سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۳۵
نتایج قابل تامل یک کمپین درباره شفاف سازی درباره آقازاده‌ها

​تکرار سناریوی «دختر مظلوم وزیر» در کمپین «فرزندت کجاست؟»/ مصیبتی که ژن‌ خوب به سر مردم آوار می‌کند

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 633824
کمپینی اخیرا در خصوص شفاف‌سازی درباره فعالیت آقازاده‌های مسئولان راه اندازی شده که نتایج قابل تاملی داشته است.
​تکرار سناریوی «دختر مظلوم وزیر» در کمپین «فرزندت کجاست؟»/ مصیبتی که ژن‌ خوب به سر مردم آوار می‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: پدیده آقازادگی محصول  رانتیر است. رانت و سوء استفاده از قدرت فصل ابتدایی فساد است که به موارد حادتر مانند ارتشاء و اختلاس کشیده می‌شود و با قدرت نمایی برابر قانون گسترش می‌یابد. آقازادگی البته موضوع چند وقت اخیر کشور نیست اما امروز نمود آن بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

بعد از سخنان فرزند محمدرضا عارف درباره «ژن خوب» موضوع آقازادگی در کشورمان وار فاز جدیدی شد. تا پیش از این کمی قبح آقازادگی و استفاده از رانت پدر برای مردم و فرزندان مسئولان وجود داشت اما پس از صحبت‌های فرزند رئیس فراکسیون امید مجلس، مشخص شد فرزندان مسئولان نه تنها از این مسئله شرمسار نیستند بلکه آنرا با تفاخر حق ذاتی خود می دانند.

برادر زاده معاون وزیر خارجه
اخیرا خبر بازداشت معاون سابق ارزی بانک مرکزی که به تازگی کنار گذاشته بود، رسانه‌ها و افکارعمومی را به خود جلب کرد. این فرد کسی نبود جز «سید احمد عراقچی»، برادرزاده سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان.

 حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و بانکی کشور چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند، گفت: «یکی از آن‌ها معاون ارزی بانک مرکزی است که البته شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند.»

با این حال بخشی از مصیبتی که امروز مردم در خصوص التهابات بازار و گرانی دلار و پایین آمدن ارزش پول ملی کشورمان تجربه می‌کنند، مرهون اقدامات یکی از آقازاده‌هاست. در این میان اما احمد عراقچی تنها ژن خوبی نیست که با رانت جایگاه بالا و حساسی را اشغال کرده و از همان جایگاه مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده است.

دختر مظلوم وزیر و حمایت تمام قد جهانگیری در مناظرات
در زمان انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نیز موضوع ژن خوب وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که در اثنای مناظرات تلویزیونی «اسحاق جهانگیری» وی را دختر مظلومی خواند که بیکار بوده و برای اینکه کاری برای خود دست و پا کند جنس وارد کرده است. این درحالی بود که در محافل خبری مطرح می شد که این اجناس قاچاق بوده و با همین روند بسیای از کارگران بیکار شده‌اند تا دختر مظلوم وزیر کار پیدا کند. در این اثنا خبرهای از برخی دیگر آقازادگان می رسد که کارخانه‌های مهم و صنعتی که سابقه طول درازی دارند را با رانت تساحب می‌کنند و با ورشکستگی این کارخانه‌ها کارگران آنان اخراج و بیکار و شرمنده زن و فرزند خود می‌شوند.
 

ماجرای دختر پزشکیان در پتروشیمی جم
اخیرا نیز در ماجرای استیضاح وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی مسائلی در خصوص دختر یکی از نمایندگان اصلاح طلب مطرح شد. «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اثنای جلسه استیضاح «علی ربیعی» گفت: « آقای پزشکیان، زهرا پزشکیان مسوول فاینانس پتروشیمی جم چه نسبتی با شما دارد؟»

پزشکیان هم پاسخ داد: «دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند و مسئول هم نیست بلکه در پروژه‌ای کار می‌کند در فضای مجازی گفته بودند که او ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد اما دختر من ۴ میلیون حقوق دریافت می‌کند و آیا من رانت‌خوار هستم.»

در ادامه پورابراهیمی طی تذکری گفت: «ما برای آنکه یک بار باب قضیه بسته شود درباره ادعای آقای وزیر و یا صحبت‌های آقای پزشکیان به هیات نظارت شکایت می‌کنیم، البته متاسفانه خودشان هم رییس هیات هستند.»

