يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۳۶
اشرف بروجردی، چهره برجسته جریان اصلاحات:

برخی از طیف‌های اصولگرایی به اصول انقلاب پایبند نیستند/ اکثریت جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند/ حرکت کند روحانی مردم را خسته کرده/ احمدی نژاد هم از ادبیات اصلاح طلبی استفاده می کند

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 630693
فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.
برخی از طیف‌های اصولگرایی به اصول انقلاب پایبند نیستند/ اکثریت جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند/ حرکت کند روحانی مردم را خسته کرده/ احمدی نژاد هم از ادبیات اصلاح طلبی استفاده می کند
گروه سیاسی جهان نيوز: اشرف بروجردی از چهره‌های جریان اصلاحات و رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در سال 96 گفته است: «فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.» این نکته مهم شاید شاه کلید وضع آشفته کشور باشد که ادامه دولت اجاره ای حسن روحانی که در اوج ناکارآمدی و همراه با یک کاندیدای پوششی وارد کارزار انتخابات شد، تنها با رقیب هراسی گسترده و اجماع بر سر نه گفتن به یک گزینه مناسب و کارآمد قابل تحقق بود.

به گزارش جهان نيوز، مهم ترین بخش های گفتگوی بروجردی با روزنامه اصلاح طلب آرمان را در ادامه خواهیدخواند:

*از دوم خرداد76 تاکنون یکی از موانعی که برای جریان اصلاحات ایجاد شده این است که برخی عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان از برخی اصول عدول کرده‌اند. این در حالی است که هیچ عدولی از اصول صورت نگرفته و تنها فهم و تفسیر اصلاح‌طلبان از اصول با تفسیری که محافظه‌کاران ارائه می‌کردند متفاوت بوده است.

* این ضرورت همواره وجود داشته است که دو جریان سیاسی با یکدیگر گفت‌وگو و مفاهمه داشته باشند. جریان اصلاحات نیز همواره از مذاکره و مفاهمه استقبال کرده اما اصولگرایان به دلیل اینکه براین باورند که اصلاح‌طلبان از اصول عدول کرده‌اند حاضر به مذاکره نبوده‌اند.

*برخی از طیف‌های اصولگرایی که به اصول انقلاب و نظام پایبند نیستند با مذاکره و مفاهمه مخالف هستند و در این زمینه کارشکنی می‌کنند.
 
*در شرایط کنونی اکثریت جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند. به همین دلیل نیز نمی‌توان این جریان سیاسی را حذف کرد و یا نادیده گرفت و یا اینکه به بازی نگرفت.

*در شرایط کنونی جریان اصلاحات نمی‌تواند با دیدگاه‌های که در دوم خرداد 76 داشت به مسیر خود ادامه دهد. اصلاح‌طلبان باید بپذیرند که نسل جدید به دنبال دغدغه‌های جدیدی هستند و به همین دلیل باید با تغییر تاکتیک وتکنیک‌ها تلاش کنند در راستای این دغدغه‌ها فعالیت کنند. بدون شک اگر این اتفاق رخ ندهد مردم دلسرد خواهند شد.

*فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.

*شاید آقای روحانی گزینه مطلوب همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، نبوده باشد. اما کسانی که در انتخابات شرکت کردند به این نتیجه رسیده بودند که آقای روحانی می‌تواند مطالبات آنها را نمایندگی کند.

*به نظر می‌رسد پس از انتخابات ریاست جمهوری، دولت آقای روحانی با افزایش مطالبات و انتظارات مردم مواجه شد. این در حالی است که این مطالبات بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دولت آقای روحانی بود.

*هنوز افکار عمومی به این نتیجه نرسیده که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود وضعیت بهتر بود و این نکته بسیار مهمی است. شاید برخی از تندروهای سیاسی عنوان کنند که اگر آقای روحانی نبود وضعیت بهتر بود اما قاطبه اصلی جامعه چنین دیدگاهی ندارند و معتقدند آقای روحانی بهترین گزینه ممکن برای ریاست جمهوری بود.

*حرکت دولت آقای روحانی بسیار آهسته و کند بوده و همین آهسته حرکت کردن مردم را خسته کرده است. در شرایط کنونی یکی از چالش‌های جامعه کاهش تعلق خاطر بخش‌هایی از سرمایه اجتماعی نسبت به مجموعه مدیریت کشور است.

*در شرایط کنونی دولت آقای روحانی با چالش مراکز متعدد تصمیم‌گیر مواجه شده است. آقای روحانی می‌تواند به این مراکز متعدد تصمیم‌گیر«نه» بگوید اما این «نه» گفتن مستلزم تنش و اصطکاک بین برخی نهادهای قدرت است که به نظر می‌رسد در نهایت به سود وحدت جامعه نباشد! به همین دلیل نیز آقای روحانی تلاش می‌کنند وارد این تنش نشود و در نتیجه از برخی از تصمیمات خود عدول می‌کنند.

