شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲
۱
گزیده سخنرانی لطفی زاده در مسجد صاحب الزمان (علیه السلام)

فرزندتان دزد و معتاد شده یا پزشک و مهندس؟!

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 627871
قبر در سبک زندگی اسلامی، آخر خط نیست بلکه اول خط است. با این تعبیر، طول زندگی اهمیت می‌یابد.
به گزارسش جهان نيوز، گزیده سخنرانی دکتر محمد لطفی‌زاده با موضوع (نگاه به دنیا در سبک زندگی اسلامی) در مسجد صاحب الزمان علیه السلام تهران  به شرح زیر است:
 
 
- وقتی از زندگی حرف می‌زنیم باید دانست اصل زندگی کجا است؟ قبر در سبک زندگی اسلامی، آخر خط نیست بلکه اول خط است. با این تعبیر، طول زندگی اهمیت می‌یابد.
 
- حیات واقعی در جهان آخرت است (انَّ الدّار الآخرة لَهیَ الحَیَوان / عنکبوت، 64) در آن جا است که دست و پای انسان حرف می‌زنند و شهادت می‌دهند، میوه‌ بهشتی شعور دارد و نعمت و نقمت از جمله آتش جهنم با اهل خود سخن می‌گویند.
 
- به تعبیر قرآن کریم (ما هذِهِ الحَیوة الدُّنیا اِلّا لَهوٌ وَ لَعِب / عنکبوت، 64) دنیا جز لهو (سرگرمی) و بازیچه نیست. پس باید طوری زندگی کرد که در روز قیامت حسرت نخوریم چرا به لهو مشغول شدیم و مثلاً چند ساعت پای برنامه نود بنشینیم تا معلوم شود طلب آقای علی دایی وصول می‌شود یا خیر؟ و از زندگی واقعی غفلت کردیم.
 
- در روایت نبوی است که برای هر ساعت انسان روز قیامت صندوقی باز می‌کنند. برخی نورانی و خوش‌بو (ساعت عبادت و خدمت به خلق و گره‌گشایی از کار دیگران) و بعضی تاریک و بدبو (ساعت گناه کردن) است. اما یک صندوق هم خالی است و انسان حسرت می‌خورد که چرا چیزی برای خود از پیش نفرستاده و این همان معنای تغابن است که روز قیامت را یوم التغابن (روزی که احساس غبن و پشیمانی می کند) می نامند.
 
- دنیا را به بازی بگیریم دیگر اختلافات سیاسی یا خانوادگی اهمیت نخواهد داشت. مدیریت و ریاست رنگ می‌بازد و مُهم نخواهد بود. خصوصیت بازی (زندگی در این دنیا)، کمبود (مثل یک توپ بین 22 نفر در زمین فوتبال) و مسابقه است.
 
- مسابقه بر سر این نیست که کی بهشت می‌رود و کی جهنم؟ بر سر این است که کی بهتر کار کرده (اَیُّکُم اَحسَنُ عَملاً / مُلک، 2). شما بعد چند سال کسی را ببینید می‌پرسید فرزندتان به سلامتی دزد و معتاد شده یا پزشک و مهندس؟! ما اینطوری برخورد نمی‌کنیم چه برسد به خدای سبحان و حکیم. در دعای روز 22 ماه مبارک رمضان دنبال بحبوحات (وسط و گُلِ بهشت) هستیم و این یعنی جهنم نرفتن هنر نیست، کجای بهشت بودن هُنر است.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا بحرمه محمد و آل محمد