سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۵

طرح‌جدید گاوهای‌شیرده خلیج‌فارس برای ایران!

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 629880
رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا در حال احیای ناتوی عربی با حضور شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس و اردن و مصر برای مقابله با ایران است.
طرح‌جدید گاوهای‌شیرده خلیج‌فارس برای ایران!
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، این خبرگزاری در گزارشی به اقدام بی سر و صدای دولت ترامپ برای ایجاد یک ناتوی عربی با حضور شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس به همراه اردن و مصر برای مقابله با ایران خبر داد.

بر اساس این خبر، کاخ سفید به دنبال همکاری عمیقتر میان این کشورها در زمینه دفاع موشکی، آموزش‌های نظامی، مقابله با تروریسم و دیگر موضوعات نظیر تقویت اقتصاد منطقه ای و روابط دیپماتیک است.

مقامات دولت ترامپ امیدوار هستند این طرح که با نام "اتحاد استراتژیک خاورمیانه" نامیده می‌شود در نشستی که قرار است در روزهای 12 و 13 اکتبر در واشنگتن برگزار شود مورد بررسی قرار گیرد.

کاخ سفید تایید کرد که در حال کار کردن بر مفهوم اتحاد با همکاران منطقه ای بوده و این موضوع از چندین ماه پیش در حال بررسی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، سنگینی این ائتلاف بر دوش دو کشور عربستان و امارات خواهد بود که همکاری تنگاتنگی با دولت ترامپ برای مقابله با ایران ایفا می‌کنند.

یک مقام ارشد ایرانی نیز به رویترز گفت: تحت دستاویر تضمین ثبات در خاورمیانه، آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ایش در حال تشدید تنش ها در منطقه هستند.

وی افزود که این رویکرد هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت و شکاف ها میان ایران، متحدان منطقه‌ایش  و کشورهای عربی مورد حمایت آمریکا را تشدید خواهد بخشید.

البته این اتحاد با چالش بزرگی مواجه است و آن قطع رابطه عربستان و امارات با قطر است، کشوری که میزبان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در منطقه است. کشورهای عربی قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند، اتهامی که قطر آن را رد کرده است.
 
منبع:  تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه این سر و صداها برای فروش اسلحه های آمریکایی و دوشیدن گاوهای شیرده منطقه است. نه جنگی اتفاق می افتد و نه این سلاحها بکار می آید. فقط گارگران آمریکایی اسلحه سازی بیکار نمی مانند...
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
این احمقهای شیرده بنوعی در حال یارگیری و راه اندازی جنگ احزابند ولی کور خوندن، همانطور که با تشکیل شورای همکاری خلیج فارس در جنگ تحمیلی طرفی نبستن ایندفعه نیز بیاری خدا سرشان بسنگ خواهد خورد!
Iran, Islamic Republic of
ای بابا
اگه بشه ، اگه بشه ، اگه بشه
تازه میشه شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحبوحه جنگ تحمیلی .
حالا ترامپ که دنبال ایده های خودشه؛ این عربها دوروبر ما چقدر کم فکرند؛ آخه با اسم عوض کردن که شورا، ناتو نمی شه که . انگار عهد کردن مغزشون رو آکبند تحویل جناب ملک الموت بدن .
Iran, Islamic Republic of
این تشکل چند ساله که تشکیل شده و توی یمن حسابی زاییده و الان فقط میخوان یه رنگ و بویی بهش بدهن که مثلا ما جدیدیم و خیلی باحالیم .
همین یمن برای کل این ارتش بسه
ایران ،با نزدیکی به کشورهای عربی بر پایه یک سری شواهد و تحلیل های دقیق و مستند،می تواند نقشه شوم امریکا را در منطقه،نقشه برآب سازد.