پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴۴

رسایی: سیف دلبستگی به این آب و خاک ندارد

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 630021
آقای آشنا اگر تردید دارد از آقای سیف بپرسد بعدا اظهار نظر کند. در ضمن آقای آشنا نگفته است که این بحث دروغ است یعنی موضوع را رد نکرده است. بلکه گفته این حرف‌ها را نزنید.
به گزارش جهان نيوز، بالاخره سیف بعد از پنج سال ریاست بر بانک مرکزی، ساختمان میرداماد را تحویل همتی استاد دانشگاه تهران و رئیس سابق بیمه مرکزی داد. سیف عملکردی از خود به جا گذاشت که حالا حامیان دولت هم جرات حمایت از آن را ندارند. بازار آشفته ارز و سکه، افزایش قیمت ها و در سرآشیبی افتادن معیشت مردم بخشی از این عملکرد سیاه است.
 
فقط خانواده سیف نیستند که اقامت گرفتند خیلی‌ها این کار را کردند
اما نکته جالب توجه این است که همه اعضای خانواده سیف آنگونه که حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است اقامت استرالیا را گرفته اند و در حال حاضر آن جا ساکن هستند. اقامتی که شاید به منظور فرار از عملکرد ضعیف سیف بوده است. اما آیا همه مردم ایران امکان این فرار را دارند؟ 

حمید رسایی در توئیتی به مسئله خانواده سیف اشاره کرد که مثل همیشه حسام الدین آشنا در توئیتی به جای پاسخگویی با کنایه و اشاره  به آن پرداخت. اما اصل موضوع را تکذیب نکرد. با رسایی در مورد این توئیت اش گفتگو کرده ایم

 
 
حمید رسایی


 اگر آقای آشنا تردید دارد از سیف بپرسد

توئیتی در مورد خانواده آقای سیف کرده بودید. می‌خواستم ببینم مستندات شما در این باره چیست؟ چون  برخی مثل آقای آشنا در این موضوع تشکیک کرده اند. 
آقای آشنا اگر تردید دارد از آقای سیف بپرسد بعدا اظهار نظر کند. در ضمن آقای آشنا نگفته است که این بحث دروغ است؛ یعنی موضوع را رد نکرده است. بلکه گفته این حرف‌ها را نزنید. ما هم که نمی‌توانیم این حرف ها را نزنیم بالاخره مساله مهمی است که یک مقام مسئول در این جایگاه همه اعضای خانواده اش اقامت کشور دیگر را گرفته اند و در آن جا ساکن شدند در حالی که آن فرد کسی است که باید پاسخگویی بسیاری از امور مالی مربوط به بانک مرکزی باشد.

یکی از راه های نفوذ به کشور بچه های مسئولین هستند/ سیف دلبستگی به این آب و خاک ندارد

یعنی احتمال این که آقای سیف هم به استرالیا برود وجود دارد؟
وقتی یک نفر تمام اعضای خانواده اش می‌روند، معلوم است دلبستگی به داخل کشور وجود ندارد، اعضای خانواده آنجا را به اینجا ترجیح می‌دهند. یک موقع است طرف برای ماموریت می‌رود، موقت می‌رود، برای تفریح می‌رود، که تازه همین هم مسئولین نباید انجام دهند، بچه‌هایشان می‌روند آنجا درس بخواننند که اکثرا می‌مانند. یکی از راه‌های نفوذ در کشور همین افراد هستند. همین اقامت ها هست. الان هر کسی بخواهد به او اقامت می‌دهند؟ به هرکسی اقامت نمی‌دهند. پس وقتی به بچه ها و خانواده های مسئولیت اقامت می دهند قطعا بخاطر رضای خدا نیست. 

فقط خانواده سیف نیستند که اقامت گرفتند خیلی ها این کار را کردند/ اگر سیف با کار خانواده اش موافق نیست اعلام برائت کند