البته چندی بعد شنیده شد که پورابراهیمی گفته است: «ای کاش من در مجلس نامی از فرزند کسی نمی بردم... من از آقای پزشکیان و خانواده ایشان عذرخواهی می کنم. البته انتقادات جدی به نوع عملکرد ایشان داشته و دارم.»

فعالیت پسران ربیعی و معاونش در دبی
در حین استیضاح وزیر بود که نماینده مردم رباط کریم موضوع بحث برانگیزی را درباره فعالیت پسران ربیعی و معاونش در دبی مطرح کرد.

حسن نورزی در مجلس  گفت: «پسر شما با پسر تقی‌زاده معاون شما در دبی شرکت دارند که رابط آنها عبدالناصر موسوی جزایری است. باید در این رابطه توضیح دهید.»

سئوال حاشیه‌ای درباره بازداشت پسر نوبخت
در آخرین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه یکی از خبرنگاران از  حجت الاسلام محسنی اژه‌ای پرسید شنیده شده پسر آقای نوبخت با مقادیری سلاح بازداشت شده است که سخنگوی قوه قضاییه گفت: «اگر چنین چیزی باشد شما دیر یا زود متوجه می شوید.»

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به این سوال گفت: «برای اطمینان خاطر آن کسانی که سوال سفارش می دهند اعلام می نمایم هیچ یک از فرزندانم باز داشت نیستند و قبراق و سرحال کنار خانواده روزگار می گذرانند.»

ماجرای دختر صفدرحسینی در مجلس
بعد از افشای محتویات فیش حقوقی صفدرحسینی، رئیس مستعفی صندوق توسعه ملی که شامل تسهیلات عجیبی چون حق تفریح فرزند بود، دختر وی که به واسطه لیست امید وارد مجلس شد، درحالی که «محمود واعظی»، وزیر ارتباطات دولت یازدهم در مجلس حضور داشت و دستور جلسه بررسی موضوعات این وزارتخانه بود، بدون توجه به این مسئله پشت تریبون رفت و بیانیه‌ای در دفاع از خانواده خود خواند و وقت مجلس مصروف این مسئله شد.

پس از این ماجرا انتقادات به لیست امید افزون تر شد. در همین راستا، «الهه کولایی» یکی از زنان اصلاح‌طلب درباره رانتی بودن لیست امید، افشاگری کرد.

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب در این مورد اعلام کرد: "به‌هرحال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آن‌ها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند."

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: "همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم."

پای آقازادگان دیگر چون حسین فریدون، برادر رئیس جمهور، مهدی جهانگیری، برادر معاون اول دولت، مهدی وکیلی فرزند محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس و ... نیز در ماجراهای مختلف رانتخواری باز است.

ماجرا و حرف و حدیث‌ها حول آقازاده‌ها بسیار است و به قولی همیشه پای یک آقازاده در محافل خبری به میان است. از این رو کمپینی تشکیل شد و افکارعمومی از مسئولان دولتی خواستند که بگویند که فرزندانشان در کجا مشغول هستند.

حال مسئولان طی این کمپین اقدام به پاسخ کرده‌اند تا جایی که برخی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر مطرح می‌کنند که این توضیحات بیشتر مظلوم نمایی و ادامه پروژه دختر مظلوم وزیر است و با این توضیحات بیشتر باید به آقازاده‌ها کمک شود.
 