*اغلب بخش‌های جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند. شرایط به شکلی است که حتی احمدی‌نژاد نیز از گفتمان و ادبیات اصلاح‌طلبی برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده می‌کند. البته بنده نیت خوانی نمی‌کنم و معتقد نیستم که احمدی‌نژاد به صورت تعمدی از ادبیات اصلاح‌طلبی استفاده می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمددهستانی
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این خانم در حال وهوای درستی نیست
اصلاح طلبان گروه گروه از کشور خارج میشوند
ودر خدمت سرویس های جاسوسی غرب قرارمیگیرند
اوداردشمشیرمیچرخاند
صحت خواب
لعنت بر شیطان/ مرگ بر آمریکا
Netherlands
...
نواب
Iran, Islamic Republic of
حرف ایشون درسته برخی از طیف اصولگرا با انقلاب همراه نیستند
ولی اینم میدونن که اکثر طیف اصلاح طلب با انقلاب همراه نیستند
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
این خانم و خیلی های دیگر را بایستی جزو " شکم سیران " دانست که از حال و روز " گرسنگان " بی خبرند!
Iran, Islamic Republic of
چشم ما روشن
خواهر علاء از خودش شفاف تر حرف میزند ولو اشتباه.
خواهرم مردم از اصلاحات جز بی عرضگی و رانت بازی ندیدند.
سری به کامنتهای مردم در سایتهای خودتان بزنید
لعنت بر شیطان / مرگ بر آمریکا
Netherlands
دو بار سئول کردم سانسور شد. متشکرم که رابطه این دو نفر را روشن کردید. راستی که اکثرا با هم فامیل هستند ، مثل همان بازیکنان تعزیه که بعد از اجرا در اطاق استراحت با هم چپوق دود.می کنند.
Iran, Islamic Republic of
"هنوز افکار عمومی به این نتیجه نرسیده که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود وضعیت بهتر بود "...
Iran, Islamic Republic of
افکار عمومی .... الفاتحه ...
Iran, Islamic Republic of
جالبه که هرکی از مسیر درست خارج میشه...وارد جناح اصلاح طلبان میشه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
هر جا اهانت به ساحت خدا،قرآن، اهل بیت ع و خیانت به مملکته، نام اصلاح طلب ها میدرخشه.
United States
ای کاش تو هم لیدر اصلاحات بودی
دیگه کشور راحت میشد
حامد
Iran, Islamic Republic of
منظورش از ادبیات اصلاح طلبی چیست؟ نکنه اینا فکر می کنند واژه هایی مانند دموکراسی و آزادی مخصوص اوناست و سندش به اسم اصلاح طلبان زده شده و هر کس از این ادبیات استفاده کنه از ادبیات اصلاح طلبات استفاده کرده؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
عارف
United Kingdom
... این اصلاح طلبان ... آخر توهمند.
Germany
به طرفداران آشکار و نهان امریکا در ایران می گویند «اصلاح طلب».
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم ظاهرا شما تا میدان اصلاح طلبان فاصله زیاد است شاید موج گرین کارتهای چند تابعیتی شامل شما نشده اختلاسها .رانتها .فاصله طبقاتی .زندگی لاکچری.سیاه شدن زندگی مردم .اینها همه از دست آوردهای شما اصلاح طلبان هست.حتی آنهای به شما ها رای دادن پشیمانند .با این اتفاقات که مردم دارند لمس می کنند جایگاه اصلاح طلبان در جامعه دچار تزلزل شده.
Iran, Islamic Republic of
همون طور که حضرت آقا گفت اصلاح طلب و اصولگرا نداریم . انقلابی و غیر انقلابی
بنگر کجا نشسته ای ؟!
عبداله
France
وقتی حکومت اسلامی قوانین اسلام را اجرا نمی کند و بر خلاف شرع اسلام و فقط بخاطر خوشایند غرب به زنان اجازه ورود در تمام مسائل کشور را می دهد نتیجه این می شود ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب واقعی در این کشور فقط احمدی نژاد است شما اصلاح طلبان با اصولگراها فرقی ندارید فقط سر این که کدامتان سر قدرت باشید دعوا می کنید و یک فرق کوچک دیگری هم که دارید اصول گراها با سیاست ترند و به این زودیها دست خودشان را در سئو استفاده از قدرت رو نمی کنند شما ساده ترید و زودتر خودتان را خراب می کنید.احمدی نژاد تنها کسی بود که درنحوه اداره کشور از سنت های من دراوردی شما ها عبور کرد و اصلاحات واقعی را انجام داد....
Iran, Islamic Republic of
از صدقه سری جمهوری اسلامی!! شما زنان خوب پر و بال دراوردید
در ضمن مردم نه اصولگرا نه اصلاح طلب رو قبول ندارند