آقای رسایی الان کشورمان با فشار های خارجی مخصوصا از جانب آمریکا روبرو است. مسئولین مردم را دعوت به مقاومت می کنند. در این شرایط خبر اقامت گرفتن خانواده مسئولین از جمله سیف مطرح می شود به نظر شما این کار درستی است؟
راه حل آن نگفتن نیست، راه حل این است که جلوی این کار‌ها را بگیریم، یک راه حل جلوگیری این است که این‌ها را بگوییم تا فشار افکار عمومی عامل بازدارنده در این موضوع شود، تا بقیه این کار را نکنند. والا این روند که روز به روز بیشتر می‌شود و در بعضی از دولت‌ها با تفکر خاص بیشتر و بیشتر هم شده است. الان فقط آقای سیف نیست، دیگرانی هم هستند که این ویژگی را دارند، بررسی کنند ببینند چه کسانی خانواده شان اقامت گرفته اند. برای چه یک مسئول باید خانواده اش اقامت یک کشور دیگر را داشته باشد؟ وقتی که آقای روحانی استاندار‌ها را از پروازی بودن منع می کند و می گویید باید ساکن استان محل خدمت باشید. بعد چطوری می‌شود خانواده‌ها بروند در یک کشور دیگر زندگی کنند؟ اگر این مسئول توانایی دارد مشکلات را حل کند، خانواده اش هم باید در کنارش باشد و به رفع مشکلات کمک کند، اگر کشور مشکل ندارد آن‌ها هم اینجا باشند. اگر کشور مشکل دارد، کسی که خانواده اش را به خارج از کشور می فرستند  پس کنار برود تا افرادی بیایند که تعلق خاطر به این مملکت دارند. این متاسفانه یک روال شده است.

تمام مشکل این کشور هرگز حل نخواهد شد تا آن موقعی که مسئولین و بزرگان این کشور، بچه هایشان و یا خانواده شان در خارج از کشور مشغول تحصیل باشند، یا خانواده شان اقامت خارج از کشور داشته باشند. همچنان ما درجا خواهیم زد، نفوذی خواهیم داشت، همچنان ما کسانی را خواهیم داشت که از طریق همین راه‌ها نفوذ می‌کنند. راهش این نیست که ما نگوییم باید گفته شود، بعضی‌ها می‌گویند فرزند چه ربطی به پدر و مادرش دارد؟ خوب اعلام برائت کنند. شاید یک فرزندی تصمیم بگیرد زندگی اش را طور دیگری بچیند. الان من عکس‌های فرزند بعضی از مسئولین را  در خارج از کشور برای شما بفرستم می بینید این ها چه وضعی دارند. خوب فرد مسئول اعلام برائت کند. بگویید این از من نیست. یاد بگیرند از آیت الله جنتی، محمدی گیلانی، که اعلام برائت کردند از فرزندانشان و پای اعتقادات خودشان ایستادند. 

مردم احساس می کنند کشور رها است/ نهاد های نظارتی تعارف می کنند

چرا نهاد های نظارتی برخورد نمی کنند؟
به دلیل اینکه چشم هایشان گرفتار شده است. دچار تعارفات شده اند، همین نگاهی که شما دارید که اگر این‌ها گفته شود باعث دلسردی مردم می شود همین نگاه  باعث شده نهاد های نظارتی برخورد نکنند و این موضوع رواج پیدا کند. در حالی اتفاقا من معتقدم عدم برخورد باعث دلسردی مردم می‌شود. مردم احساس می‌کنند کشور رها است.