با این اوصاف همانطور که پورابراهیمی در ماجرای دختر مسعود پزشکیان مطرح کرد این موضوعات باید به طور شفاف راستی‌آزمایی شود تا صداقت گفتار مسئولان در این موارد اثبات شود. سئوال این است با توضیحاتی که مسئولان درباره فرزندان خود عنوان می کنند و آنان را بیکار و یا کارمند ساده توصیف می‌کنند، پس اینهمه اخباری که درباره رانتخواری فرزندان مسئولان و اشغال پست‌های کلیدی منتشر می‌شود، چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه رانت و قدرت از بین نره نظام پشت وانه مردمیشو از دست میده
چرا ماباید برای آقازاده ها کشته بشیم
چرا ما مرگ بر آمریکا و انگلیس بگیم بعد آقازاده ها و مسئولین ویلا و جای تفریحشون آمریکا و انگلیس باشه و هزار چرای دیگه
United States
تمام مسولین کشوری و لشکری از اول انقلاب بگویند اموال و دارایی هایشان چه بوده است و الان چه دارند تا همه چی معلوم شود این دیگه اینها هیاهو قوقا کردن ندارد
Iran, Islamic Republic of
قضاییه اجازه اختیارات بیشتر را گرفت
پس بهانه برخورد فوری و قاطع نمانده.
البته هنوز قضات مربوطه انتخاب نشدند!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر کاملا بگن چی بودن و چی شدن کلا مملکت کن فیکون میشه
Iran, Islamic Republic of
از زماني كه در تلويزيون حمايت علني از دختر قاچاقچي وزير ( دختر مظلوم وزير ) بعمل آمد هم قاچاقچيان در كار خلاف خود جسور شدند هم مردم فهميدند كساني كه در حال حاضر مسئول اول مبارزه با فساد هستند حقيقت ندارند و اهل مبارزه با فساد نيستند و اعتماد ها كم و كمتر شد .
كمتر دروغ بگوييم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 10:12، در متن بالا نوشته شده: "در زمان انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نیز موضوع ژن خوب وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که در اثنای مناظرات تلویزیونی «اسحاق جهانگیری» وی را دختر مظلومی خواند" ، شما هم در كامنتتان از عبارت "دختر مظلوم وزير" استفاده كرده ايد. چنين عبارتي در سخنان جهانگيري ديده نمي شود. مخالفين دولت معمولاً اين دروغ را تكرار مي كنند و مانند ساير دروغها ("بي شناسنامه" خواندن منتقدين، "برويد به جهنم" و ...) آنقدر آن را تكرار كرده اند كه خودشان هم باورشان شده است. و اما جمله جهانگيري، دقيقاً اين است: " ... در مورد مسأله‌ای که آقای قالیباف گفتند چون علاقه نداشتم این موضوع در اینجا مطرح شود من تا روز چهارشنبه که جلسه هیئت دولت بود فکر می‌کردم برای وزیر دیگری این مسأله اتفاق افتاده است. چهارشنبه مشخص شد که منظور وزیر آموزش و پرورش است. ملت ایران مظلومیت دولت را ببینید. یک دفعه گفته می‌شود در خانه یک وزیری قاچاق بوده است. وزیر یک دختری دارد که فوق لیسانس داشته و بیکار بوده ..." وي در مورد قاچاق بودن لباسها و قاچاقچي بودن هم توضيح داد: "از گمرک وارد کرده و تمام تعرفه های قانونی آن را پرداخت کرده است. اما یک باره کلانتری و دادگاه می روند، این محموله را می گیرند و این می شود موضوع مصاحبه معاون اول قضاییه و موضوع مصاحبه نامزد ریاست جمهوری."
با تقوا باشيم و كمتر دروغ بگوييم
