جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رئیس جمهور و مسئولین جهادی نیستند و نمی‌توانند کشور را اداره کنند

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 630384
یک کارشناس اقتصادی گفت: تغییر تمام اعضای کابینه هیچ تفاوتی در کشور ندارد، زیرا روحانی کسی که مخالف دیدگاهش باشد انتخاب نمی‌کند پس هیچ پیشرفت و تغییر هم نباید انتظار داشته باشیم.
رئیس جمهور و مسئولین جهادی نیستند و نمی‌توانند کشور را اداره کنند
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی در رابطه با تغییر کابینه در دولت روحانی به خصوص تغییر اخیر رئیس بانک مرکزی، گفت: اگر در سوابق آقای روحانی در دوره دفاع مقدس نگاه کنیم میبینیم که ایشان از ابتدای انقلاب به مذاکره با آمریکا و اروپا اصرار داشتند. ایشان به مسائل داخلی کشور کمتر توجه کرده و به اندیشه‌های رهبری نیز اعتقاد چندانی ندارد. در نتیجه تغییر کابینه تاثیری در اقتصاد نخواهد داشت.
 
وی افزود: ما حدود ۶۶ میلیون نفر نیروی کار در کشور داریم و تنها ۲۳ میلیون نفر در حال کار هست. بیش از ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند. دولت در طول ریاست جمهوریش نه تنها فقر را کاهش نداده بلکه به تولید نیز اهمت نمیدهد و فقط به فکر درامد از نفت هستند. مسئولین اگر ۱۲ میلیون شغل ایجاد کردند، از این بین دلال زیادی هم به وجود آورده اند.

این کارشناس اقتصادی عنوان داشت: بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای ما با قرارداد خارجی‌ها نابود شد؛ لذا تیم دولت بدترین نوع سرمایه داری طی سال‌های گذشته است.

روحانی سیصد میلیارد دلار در ۵ ساله اخیر خرج کرده و بیکاری که به وجود آورده کمتر از اشتغال بوده است. برادر ایشان دو هزار میلیارد تومان از صندوق ذخبره فرهنگیان برداشت داشته و به عنوان حقوق معوقه حساب شده است، در حالی که بسیاری از مردم لنگ ۵ میلیون تومان وام هستند.

آیا این اختلاس نیست؟ آیا با وجود این دزدی ها، تغییر رئیس بانک مرکزی مشکل را حل می‌کند؟ لذا تغییر مسئولین و وزرا هیچ تاثیری در کشور ندارد و نمی‌توان این ساختار معیوب اقتصادی را تغییر داد.

رزاقی با بیان اینکه رئیس جمهور و مسئولین جهادی نیستند و نمی‌توانند کشور را اداره کنند، اظهار داشت: جنگ اصلی دشمنان با ما اقتصادی است. آن‌ها می‌خواهند مردم را به ستوه بیاورند.

درنتیجه باید مشکل اصلی اقتصاد را پیدا کنیم. تغییر تمام اعضای کابینه هیچ تفاوتی در کشور ندارد، زیرا روحانی کسی که مخالف دیدگاهش باشد انتخاب نمی‌کند پس هیچ پیشرفت و تغییر هم نباید انتظار داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *