کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله صافی گلپایگانی:

چرا میلیاردها از سرمایه ملت را غارت کردند؟

11 مرداد 1397 ساعت 22:28

آیا می دانید با این همه پول که سرمایه انبوهی برای مردم است، چه خدمت ها می شد به کشور نمود؟ میلیاردها دلار را غارت نموده و ارزش پول مملکت را پایین آوردند. آیا بهتر نبود مسئولان فقط با مقداری از آن، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود؟ چرا آنها را به مصرف دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نرساندند؟ آیا پیش خدا مسئول نیستند؟


به گزارش جهان نیوز، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه مسئولان همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است، گفت: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان، به وضعیت بد اقتصادی مملکت، سر و سامان بدهند و قشر ضعیف جامعه را از این مشکلات طاقت فرسا نجات دهند؟

او در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به مسئولان افزود: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حلّ آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است. عدم ثبات اقتصادی، گرانی، بیکاری، طلاق و مفاسد اخلاقی روز به روز بیشتر می شود.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ربا و رشوه و منکرات بجای احقاق حق و عدالت در بعضی از ادارات به طور سرسام آوری وارد شده است. چرا نباید بعضی از مدیران نالایق -اگر نگوییم فاسد- که این همه ضرر و خسارت به مملکت و مردم ضعیف می رسانند را به سزای اعمال خود رساند؟ منابع خبری اعلام کردند که طیّ دو سه ماه اخیر، میلیاردها دلار ارز تخصیص داده اند. چه اندازه از آن به کشور برگشته است خدا می داند.

او تصریح کرد: آیا می دانید با این همه پول که سرمایه انبوهی برای مردم است، چه خدمت ها می شد به کشور نمود؟ میلیاردها دلار را غارت نموده و ارزش پول مملکت را پایین آوردند. آیا بهتر نبود مسئولان فقط با مقداری از آن، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود؟ چرا آنها را به مصرف دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نرساندند؟ آیا پیش خدا مسئول نیستند؟

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، راه حل مشکلات موجود را همت جهادی و کنارگذاشتن منافع جناحی دانسته و بیان کرد: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! مردمِ همیشه در صحنه ی ما، عزّت و شرف و سربلندی مملکت را می خواهند و مسئولان باید پاسخگوی این همه خوبیِ مردم باشند. از تمامی مسئولان و دست اندرکاران می خواهم که با کنار گذاشتن منافع حزبی و جناحی و با وحدت کلمه و نیّت خالص، همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است.


کد مطلب: 631377

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/631377/چرا-میلیاردها-سرمایه-ملت-غارت-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com