كمتر دروغ بگوييم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 10:12، در متن بالا نوشته شده: "در زمان انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نیز موضوع ژن خوب وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که در اثنای مناظرات تلویزیونی «اسحاق جهانگیری» وی را دختر مظلومی خواند" ، شما هم در كامنتتان از عبارت "دختر مظلوم وزير" استفاده كرده ايد. چنين عبارتي در سخنان جهانگيري ديده نمي شود و در واقع، جهانگيري سخني در مورد مظلوميت دختر وزير نگفته است! اما جمله جهانگيري، دقيقاً اين است: " ... در مورد مسأله‌ای که آقای قالیباف گفتند چون علاقه نداشتم این موضوع در اینجا مطرح شود من تا روز چهارشنبه که جلسه هیئت دولت بود فکر می‌کردم برای وزیر دیگری این مسأله اتفاق افتاده است. چهارشنبه مشخص شد که منظور وزیر آموزش و پرورش است. ملت ایران! مظلومیت دولت را ببینید. یک دفعه گفته می‌شود در خانه یک وزیری قاچاق بوده است. وزیر یک دختری دارد که فوق لیسانس داشته و بیکار بوده ..." وي در مورد قاچاق بودن لباسها هم توضيح داد: "[او اين لباسها را] از گمرک وارد کرده و تمام تعرفه های قانونی آن را پرداخت کرده است. اما یک باره کلانتری و دادگاه می روند، این محموله را می گیرند و این می شود موضوع مصاحبه معاون اول قضاییه و موضوع مصاحبه نامزد ریاست جمهوری."
با تقوا باشيم و كمتر دروغ بگوييم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مظلومیت دولت را که مطرح کرده .
درست ؟
خب مظلومیت دولت بابت چی ؟
بابت اینکه دختر وزیر بیکار و فوق لیسانس بوده و لباس وارد کرده و گفته اند قاچاق !
در واقع مظلومیت دولت را به این خاطر گفته که چرا به دختر وزیرش تهمت قاچاقچی زده اند . افتاد ؟ یا نه؟
همه عاقلان این را می فهمند پس لازم نیست کلمه "دختر " و کلمه " مظلوم" را پشت سر هم بیاورد
عقل داشته باشیم .
سپس تقوا هم داشته باشیم
کمتر دروغ بگوییم
United States
و خداوند توجیه را آفرید ...
كمتر دروغ بگوييم
Iran, Islamic Republic of
متوجه منظورتان نمي شوم. جهانگيري نگفته «دختر مظلوم وزير» اما گفته در قضيه واردات لباس توسط دختر وزير، دولت مورد هجمه مخالفين قرار گرفت و مظلوم واقع شد. تفاوت اين دو برداشت حقيقتاً واضح تر از آن است كه نيازي به توضيح اضافه باشد مگر آن كه شيطان - نعوذ بالله- آنچنان اعمال ما را در نظرمان زيبا جلوه دهد كه نتوانيم خطاي برداشتي خود را اصلاح كنيم.
Iran, Islamic Republic of
مواظب تقوات باش اونوراب رفتی بباد ندی اقازاده بیکارو...........
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات مملکت ما از وجود مسئولان نادان و ژنهای الودشان است که مملکت را به فساد کشیدند
Iran, Islamic Republic of
از بالا تا پایین همینطورن
Iran, Islamic Republic of
دقیقا و بدون استثنا
Iran, Islamic Republic of
مردم دارن از خيلي ها عبور ميكنند مسولين و دولتمردان بگوش باشيد منصب خو درا به جوانها و كارامدها بدهيد.تو فكر مردم نيستيد حداقل بفكر ارامش در زمان بازنشستگي خود باشيد طمع پول تا كي .
Iran, Islamic Republic of
والله این انقلابی نبود که مردم به خاطرش خون دادند و الان هم پایش ایستاده اند.مسئولان بدانند که حق الناسی بر گردنشان هست که در آخرت نخواهند توانست با مردم تسویه بکنند.
Iran, Islamic Republic of
این فرمایشات حضرتعالی براکسانی خوبه که معتقد واقعی بروز حساب باشن والا طرف که اصل موضوع رو قبول داشته باشه بخودش جرئت هرکاریرو نمیده.سریک ملت کلاه نمیزاره
Iran, Islamic Republic of
اقازاده نه !....
Netherlands
چرا منتشر نکردی ؟بجای نقطه چین نکبت زاده است
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
دقت کنید همه اینها از اصلاح طلب ها هستند.