منبع:فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...بايد حسابرسي شود
United States
شمایید؟
احمد حق پرست راد
Iran, Islamic Republic of
آن موقعی که (اردیبهشت و خرداد 92 و96) یک عده با هیجانات کاذب بر سر صندوقهای رای می روند و با غرور، اعلام پشتیبانی از یک تفکر اشرافی می کنند و یک عده زیادی را با خود به ته چاه تباهی می برند بایستی این روزها را نیز اندیشه می کردند، سرنوشت یک ملت بازیچه چندین نفر دنیاطلب دنیاپرست منفعت گرا شده است. این است آفت دموکراسی یا به گفته بعضیها مردمسالاری...
Iran, Islamic Republic of
رحمت به شیر مادرت.
لیاقت برخی از این مردم همین اشراف زاده های واداده اند.
Iran, Islamic Republic of
البته تقصیر من وتو و 16 میلیون اعلامی که می دانستند روحانی خسارت محض است چیست؟ به چه گناهی باید ما تاوان پس دهیم؟
Iran, Islamic Republic of
جهت جان دستت درست قشنگ جامعه را دو قطبی کردی
هرکی با مانیست برماست؟
حرفهای صدتا یه غاز چیه
تو مملکت جمهوری اسلامی با حضور رهبری و نظارت شورای نگهبان انتخابات انجام شده
این که من به این رای ندادم به آن رای دادم
اوناگناه کارند و ما بی گناه معنی نداره
مشکل اینه که اتحاد و همدلی مان کم شده
فکر میکنیم مملکت براساس میل یک شخص داره اداره می شه
نه این طور نیست مملکت قانون داره مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشحیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی و از همه مهمتر رهبر داره
تو را به خدا دست از این حرف و حدیث های تفرقه افکنانه بردارید
واقعا اینکه مردم فکر میکنند که کشور رهاست احساس نیست بلکه با پوست وگوشت خود حس میکنند ودر عمل میبینند
Iran, Islamic Republic of
... آقای آشنا شما هم یا سیاسی یا مالی هم طیف سیف و ... هستی وگرنه دفاع از کدام عملکرد میکنی؟! اکنون مشکل ایران شما هستید. و الله از ایران بروید برای شما هم بهتر است برای مردم هم بهتر است. شما جان ملت را به لب رساندید. اون از شهرداری های اصلاح طلب که فقط تراشیدن ملت را یاد دارند، اون از زخم کهنه موسسات مالی و سپرده گذاران مظلومش، اون از بازار و ارز و مسکن ووو دیگه چی میخواهید
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخع یادش رفته به کاپیتان بگه دست فرمون هواپیما رو درست کنه ! داره میزنه به کوه !
Iran, Islamic Republic of
به بچه محصلا میگن برای 20 بخون 14-15 بگیری اگر برای 14-15 بخونی قطعا تجدید میشی
سال 57 ملت برای استقلال آزادی جمهوری اسلامی قیام کردن طعم خوش دولتهایی با نامهای مستعار سازندگی و اصلاحات و عدالت را چشیدن!
سال 92 خلق الله برای ربنای شجریان و ... به اینا رای دادن حالا رهاشدگی کشور را با پوست و گوشت خود را باید حس کنند (طبق قانون بچه محصلا)
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بودند مردمانی در این مملکت که عمق جمله زیبای شما را می فهمیدند.
از ماست که بر ماست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
باید قانونی تصویب شود که مسئولین مملکتی حداقل 3 سال پس از کناره گیری نتوانند از مملکت خارج شوند تا پاسخگوی اقدامات و شکایات احتمالی خود باشند.
Iran, Islamic Republic of
حرف_حساب
Iran, Islamic Republic of
فرضا می گوییم دلبستگی دارد. اصلا عاشق ایران است؛ ولی این چه ربطی دارد به کارهای اشتباهش؟! آیا نباید پاسخ اشتباهات خود را بدهد و به گردن بگیرد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خوشبینانه ترین حالت دوستیه خاله خرسَس
با کمال احترام به همه خاله های تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
از مدتهای زیادی قبل قرار بود آقای سیف بعد از برکناری به عنوان سفیر ایران در استرالیا منصوب شود و در کنار خانواده باشد اما امیدواری به موفقیت ایشان باعث شد شخص دیگری ( اقای حق بین )به عنوان سفیر انتخاب شود با این شرایط پیش آمده بعید نیست اقای سیف دوباره به استرالیا برود و یا به عنوان سفیر ایران در چین اعزام شود به هر حال امثال سیف جایگاه خود را از دست نمی دهند متاسفانه روحانی به جای توبیخ کردن سیف از او حمایت و تمجید کرد لعنت خدا بر آنهایی که گرانی و تورم و بیکاری را با ضعف مدیریت خود به این مردم تحمیل می کنند تا آنها را به نظام بد بین کنند اگرچه مردم اگاهند و فتنه ها را شناسایی می کنند و در دام فتنه نمی افتند
پیشنهاد می کنم کمپینگ شناسایی مسؤلینی که خانواده آنها در خارج از کشور اقامت دارند راه بیندازیم تا آنها را رسوا کنیم و امثال آشنا را را نیز مات و مبهوت نماییم که خود را چهره فرهنگیب و رسانه ای دولت می داند و اما جز شانتاژ تبلیغاتی و نیرنگ رسانه ای و تیکه پرانی کار دیگری بلد نیست
Iran, Islamic Republic of
عنوان کمپین "دو تابعیتی و خارج نشین ضد مردم است"
