کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشرف بروجردی، چهره برجسته جریان اصلاحات:

برخی از طیف‌های اصولگرایی به اصول انقلاب پایبند نیستند/ اکثریت جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند/ حرکت کند روحانی مردم را خسته کرده/ احمدی نژاد هم از ادبیات اصلاح طلبی استفاده می کند

9 مرداد 1397 ساعت 18:41

فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی از چهره‌های جریان اصلاحات و رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در سال 96 گفته است: «فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.» این نکته مهم شاید شاه کلید وضع آشفته کشور باشد که ادامه دولت اجاره ای حسن روحانی که در اوج ناکارآمدی و همراه با یک کاندیدای پوششی وارد کارزار انتخابات شد، تنها با رقیب هراسی گسترده و اجماع بر سر نه گفتن به یک گزینه مناسب و کارآمد قابل تحقق بود.

به گزارش جهان نیوز، مهم ترین بخش های گفتگوی بروجردی با روزنامه اصلاح طلب آرمان را در ادامه خواهیدخواند:

*از دوم خرداد76 تاکنون یکی از موانعی که برای جریان اصلاحات ایجاد شده این است که برخی عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان از برخی اصول عدول کرده‌اند. این در حالی است که هیچ عدولی از اصول صورت نگرفته و تنها فهم و تفسیر اصلاح‌طلبان از اصول با تفسیری که محافظه‌کاران ارائه می‌کردند متفاوت بوده است.

* این ضرورت همواره وجود داشته است که دو جریان سیاسی با یکدیگر گفت‌وگو و مفاهمه داشته باشند. جریان اصلاحات نیز همواره از مذاکره و مفاهمه استقبال کرده اما اصولگرایان به دلیل اینکه براین باورند که اصلاح‌طلبان از اصول عدول کرده‌اند حاضر به مذاکره نبوده‌اند.

*برخی از طیف‌های اصولگرایی که به اصول انقلاب و نظام پایبند نیستند با مذاکره و مفاهمه مخالف هستند و در این زمینه کارشکنی می‌کنند.
 

*در شرایط کنونی اکثریت جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند. به همین دلیل نیز نمی‌توان این جریان سیاسی را حذف کرد و یا نادیده گرفت و یا اینکه به بازی نگرفت.

*در شرایط کنونی جریان اصلاحات نمی‌تواند با دیدگاه‌های که در دوم خرداد 76 داشت به مسیر خود ادامه دهد. اصلاح‌طلبان باید بپذیرند که نسل جدید به دنبال دغدغه‌های جدیدی هستند و به همین دلیل باید با تغییر تاکتیک وتکنیک‌ها تلاش کنند در راستای این دغدغه‌ها فعالیت کنند. بدون شک اگر این اتفاق رخ ندهد مردم دلسرد خواهند شد.

*فصل مشترک همه کسانی که در انتخابات سال96 در صحنه انتخابات حاضر شدند و به آقای روحانی رأی دادند این بود که جریان مقابل نتواند به پیروزی دست پیدا کند.

*شاید آقای روحانی گزینه مطلوب همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، نبوده باشد. اما کسانی که در انتخابات شرکت کردند به این نتیجه رسیده بودند که آقای روحانی می‌تواند مطالبات آنها را نمایندگی کند.

*به نظر می‌رسد پس از انتخابات ریاست جمهوری، دولت آقای روحانی با افزایش مطالبات و انتظارات مردم مواجه شد. این در حالی است که این مطالبات بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دولت آقای روحانی بود.

*هنوز افکار عمومی به این نتیجه نرسیده که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود وضعیت بهتر بود و این نکته بسیار مهمی است. شاید برخی از تندروهای سیاسی عنوان کنند که اگر آقای روحانی نبود وضعیت بهتر بود اما قاطبه اصلی جامعه چنین دیدگاهی ندارند و معتقدند آقای روحانی بهترین گزینه ممکن برای ریاست جمهوری بود.

*حرکت دولت آقای روحانی بسیار آهسته و کند بوده و همین آهسته حرکت کردن مردم را خسته کرده است. در شرایط کنونی یکی از چالش‌های جامعه کاهش تعلق خاطر بخش‌هایی از سرمایه اجتماعی نسبت به مجموعه مدیریت کشور است.

*در شرایط کنونی دولت آقای روحانی با چالش مراکز متعدد تصمیم‌گیر مواجه شده است. آقای روحانی می‌تواند به این مراکز متعدد تصمیم‌گیر«نه» بگوید اما این «نه» گفتن مستلزم تنش و اصطکاک بین برخی نهادهای قدرت است که به نظر می‌رسد در نهایت به سود وحدت جامعه نباشد! به همین دلیل نیز آقای روحانی تلاش می‌کنند وارد این تنش نشود و در نتیجه از برخی از تصمیمات خود عدول می‌کنند.

*اغلب بخش‌های جامعه از جریان اصلاحات حمایت می‌کنند. شرایط به شکلی است که حتی احمدی‌نژاد نیز از گفتمان و ادبیات اصلاح‌طلبی برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده می‌کند. البته بنده نیت خوانی نمی‌کنم و معتقد نیستم که احمدی‌نژاد به صورت تعمدی از ادبیات اصلاح‌طلبی استفاده می‌کند.


کد مطلب: 630693

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/630693/برخی-طیف-های-اصولگرایی-اصول-انقلاب-پایبند-نیستند-اکثریت-جامعه-جریان-اصلاحات-حمایت-می-کنند-حرکت-کند-روحانی-مردم-خسته-کرده-احمدی-نژاد-هم-ادبیات-اصلاح-طلبی-استفاده-می

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com