پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تشدید جنگ لفظی بین نتانیاهو و اردوغان

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 629189
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمله به رئیس جمهور ترکیه، وی را به کشتار سوری‌ها و کردها متهم کرده است.
تشدید جنگ لفظی بین نتانیاهو و اردوغان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پس از آنکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شدت از اسرائیل انتقاد کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با حمله به اردوغان وی را به کشتار مردم سوریه و کردها متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، اردوغان پیش از این به شدت از قانون جدید اسرائیل مبنی بر یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرده و گفته است که این قانون جدید نشانگر آن است که اسرائیل یک رژیم نژادپرست است.نتانیاهو نیز در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور ترکیه گفت: اردوغان در حال کشتار مردم سوریه و کردها و زندانی کردن هزاران نفر از مردم ترکیه است.

 اردوغان در جلسه هفتگی حزب عدالت و توسعه در مورد تصویب قانون یهودی‌سازی اسرائیل اظهار داشت: تصویب این قانون بیش از هر چیز به همه جهان ثبات کرد که بدون هیچ شبهه‌ای اسرائیل فاشیست‌ترین، نژادپرست‌ترین و صهیونیست‌ترین رژیم جهان است.

اردوغان افزود: از جهان اسلام، جهان مسیحیت، تمام حکومت‌های آزاد و مستقل جهان، سازمان‌ها، بنیادهای مردم‌نهاد و رسانه‌های جهان برای مقابله با این حرکت نژادپرستانه اسرائیل دعوت می‌کنم.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه 29 تیر بعد از هفت سال قانون جنجال‌برانگیز موسوم به "دولت یهود" را تصویب کرد که فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی آن را نژادپرستانه و مقدمه‌ای برای آپارتاید دانستند. گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی این قانون را به شدت محکوم کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *