سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۲
کمپین خداحافظی با انحصار پیام رسان خارجی؛

کدام یک از مسئولان از تلگرام خارج شدند؟ / شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی که تاکنون به پیام رسان داخلی پیوستند

جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 605379
برخی از نهادها و مسئولان سیاسی با هدف از بین بردن انحصار پیام‌رسانان خارجی در فضای مجازی، از تلگرام خارج شدند و ادامه فعالیت خود را در پیام‎رسانان داخلی ادامه دادند.
کدام یک از مسئولان از تلگرام خارج شدند؟ / شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی که تاکنون به پیام رسان داخلی پیوستند
گروه سیاسی جهان نيوز: برخی از مسئولان دولتی و شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی به جهت استفاده از پیام‌رسانان بومی و فرهنگسازی جهت استفاده نمونه داخلی این پیام‌رسانان از تلگرام خارج شدند و دیگر فعالیتی در این پیام رسان ندارد.

به گزارش جهان نيوز، رفع انحصار پیام رسانان خارجی، عدم امنیت این پیام رسان و عملکرد آن خارج از قوانین ایران که باعث شده برخی از کشورهای دیگر مانند روسیه اقدام به فیلتر کردن این تلگرام کنند از جمله دلایل دیگر خروج مسئولان از این پیام رسان خارجی بوده است.

خروج KHAMENEI.IR از تلگرام
پس از تاکید چندین باره‌ به استفاده خود مسوولان از پیام‌رسان‌های داخلی، با اولین حرکت جدی مهاجرت از این پیام‌رسان، در پیامی که در صفحه رسمی کانال تلگرامی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللـه خامنه‌ای KHAMENEI.IR  منتشر شد اعلام شد که فعالیت این پایگاه در پیام‌رسان‌های سروش و آی.گپ ادامه می یابد.

در توضیحات کانال تلگرامی‌khamanei.ir  همچنین آمده بود: در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فعالیت خود را در این پیام‌رسان، متوقف می‌کند. این اقدام که پیش از شروع برنامه‌ی رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام می‌شود، برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است.

جهانگیری هم با تلگرام خداحافظی کرد
پس از اعلام این خبر، در کانال تلگرامی اسحاق جهانگیری -معاون اول رییس جمهوری- اعلام شد: در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از این پس در کانال تلگرامی معاون اول رئیس جمهوری مطلبی منتشر نخواهد شد و از این پس انتشار اخبار برنامه‌های ایشان از طریق پیام‌رسان‌های داخلی صورت می‌گیرد که آدرس این صفحات به زودی اعلام خواهد شد.

توقف فعالیت رئیس دفتر رئیس جمهور در تلگرام
همچنین، محمود واعظی -رئیس دفتر رئیس جمهوری-  با بیان اینکه توصیه ما در حال حاضر این است که ازپیام‌رسان‌های داخلی که وابسته به بخش خصوصی هستند، استفاده شود، گفت: قرار شد، کسانی که در پیام‌رسان‌های خارجی هستند را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کنیم. در سال 93 دستورالعملی را به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم که هیچ فعالیت دولتی را حق ندارند در پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند. این بار علاوه بر اینکه این موضوع را مجددا ابلاغ کردیم،‌ حتی به خودمان هم توصیه کردیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.

محمود واعظی هم با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اعلام کرد: با توجه به تصمیم هیات محترم دولت و لزوم رفع انحصار از پیام‌رسان‌های خارجی، اینجانب از این پس در پیام‌رسان تلگرام حضور نخواهم داشت و از پیام‌رسان‌های گپ و ویسپی استفاده خواهم کرد.

روحانی فعالیت خود را در تلگرام متوقف کرد
در همین زمینه، اطلاع‌رسانی برنامه‌های ریاست‌جمهوری از این به بعد از طریق پیام‌رسان‌های داخلی صورت خواهد گرفت.

در کانال تلگرامی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان آمده است:‌ پیرو بخشنامه مورخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ معاون اول رئیس‌جمهور و به منظور حمایت از پیام‌های رسان‌های اجتماعی داخلی من‌بعد اطلاع‌رسانی برنامه‌های رئیس‌جمهور در پیام‌رسان‌های داخلی کشورمان ادامه خواهد داشت.

کانال رسمی ریاست جمهوری نیز فعالیت خود را متوقف کرد
در عین حال، کانال رسمی ریاست جمهوری نیز فعالیت خود را در پیام‌رسان‌های داخلی آغاز کرده و با انتشار اطلاعیه‌ای در تلگرام نوشت: پیرو بخشنامه مورخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ معاون اول محترم رییس‌جمهور و به منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی، من بعد اطلاع‌رسانی برنامه‌های ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در پیام‌رسان‌های داخلی کشورمان (سروش و گپ) ادامه خواهد یافت.

توقف فعالیت کانال رسمی تلگرامی «مجلس خبرگان رهبری»
نهادهای مختلف سیاسی هم فعالیت خود را در تلگرام متوقف و در  پیام رسانان داخلی ادامه دادند. در همین راستا، فعالیت کانال اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری در تلگرام متوقف شد.

در توضیحات کانال تلگرامی مجلس خبرگان آمده است: در چارچوب قوانین و مقررات نظام و در راستای پاسداشت منافع ملّی و رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.

 گفتنی است مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده است که از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به مجلس خبرگان رهبری در پیام‌رسان‌های سروش، آی گپ و ایتا انجام می‌شود.

فعالیت کانال تلگرامی روابط عمومی شورای نگهبان متوقف شد
روابط عمومی شورای نگهبان نیز اعلام کرد: در راستای پاسداشت منافع ملی و حمایت از تولید داخلی، شورای نگهبان فعالیت خود را در تلگرام متوقف کرد.

از این پس اخبار شورای نگهبان را در  پیام‌‌‌رسان‌‌‌های داخلی از جمله سروش، ایتا و آی‌‌‌گپ دنبال کنید.

توقف فعالیت کانال اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تلگرام
فعالیت کانال اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز در تلگرام متوقف شد.

در اطلاعیه کانال تلگرامی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی آمده است: به اطلاع همکاران محترم در رسانه‌‌ها و عموم مخاطبان گرامی می‌‌رساند، برابر قوانین و مقررات، اطلاع‌‌رسانی اخبار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منبعد در تلگرام متوقف و صرفا از طریق «پیام‌‌رسان‌‌های داخلی» صورت خواهد گرفت.
گفتنی است دبیرخانه شورای عالی امنیت اعلام کرده است که از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به مجلس خبرگان رهبری در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا و آی‌گپ انجام می‌شود.

خداحافظی دانشگاهیان از «تلگرام» برای پاسداشت منافع ملّی
بسیاری از دانشگاهیان و نهادهای دانشگاهی در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام فعالیت خود در این پیام‌رسان را متوقف و به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کردند.

بنابراین گزارش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ارسال پیامی اعلام کرد که باعنایت به سیاسیت‌های کلان نظام در حمایت از پیام رسان‌های داخلی و رفع انحصار از پیام رسان‌های غیر ایرانی، خصوصا پیام رسان تلگرام و نیز تشویق نخبگان دانشگاهی در فعالیت هر چه بهتر و مؤثرتر در این حوزه، از این پس اخبار فعالیت‌های فرهنگی، عقیدتی، آموزشی و سیاسی دانشگاه‌ها و دفاتر این نهاد در تلگرام منتشر نخواهد شد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین آدرس کانال‌های خود در پیام‌رسان‌های داخلی را منتشر کرد.

سازمان بسیج اساتید کشور نیز طی پیامی اعلام کرد که در چارچوب قوانین و مقررات کشور و در راستای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی فعالیت کانال تحلیلی و اطلاع‌رسانی خود را صرفاً در شبکه‌های داخلی ادامه می‌دهد.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان بسیج دانشجویی، اتحادیه‌های جنبش عدالتخواه دانشجویی و بسیاری از تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور هم بیان کردند که فعالیت خود را در عین اینکه از تلگرام خارج می کنند در پیام رسانان داخلی ادامه خواهند داد.

رئیسی به پیام رسانان داخلی پیوست
کانال تلگرامی رئیسی نوشت: با تأکید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر حمایت از پیام‌رسانهای داخلی و محفوظ ماندن اطلاعات و حریم خصوصی مردم در بستر امن داخلی، و باتوجه به آسیب‌های متعدد ناشی از انحصار پیام‌رسان تلگرام علیه منافع و استقلال کشور، از این پس کانال "سید ابراهیم رئیسی" در تلگرام به‌روزرسانی نخواهد شد.

در همین راستا، فعالیت کانال رسمی آستان قدس رضوی در تلگرام نیز متوقف شد.

در کانال تلگرامی آستان قدس رضوی آمده است: برای حمایت از پیام رسان های داخلی و رفع انحصار پیام رسان های غیر ایرانی، اخبار و مطالب آستان قدس رضوی را در پیام رسان های داخلی زیر دنبال کنید.

علیرضا زاکانی هم از تلگرام خداحافظی کرد
در کانال تلگرامی زاکانی، نماینده سابق تهران آمده است: در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، کانال اینجانب علیرضا زاکانی به نشانی (zakani_ir) فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.

توقف فعالیت کانال محسن رضایی در تلگرام
کانال تلگرامی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین پست خود از توقف فعالیت در این کانال خبر داد.

در این پیام آمده: به منظور پاسداشت منافع ملی، حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی، پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی فعالیت خود را از هم اکنون در پیام‌رسان تلگرام متوقف می‌کند.

از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و‌ مطالب مربوط به محسن رضایی در پیام‌رسان‌های داخلی انجام می‌شود.

دعوت حاج‌علی‌اکبری از ائمه جمعه برای خروج از تلگرام
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حذف حساب کاربری خود در پیام‌رسان تلگرام ائمه جمعه کشور را به پویش پیوستن به پیام‌رسان‌های ایرانی دعوت کرد.

نمایندگان قم به حامیان پیام رسانان داخلی پیوستند
برخی از نمایندگان نیز به این حرکت فرهنگی پیوستند و فعالیت خود را در پیام رسانان داخلی ادامه دادند.

در همین رابطه، احمدامیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در راستای پاسداشت منافع ملی و همچنین حمایت از پیام رسان‌های داخلی و رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، فعالیت خود در پیام‌رسان تلگرام را متوقف کرد.

فعالیت کانال رسمی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تلگرام متوقف شد.

مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت خود در تلگرام را متوقف کرد
 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به دنبال نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب و درراستای حمایت از پیام‌رسا‌ن‌های داخلی، کلیه فعالیت‌های خود را در شبکه پیام رسان تلگرام متوقف کرد.

توقف فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در تلگرام
در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تبلیغات اسلامی«www.ido.ir» فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.

این اقدام «www.ido.ir» که پیش از شروع برنامه‌ی رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام شد، برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تحویل زمین بازی به ضد انقلاب...
مردم به سروش بی اعتماد هستند
Iran, Islamic Republic of
مثلا قرار است سروش با اطلاعات مردم چکار کند ؟ یا هر پیام رسان داخلی دیگر ؟
چه اتفاقی قرار است بیافتد ؟
ترس ضدانقلاب بیخود نیست. چراکه زمینه و بستر فعالیت شان بسته میشود. ردگیری مسائل امنیتی راحت تر میشود. فهمیدن اینکه اپوزیسیون چکار میکنند راحت تر میشود.
اما آنهایی که ریگ در کفش ندارند دلیلی برای ترس ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات تمام شد با این کار یعنی خارج شدن از تلگرام مشکلات کشور حل می شود
Iran, Islamic Republic of
وقتش رسیده جهان نیوز و همه سایت های دیگر هم خارج بشند
Iran, Islamic Republic of
اصلا چرا به پایگاه جاسوس دشمن ورود کردنه بودند که حالا دارند خارج میشوند
Iran, Islamic Republic of
معنی انحصار را شما اصلا نمیدونین انگار
مگر تلگرام انحصاری عمل کرده و جلوی فعالیت پیام رسانهای دیگر را گرفته ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم وارد شدن که اینا آوردن. مردم به خاطر اینا که نبودن. خوبه که خارج میشن بعد خودشان بر می گردن...
Iran, Islamic Republic of
تلگرام بخاطر بازگو کردن مسائل بدون سانسور مورد توجه مردم است وگر نه ملت خاطره خوبی از روسیه ندارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه برای امریکای کثیف غش می‌کنند!
علی
Canada
با این اقدام مسئولین تلگرام با کلاس تر شد !!!!!
از دیار شهید رجایی
Iran, Islamic Republic of
کار خوب اما خیلی دیر هنگام.
این آقایان آیا تا به حال نمی‌دانستند تلگرام ابزار صهیونیستها، اگر می‌دانستند و در عین حال در آن فعالیت داشتند، باعث تأسف است و اگر نمی‌دانستند، باز هم باعث تأسف است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
در واقع کسانی که اطلاعات به دشمن می‌دادند از تلگرام خارج شدند. الحمدلله. مردم عادی هم که اطلاعاتی ندارند. مگر برخی جاسوسان!