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کمپینی با عنوان تابعیت مضاعف = دام شیطان برای خیانت
Iran, Islamic Republic of
اگر این عمل شناسائی ساکنان خارج وخارج نشینان از سران سه قوه و بدون
تبعیض و استثناء شروع واعلام شود کاری بس نیکو و در خور تقدیر خواهد
بود .بامید این اقدام و آن روز انشا...
Iran, Islamic Republic of
آقاي آشنا مريم و رضا و مايكل را همه مي دانند چكار ه هستندو چه مي كنند و چه ديدگاه ونظر وكينه و عداوتي با نظام دارند ولي كساني كه براي خدمت به نظام مي آيند و اين وضعيت را بوجود مي آورند كارشان اگر ضرر ش بيشتر از كار آنها نباشدكمتر نخواهدبود
Iran, Islamic Republic of
منظور از مایکل کیه؟
پسره سیفه؟! یا مایکل جکسونه؟
ایرانی
قوه قضائیه چه ... می کند...
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
خواب و در بهترین حالت تماشا می کند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا با توجه به اینکه اولاد و ورثه اکثر مسئولین در خارج از کشور به زندگی در ناز و نعمت خود ادامه میدهند. و دشمنان مملکت آنها را برای مدیریت های آتی کشور تربیت می نمایند. بفرمایید ما چکار باید انجام دهیم.
Iran, Islamic Republic of
مدافع عملکرد امثال آقای سیف نیستم اما آگر قرار بود بعنوان سفیر به استرالیا برود آقای رسایی باید به نکته اشاره می کرد.هشدار بدهیم اما بی اخلاقی نکنیم
Iran, Islamic Republic of
با توجه به امکانات موجود کار سیف عالی هم هست
Iran, Islamic Republic of
درسته داداش، عالی فاتحه خوند!
Iran, Islamic Republic of
امکانات؟! امکانات مورد نیاز برای مدیریت بانکی و اقتصادی، عبارتست از عقل و تقوا. باشگاه فوتبال نیست که باشگاه بندسازی و فیزیوتراپ و اردوگاه تمرینی لازم باشه! عقل و تقوا داشته باشن، رو زمین هم میتونن بشینن کار کنن. مگه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، چه امکاناتی داشتند؟! پوتینشان را سفت میبستند و به فرمان فرمانده شان، میرفتند در دل مشکلات.
Iran, Islamic Republic of
این کامنت فقط میتونه کار خود سیف باشه!
Iran, Islamic Republic of
یک مبحثی که در همه دولت ها مطرح بود و متاسفانه به علت عدم پیگیری جدی حل نشد. موضوع مدیران پروازی بود که الان با ورژن جدید آن مواجه ایم. قبلا خانواده مدیران استان ها در تهران سکونت داشتند و الان بحث سکونت در خارج از کشور به وجود آمده است. اگر جلوو این پدیده گرفته نشود جدا از تبعات امنیتی در آینده نزدیک مسائل جدیدی مانند هواپیمای اختصاصی و اقامت شب هادر کنار خانواده و .. مطرح خواهد شد.
یکی به ملت توضیح دهد که مگر یک مسئول نباید مسائل حفاظتی و امنیتی را رعایت کند. وقتی مسئولی خانواده اش خارج از کشورند یعنی چه. اینبه نظر من جرم است. دستگاه های نظارتی چه می کنند. یکی بیاید به مردم توضیح دهد در مملکت چه خبر است.
علی
Italy
آیا این اادامه ی همان انقلابی است که ملت با خون و جنگ و شهادت و بی سرپرستی خانواده های مظلومین به ثمر رساند.؟؟؟ ...
قاسم اباذری
لعنت خدا برخیانت پیشگان به این کشور عزیز مان ایران
Iran, Islamic Republic of
عامل بدبختی کشور عدم مدیران دلسوز در بدنه دولت است از جمله دو تابعتی ها که امروز بخاطر منافع خودشان ایران و با قطع منافع خارج هستند و متاسفانه بجای اینکه برای حل مشکلات کشور اول از خودشان شروع کنند فقط به مردم توصیه می کنند اول بگویید خودتان چکار گردید مردم نوکر کشورشان هستند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
وقتی حضرت امام فرمودن دشمنان شما برای 50 سال شما برنامه دارند یکی از تمود های این پیشگوئی این مرد بزرگ همین است وقتی قرزندان ریاست جمهور - فلان وزیر - رئیس بانک ملی و بانک مرکزی و قلان نماینده مجاس و دیگر صاحب منصبان دل در ایران ندارند وطبعا این اقایان نیز از عملکرد فرزندانشان برائت نمی جویند وضعیت مملکت از این بهتر نمی شود کجایند مدیران جهادی همچون شهید باکری
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
United Kingdom
...
United Kingdom
خانواده و سرمایه ایشان در استرالیاست.پس چه دلبستگی؟
Iran, Islamic Republic of
در هیچ کجای دنیا این چیزهایی که در ایران هست نیست. مثلا تصور کنید که رییس خزانه داری آمریکا بچه هاش و زنش میرن اقامت روسیه را میگیرن قابل تصوره؟
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سیف ک هیچی خود روحانی هم دخترش اتریشه ،، پسرش سه تابعیتیه ،، راستی کسی میدونه چرا...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
البته اگر آقای سیف سفیر ایران در فنلاند میشد اشکالی نداشت
Iran, Islamic Republic of
مهم خسارت به اقتصاد کشور است که اگر دانسته یا ندانسته باشد باید بررسی بشود نه اینکه طرف برود بشود سفیر...