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.... وادارم نکن چیزی بگم که جهان منتشر نکنه. نوشته های ما توی این سایت همه اش شده نقطه چین، اونوقت دشمن هر چی بخواد میگه.
Iran, Islamic Republic of
اون گنده هاي اصلاحات تو گل موندن شما كه جاي خود داري
عمار
Iran, Islamic Republic of
این حرفها همه اش 2ریال ارزش ندارد وهمان جاده خاکی وفراراز پاسخگویی به ملت بابت کارنامه مدیران دولت است که حسابی در حال چرخاندن هم چرخ سانتریفیوژهاست وهم چرخ زندگی ما که از بس تند میچرخد ما سرگیجه گرفتیم .خواهشا مسئولان کمی سرعت چرخش را کم کنند !!!!!
گندی که شما اصلاحاتی(افساداتی) ها زدید فکر نکنم هیچ دشمن خارجی توان این همه ضربه زدن را داشت.
اینهمه خلق پول صورت گرفته توی جیب کارگر وکارمند که نرفته بلکه از موجودی جیب آنها هم کم شده !!!
300درصد خلق پول انجام شده قراره (کی معلوم نیست) حقوق کارکنان6تا10درصد افزایش یابد.290درصد بقیه شده حقوقهای نجومی،وامهای پس نده نجومی،رانتهای نجومی،و.........واین 290درصد برای 10درصد خلق شده اما ضربه آن به90درصد تحمیل شده!!
Mahmoud
Iran, Islamic Republic of
بنده به این طرف و آن طرف کاری ندارم. فقط یک سوال از این خانم دارم. چرا آمریکائیها دوست دارند که جریان موسوم به اصلاحات در ایران قدرت داشته باشد و چرا این جریان به هر شکلی که هست می خواهند به آمریکائیها ثابت کنند ما برای شما بهتریم
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعیت های موجود خلاف این مطلب است اصلاح طلبی و اصلاح طلبان جلوه بسیاری زشتی در میان مردم به خود گرفته اند اشرافی گری وفساد برخی مسئولان اصلاح طلب اصل نظام را هم به چالش کشانده است خوب است قدری واقع بینانه تر نگاه کنید هر چند اصولگرایی نیز وضعیت خوبی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
1- در ضرب المثل است که : کافر همه را به کیش خود می داند
و این بدرستی در باره خود شیفتگان اصلاح طلب صادق است
2- از این خانم محترم فقط یک سوال دارم وامیدوارم جوابش را برای فردای قیامت در محضر حدا حاضر کند اگر انشالله اعتقاد دارید ایا شما با علم به ناکارامدی روحانی در دوره اول خود را در کوتاهی ها وقصور ایشان شریک نمی دانید ومن شخصا از شما که می دانستید ایشان ناتوان است و مابقی را مردم تشویق به رای دادن به این اقا کردید نخواهم بخشید
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
خانم بروخردی
فعلا که همه فراریهای آن بر آب که با نظام عقده دارند ، اختلاسگران بیت المال و حقوق بگیرهای نجومی از اصلاح طلبان هستند
Iran, Islamic Republic of
شما کجا و احمدی نژاد محبوب ملت کجا
...
یک دوست-بخش اول
Iran, Islamic Republic of
خانم بروجردی؛ همین چند وقت اخیر ارباب شما خاتمی که بسیار تلاش می کنه با رهبری نظام دیدار و گفتگو داشته باشه با دل شکستگی به خبرنگار میگه: (حامیان جریان اصلاحات رقاصه ها، بهایی ها و متدین موسع) هستند!!! این حرف ارباب شماست و نه حرف اصولگرایان!! به جای فرافکنی در خصوص مسائل و مشکلات امروز کشور و تقصیر تراشی به داد مردم برسید! مردم ما اگر به روحانی رای دادند البته به غیر از اون بخشی که ماهیتا به جنس افکار شما اصلاحاتی ها رای می دهند که دل در گرو حل مسائل و مشکلات ندارند ولی مابقی مردم به شعارهای روحانی و البته در پی جنگ روانی شما علیه اصولگرایان رای دادند..
یک دوست-بخش دوم
Iran, Islamic Republic of
خانم بروجردی
دولت 18 وزارتخانه و بیش از 7سازمان و مشابه این تعداد نهاد مستقل و وابسته دارد! بودجه مملکت کاملا در اختیار دولت هست. از این بودجه تنها کمتر از 10 %در اختیار وزارت دفاع هست!!! خود این وضعیت نشانگر این هست که چرایی وجود فسادهای کلان اقتصادی را باید در دل خود دولت جستجو کرد!! نه بیرون از دولت. ...
Iran, Islamic Republic of
پدر این مملکت را فساد طلبان در اوردند...
بنده خدا
Canada
...
کاربر محترم با تشکر این موارد اصولا به من و شما ربطی ندارد و نظریه باید مرتبط باذعملکرد فرد در حوزه سیاست عمومی کشور باشد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
خانم اونایی که در گروه و طیف (لیبرالها) شما هستند پایبند به انقلاب و اسلام و ولایت فقیه نیستند اصول گرای واقعی به نظرم پایبند با انقلاب هستند عوض اینکه کار کنید فقط شبهه پراکنی میکنید.