چگونه اینها می خواهند با فساد مبارزه کنند.
آرش
Germany
یعنی دست رو هرکی میزارن یا اختلاس کرده یا در شرف انجامشه!

احسنت به این دولتمردان پاک دست
Iran, Islamic Republic of
فقط « کجاست» اصلا کافی نیست بلکه باید بصورت کاملا مستد از نوع فعالیت های خود واینکه دقیقا در چ پروژه‌ای ودرکجا کار می کنند و دقیقا در آمدشان چقدر است و تابعیت کجا را دارند و......... هزاران سوال دیگر پاسخ دهند وپاسخ ها هم مورد تایید قوه‌قضاییه قرار بگیرد
United States
بهتر است از بزرگان و علما شروع شود و بعد مسئولین رده های بعد.
طاهر
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر پزشکیان واقعا آنسان با تقوای هستند و کار آقای پور ابراهیمی بسیار ناپسند و زشت بود.
ولی با این تفاصیل فرزندان کسانی که حتی 40 سال در این کشور مدیر و وزیر بودند بیکارند پس معلومه که آنها کار بلد نیستند و این را هم بگوییم فرزندان مسئولان اگر واقعا از روی سواد و استحقاق به پستی رسیده اند با کار و تلاش و سواد هیچ هم زشت و رانت خواری نیست- هر ایرانی حق دارد در این کشور شغل و منبع درامدی برای تامین مخارج زندگی داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
مگه توييتر فيلتر نيست؟!!
اخه اين چه مملكتيه رييس جمهور داره، وزرا دارند، مردم عادى دارن، بقال سر كوچه هم داره ولى باز فيلتره!!
مسخره كردين خودتون رو ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
یک نکته مهم که نباید از آن غفلت کرد مربوط به افرادی می شود که تابعیت دوگانه دارند ولی در عین حال در ایران زندگی می کنند.
این افراد برای اینکه شهروندی شان در کشور خارجی دچار خدشه نشود هر سال به آن کشور مثلا امریکا، انگلستان یا ... سفر می کنند تا مهر ورود به آن کشور در پاسپورت خارجی آنها ثبت شود.
جا دارد افرادی مانند جناب آقای دکتر ظریف یا هر شخصیت دیگری که در مورد ساکن ایران بودن خانواده و فرزندان اظهاراتی داشته اند، در این مورد مهم نیز توضیح دهند که آیا خود یا خانواده و فرزندانشان در یک کشور خارجی مثلا امریکا شهروند محسوب می شوند یا خیر؟ و آیا علاوه بر پاسپورت ایرانی پاسپورت آن کشور را نیز دارند یا خیر؟ زیرا سکونت در ایران به معنای تابعیت صرفا ایرانی نیست.
اصل مشکلی که در مورد افراد دو تابعیتی وجود دارد "همین مسئله دو تابعیتی بودن و در عین حال در ایران ساکن بودن و مخصوصا پست کلیدی داشتن " است.
افراد دو تابعیتی که در ایران زندگی می کنند بعضا زندگی متعهدانه ای در ایران ندارند، این افراد در صورت ارتکاب بزهکاری از هر نوع اقتصادی ، سیاسی و ... به راحتی از ایران خارج شده و در واقع در کمال امنیت فرار می کنند و امکان تعقیب قضایی هم از آنها وجود ندارد.
با تشکر
حامد
Iran, Islamic Republic of
ما وقتی از آقازاده سخن می گوییم منظورمان این است که آن آقازاده فاسد و رانت خوار است و به کمک پدرش این رانت را به دست آورده است. آیا سخن کسی که متهم به فساد است مورد قبول است؟ نه. فعالیت های اقتصادی و کشوری که آقازاده ها در آن زندگی می کنند باید توسط دستگاه قضا مورد بررسی قرار گیرد و سخن خودشان عمدتا دروغ است.
Iran, Islamic Republic of
شمارو بخدا عکس این شکلک خنده روچاپ نکنید که ادمو یاد ایواز میندازه.خداوندمتعال این مفسدین باقاتلین اباعبدالله الحسین محشورکنه که ابروی نظام وتشیع واسلاموبردن
صابر
Iran, Islamic Republic of
اینطور که حضرات مسئولین دارند اعلام می کنند
فکر کنم ملت ی چیزی هم آخر سر بدهکار میشن/
واقعیت را با سند اعلام کنید . والا حرف رایگان زدن که هزینه ای ندارد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده بهتره کمپینی تشکیل بشه که هر کس(اقوام و ...) اطلاعاتی از فرزندان‌مسولین داره با ذکر منبع موثق رزومه فرزندان مسولین رو بذاره ببینیم‌کی راست میگه کی دروغ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میشود دادگاه ه به این زن دار های برتر اجازه ازدواج مجدد ومتوالی بدهد تا ژن های بیشتری در جامعه تزریق گردد تا از انحصار طلبی جلوگیری شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از مادر امثال ستار بهشتی بپرسید فرزندت کجاست
تازه مسلمان
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان نیوز
راه دور نرو
کافیست در همین سعادت آباد دفترهای خصوصی را پیدا خواهید کرد که پسر ودختر وداماد اکثر فک وفامیل های رده های بالا ومتوسط دولت مشغول دریافت فقط 10 درصد خریدهای ارزی میباشند .بروید ببینید در نفت وگاز چه خبر است .
رهبری حرف حساب زد کدام تحریم ؟ کدام دشمن ؟ دشمن خومانیم !!!! بر علیه ایران !!! نه اسلام.