جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
داوطلبانه همدردی کنید!

یک پیشنهاد ساده به آقای روحانی

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 657839
شهید رجایی (ره) وقتی سکان اجرایی کشور را به دست گرفت در جلسه هیأت دولت مصوّب کرد که حقوق رئیس جمهور و وزیران مانند متوسط کارکنان دولت باشد.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: جناب آقای رئیس جمهور در سفر اخیرشان به سمنان فرموده‌اند: «من اگر شهید بابایی را نمی‌دیدم باور نمی‌کردم که اول ماه نصف حقوق خود را به نیازمندان می‌داد».

همین سخن را مبنایی برای طرح یک پیشنهاد به جناب آقای روحانی قرار می‌دهیم. ایشان حتماً به خاطر دارند و نیک می‌دانند که شهید رجایی (ره) وقتی سکان اجرایی کشور را به دست گرفت در جلسه هیأت دولت مصوّب کرد که حقوق رئیس جمهور و وزیران مانند متوسط کارکنان دولت باشد (که 7 هزار تومان تعیین شد). بالاتر از این، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هنگامی که حاکم بود، در خانه روغن هم اجازه نمی‌داد به غذایش بزنند تا اقشار ضعیف در جامعه احساس دوری حاکمان از خود را نداشته باشند.

ما نه می‌گوییم وزیران و هیأت دولت نصف حقوق خود را به نیازمندان بدهند، نه می‌گوییم روغن نخورند و نه می‌خواهیم حقوق وزیر مانند متوسط کارکنان دولت باشد (که اینها اگر بود گلستان خلق می‌شد) اما یک پیشنهاد ساده داریم و آن اینکه در بودجه سال آینده که اکنون در دولت تهیه شده و قرار است در مجلس بررسی شود، برای همدردی با مردی که به روایت اخبار بیست و سی (15 آذر) سیما یک عدد ماهی قزل‌آلا را در کیسه‌ای انداخته بود و می‌گفت نمی‌توانم بیشتر خرید کنم، (سال 98) حقوق هیأت دولت و وزیران افزایش نیابد! این کار سختی نیست، یک اقدام داوطلبانه و فقط یک مَرهم ساده است بر زخم اقشار ضعیف و حداقلِّ اظهار همدردی!

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
اول انقلاب این جماعت مزه پول ثروت و و ورا لمس نکرده بودند حا لا چی مگه می شه؟
اوشهید بابایی بود الان عاطفه ها ازدست رفته برادر به برادر خواهربه خواهر رحم نمیکند و000000