکا تنها با هدف گسترش توانایی های آموزشی بوده و به هیچ وجه به معنای تشدید اقدامات و تنش های نظامی نیست.

پیش از این قرار بود تفنگداران آمریکایی در پایان سال 2018 میلادی خاک نروژ را ترک کنند. آنها نخستین نظامیان خارجی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم در نروژ مستقر شده اند.اریکسن سورید وزیر خارجه نروژ نیز پیش از این گفته است که این تصمیم به معنای ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی آمریکا در خاک نروژ نیست و این اقدام به هیچ وجه علیه روسیه نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *