جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

چرا میلیاردها از سرمایه ملت را غارت کردند؟

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 631377
آیا می دانید با این همه پول که سرمایه انبوهی برای مردم است، چه خدمت ها می شد به کشور نمود؟ میلیاردها دلار را غارت نموده و ارزش پول مملکت را پایین آوردند. آیا بهتر نبود مسئولان فقط با مقداری از آن، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود؟ چرا آنها را به مصرف دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نرساندند؟ آیا پیش خدا مسئول نیستند؟
چرا میلیاردها از سرمایه ملت را غارت کردند؟
به گزارش جهان نيوز، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه مسئولان همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است، گفت: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان، به وضعیت بد اقتصادی مملکت، سر و سامان بدهند و قشر ضعیف جامعه را از این مشکلات طاقت فرسا نجات دهند؟

او در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به مسئولان افزود: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حلّ آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است. عدم ثبات اقتصادی، گرانی، بیکاری، طلاق و مفاسد اخلاقی روز به روز بیشتر می شود.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ربا و رشوه و منکرات بجای احقاق حق و عدالت در بعضی از ادارات به طور سرسام آوری وارد شده است. چرا نباید بعضی از مدیران نالایق -اگر نگوییم فاسد- که این همه ضرر و خسارت به مملکت و مردم ضعیف می رسانند را به سزای اعمال خود رساند؟ منابع خبری اعلام کردند که طیّ دو سه ماه اخیر، میلیاردها دلار ارز تخصیص داده اند. چه اندازه از آن به کشور برگشته است خدا می داند.

او تصریح کرد: آیا می دانید با این همه پول که سرمایه انبوهی برای مردم است، چه خدمت ها می شد به کشور نمود؟ میلیاردها دلار را غارت نموده و ارزش پول مملکت را پایین آوردند. آیا بهتر نبود مسئولان فقط با مقداری از آن، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود؟ چرا آنها را به مصرف دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نرساندند؟ آیا پیش خدا مسئول نیستند؟

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، راه حل مشکلات موجود را همت جهادی و کنارگذاشتن منافع جناحی دانسته و بیان کرد: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! مردمِ همیشه در صحنه ی ما، عزّت و شرف و سربلندی مملکت را می خواهند و مسئولان باید پاسخگوی این همه خوبیِ مردم باشند. از تمامی مسئولان و دست اندرکاران می خواهم که با کنار گذاشتن منافع حزبی و جناحی و با وحدت کلمه و نیّت خالص، همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آب از سر گذشته !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
و سکوت سیمای دولتی لاریجانی همچنان ادامه دارد
کافی بود مراجع عظام علیه محمود بیانیه میدادند
سیما مرتب پخش و زیرنویس میکرد
متاسفم
سرور
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همینطور است.صدا و سیما کلا بنفش است.
م ج
Iran, Islamic Republic of
به مسولین بفرماید دست از دله دوزدی بر دارند کفا یت می کنه
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز ما هیچ هراسی از آمریکای جنایتکار و تحریمهاش ندارن چرا که این مردم شریف، هشت دفاع مقدس در سخت ترین شرایط با ابرقدرتها داشته و هیچگاه ناله نزدند بلکه آنچه این مردم شریف را آزار میده وجونشون رابه لبشون رسونده، بی عرضگی بعضی مسئولین وناکارآمدی دولت و مایوس کننده و اختلاس ودزدیها وخیانتها و تخلفات بعضی آقازاده ها ... است.چرا مجلس به وظیفه قانونی خودش آنطور که شایسته است عمل نمی کند؟ آیا مجلس، در راس امور است یا در راس افول؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Germany
...
Germany
حضرات آیات جای بسی تعجب است از شما اگر بگویید که نمی دانستیم خطا کردید و آگاهی بگویید میدانستند و بنا به مصلحت سکوت کرده بودید باز هم مسول هستید ....
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد به خدا اعتقاد ندارند که نزد خدا خود را مسوول بدانند! چون کسی که فقط یک کم قیامت را باور کرده باشد از این کارها نمی کند. البته عده ای از خود مردم هم شریک جرمند.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
...
بنده
Iran, Islamic Republic of
سلام
این بیانیه ها بیشتر مصداق بنزین رو اتیش مردم ریختنه.اگر تنها به صرف یه بیانیه مثل سالهای قبل تموم بشه.
تکرار حرف ارزش حرف رو بدون عمل کم میکنه.
حکم انتقلابی.سخنرانی انتقلابی.کجاست امثال حاج اقا کافی که در دین انقلاب شجاعت الگویی بود دست نیافتنی.
بهمن
Iran, Islamic Republic of
جناب ایت الله گلپایگانی . با سلام خدمت شما عرض می کنم جایگاه شما مراجع بالاتر این تذکر است .شما عزیزان می دانید الخصوص این دولت چه بر سر مردم اورده چرا کفن پوش نمی شوید تا مردم که امیدشان بعد از خدا به شما ها است همراهیتان کنند . اگر میدانید ظلمی است که هست باید فتوا دهید . غیر از این پس جایگاه شما عزیزان کجاست .
Iran, Islamic Republic of
بابا مملکت رهبری و ولی فقیه دارد. چی میگی؟!!!
hamed
United States
سلام باور کنید بیش از 90 درصد جامعه مردمی حامی انقلاب و دوستدار نظام هستند ولی وقتی مدیرانی فاسد و نجومی بگیر که کوچکترین دغدغه مردم ندارند، وضعیت کشور این میشود ...
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی میفرمایند که مسئولین باید همت جهادی نمایند.احتراما بنده معروض میدارد که حضرتعالی و سایر آیات عظام نیز باید همانند امام خمینی کاری جهادی نمایید....
United Arab Emirates
کاری جهادی کنند... یعنی بنظر حضرتعالی چیکار کنند؟
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی میفرمایند که مسئولین باید همت جهادی نمایند. جسارتا بنده معروض میدارد که حضرتعالی و سایر آیات عظام نیز باید همانند امام خمینی کاری جهادی نمایند. بحمدالله توصیه گر و نصیحت کننده و منتقد و دلسوز کم نداریم ولیکن تیغشان برش ندارد! انتظار مردم این است که آقایان بجای بیان نواقص، راه را نشان داده و تکلیف نمایند و به تکلیف نیز عمل فرمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
United States
متاسفانه صدا و سیمای بیخاصیت که مسئول گزارش و افشای اینگونه دزدیهاست... کار خودشون را موکول کردن به آینده که الان هست. مجلس هم که راس همه کار استت...قرض خواب خورانده شده که دزدها هر چه میخواهند با مجوز دولت انجام بدهند و دردش رو فقط طبقه محروم حس کنه که صدا و سیمای بیخاصیت گزارش نمیکنه؟ اگر فرمانده سپاه به روحانی تذکر بدهد که بابا بجنب، جناب نماینده... افاضات می فرماید که چرا تذکر میدهی. تذکر میدهد بخاطر اینکه تو نماینده ... کارت رو نمیکنی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما بزرگان كاري بكنيد ماكه قدرت نداريم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از روزی که جای بزرگی عوض شد بدبختی شروع شد