سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

توضیح پنتاگون درباره نیروهای اعزامی به خلیج فارس

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 687603
تسنیم نوشت: سرپرست وزارت دفاع آمریکا ارقام مطرح‌شده در برخی رسانه‌های آمریکایی در مورد تعداد نیروهایی که قرار است به خلیج فارس اعزام شوند را تکذیب کرد.
توضیح پنتاگون درباره نیروهای اعزامی به خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران ارقام مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی در مورد تعداد نیروهایی که قرار است به خلیج فارس اعزام شوند را تکذیب کرد.

پاتریک شاناهان به خبرنگارانی که در محوطه پنتاگون حضور داشتند اعلام کرد که اگرچه پنتاگون افزایش شمار نیروهای آمریکایی در منطقه را در دست بررسی دارد اما ارقام اعلام شده از سوی رسانه‌ها صحیح نیست.

وی اظهار داشت: «چیزی که ما به آن نگاه می‌کنیم این است که آیا می‌توانیم کاری برای محافظت بهتر از نیروهایمان در خاورمیانه انجام دهیم؟ این کار ممکن است شامل اعزام نیروهای بیشتر به منطقه باشد.»

اخیراً برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و آسوشیتد پرس مدعی شده بودند که وزارت دفاع آمریکا طرح اعزام 5 تا 10 هزار نیروی نظامی جدید به منطقه را آماده کرده است.

پیش از این نیز نشریه نیویورک‌تایمز ادعا کرده بود که پنتاگون برنامه‌ریزی‌هایی را برای اعزام 120 هزار نیرو به خاورمیانه انجام داده است؛ ادعایی که مستقیماً از سوی شخص دونالد ترامپ تکذیب شد.

البته چندی پیش نشریه تایم به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون طرح‌هایی برای استقرار نیرو در اقصی نقاط دنیا و شاید حتی کانادا دارد، اما در طرح‌های فعلی که در پنتاگون برای مقابله با ایران تنظیم می‌شوند استفاده از نیروی زمینی برای حمله به این کشور مطرح نیست.

شاخص دیگری که نشان می‌دهد آمریکا تا چه‌اندازه با استقرار نیرو فاصله دارد این است که فعالیت ناچیزی برای تعیین محل استقرار نیروهای زمینی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی آمریکا انجام شده است. دو دیپلمات آمریکایی به نشریه تایم گفته‌اند هیچ تعاملی با عربستان سعودی، قطر و کویت در خصوص میزبانی 120 هزار نیروی آمریکایی، صدها هواپیما و احتمالاً صدها تن تجهیزات  انجام نشده است.

ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر با متهم کردن ایران به افزایش تحرکات در منطقه ناو گروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن «بی‌52»  را روانه منطقه کرده است. تهران ادعاهای واشنگتن را رد و هدف آمریکا از انتشار چنین اخباری را «جنگ روانی» توصیف کرده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند هدف دولت دونالد ترامپ از تحرکات نظامی اخیر علیه ایران، تکرار الگوی کره شمالی و کشاندن ایران به میز مذاکره است. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند از جنگ روانی آمریکایی‌ها هراسی ندارند و تسلیم زورگویی آنها نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *