شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۳۲

ماجرای عجیب اخراج دو دیپلمات ما از هلند!

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 625588
«۲ نفر از وابستگان سفارت ایران در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) از هلند اخراج شده‌اند. و متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.»
ماجرای عجیب اخراج دو دیپلمات ما از هلند!
به گزارش جهان نيوز،  این جمله است که هولبرت بِریده‌مَیِر، سخنگوی «سرویس اطلاعات و امنیت» هلند روز جمعه ۱۵ تیرماه گذشته بیان کرد و موضوع اخراج دو دیپلمات کشورمان از خاک این کشور را وارد فاز تازه‌ای کرده است.

موضوع زمانی قابل تامل می‌شود که با گذشت بیش از یک ماه از این واقعه، خبر اخراج دیپلمات‌های کشورمان از خاک هلند نه توسط وزارت امور خارجه کشورمان که از سوی سرویس اطلاعات و امنیت هلند منتشر و مسئولان وزارت امورخارجه طی یکماه گذشته در رفتاری عجیب وکاملا انفعالی هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این رفتار خلاف عرف و آداب دیپلماتیک از خود نشان ندادند و از درز هرگونه خبری در این زمینه جلوگیری کردند.

تاسف‌آورتر اینکه پس از اعلام خبر اخراج دیپلمات‌های کشورمان از سوی مقامات هلندی و رسانه‌ای شدن آن، مسئولان وزارت امورخارجه در اقدامی متهورانه! سفیر این کشور را احضار کردند تا به زعم خود مراتب اعتراض ایران نسبت به اقدام غیر قانونی یک ماه پیش هلند را به سفیر این کشور منتقل کنند. موضوعی که پیش‌تر با موضع‌گیری عجیب و معلق‌گونه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نه تایید شده بود نه تکذیب!

عدم اعلام دلیل اخراج این دو دیپلمات ایرانی، عدم هرگونه واکنش مسئولانه وزارت امورخارجه پس از گذشت یک ماه از این واقعه، عدم درج یک توضیح ولو چند سطری طی ۳۰ روز گذشته از سوی دستگاه دیپلماسی در رابطه با چنین موضوع با اهمیتی که ارتباط مستقیم با عزت و اقتدار کشورمان دارد، از جمله ابهامات و پرسش متعدد و البته بی‌پاسخی بود پیرامون این مسئله که سبب شد موضوع را دنبال کرده و به اطلاعات دست اول و جالبی نیز در این خصوص دست یابد که طی روزهای آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

 بر اساس بررسی‌ها، موضوع به جلسه دادگاه بررسی پرونده قتل محمدرضا کلاهی عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و قریب به ۸۰ نفر از مسئولان نظام در دهه ۶۰ با نام مستعار علی معتمد مربوط می‌شود.

به همین جهت دولت هلند نیز در اقدامی فرار به جلو از اعطای پناهندگی به یک تروریست جانی، توسط سازمان اطلاعات و امنیت عمومی این کشور سفیر کشورمان در هلند را به محل این سازمان احضار و ضمن نسبت دادن اتهام قتل این تروریست جانی و یک تروریست تجزیه‌طلب دیگر به جمهوری اسلامی ایران  خواستار اخراج دو تن از دیپلمات‌های کشورمان از خاک این کشور می‌شود.

سازمان اطلاعات و امنیت عمومی هلند همچنین علاوه بر انتصاب اتهامات متعدد به کشورمان به سفیر ایران تاکید می‌کند که سفارت و وزارت امور خارجه حق رسانه‌ای شدن این موضوع را ندارند و متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان در موضعی حقارت‌بار و منفعلانه کاملا طبق دستورالعمل سازمان اطلاعاتی هلند عمل کرده و ضمن اخراج این دو دیپلمات از رسانه‌ای شدن آن هم جلوگیری کرده است.

انفعال و وادادگی وزارت امورخارجه کشورمان همچنین سبب شده است که دولت هلند از موضوع طلبکار این مسئله را دنبال و وقیحانه به گونه‌ای نسبت به انتشار خبر اقدام کرد که گویی دو دیپلمات یاد شده کشورمان از مصونیت و مزایای دیپلماتیک برخوردار نبوده و عناصری از وزارت اطلاعات ایران می‌باشند.

با این حال تاکنون وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه نسبت به این موضوع هیچ‌گونه عکس‌العمل قاطعی نشان ندادند در حالیکه اخراج فوری دو دیپلمات این کشور به عنوان عمل متقابل بدهی‌ترین واکنش عرفی و رسمی به اینگونه موارد است.

گفتنی است اگر وزارت خارجه در واکنش به اخراج این دو دیپلمات از هلند مانند تمام کشورهای دنیا پاسخی دیپلماتیک، سریع و قاطع داده بود امروز یکی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی علیرغم داشتن مصونیت در آلمان در بازداشت به سر نمی‌برد.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


kjhj
شما با نشر این جور خبرها میخواهید دکتر ظریف رو خراب کنید؟؟؟؟...
United States
من سالها اروپا زندگی کردم . بدون دلیل هیچ کاری نمی کنن . شک نکنید یک کاری کردن . واقعا معنی دمکراسی را باید از المان و هلند و فرانسه یاد گرفت
Iran, Islamic Republic of
بله بایدم دفاع کنید نمک خور هستید

یادمان نرفته سلاح های شیمیایی آلمان به صدام را

و کارشکنی ها و استعمارگری های انگلیس و فرانسه را...
ن
Iran, Islamic Republic of
مصونیت دیپلماتیک هم همینه دیگه
اگر یک کاری کردن به دلیل نماینده سیاسی بودن حق بازداشت ندارند . البته اخراج چرا
Iran, Islamic Republic of
بله دموکراسی را در المان فرانسه با برداشت اجباری حجاب و دفاع از تروریسم در دعوت از منافقین قاتل 17 هزار زن بچه .... دیدیم
ایا در این دموکراسی اجازه تحقیق یک موضوع تاریخی مثل هولوکاس می دهند
ی دروغی بگید که مرغ پخته نخنده بهتون
بعله
Iran, Islamic Republic of
از پرچمتون معلومه داداچ
احساسي برخورد نكنيم
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه امثال شريعتمداري كيهان به اين موضوع توجه نمي كنن كه وقتي دولت هلند به طور محرمانه عذر دو تا ديپلمات ما را ميخواد ما نبايد قضيه رو تو بوق و كرنا كنيم. اين به نفع خودمون نيس. اگه اونا علني كردن خب ما هم بايد برخورد علني داشته باشيم و غير از احضار و اخطار به سفيرشون اگه لازم شد مقابله به مثل كنيم و دو نفرشونو ديپورت كنيم. اما تا قبل از اون زمان، علني كردن قضيه، نه حكيمانه اس، نه عزتمندانه و نه مصلحت انديشانه.
آجرلوی از دیار شهید رجایی
Iran, Islamic Republic of
به این می‌گن دیپلماسی برجامی، دیپلماسی خفت!!
اگر اونا مخفیانه ایرانی را آزار و اذیت کردند، اموالشان را ربودند، حتی دیپلماتهاش اخراج کردند، ما احترام آنها را نگهداریم و واکنشی نشان ندهیم. در برابر مخفی‌کارهاشون که کاری نمی‌کنید، در برابر علنی‌کاری‌هاشون هم کاری نمی‌کنید، پس بفرمایید شما چه کاره‌ای حقوق‌های نجومی را برای چه می‌گیرید. ؟!!!
احساسی برخورد نکنیم
United States
آقای آجرلوی از دیار شهید رجایی
سلام
1- شما میدانید دو دیپلمات چرا اخراج شدند؟
2- شما مطمئن هستید انها (مثل افتضاح دیپلمات دولت احمدی نژاد در برزیل) هیچ خطایی نکرده اند؟ (میتونی دست روی قرآن بذاری قسم بخوری؟)
3- من حرفی از آزار و اذیت کردم؟ من حرفی از ربودن اموال زدم؟ من گفتم اگر اقدام علنی کردند باز هم هیچ اقدامی نکنیم یا برعکسشو گفتم؟ وقتی تصمیم می گیری به کامنت من جواب بدی حاضر نیستی همون کامنت را دقیق و کامل بخونی؟
4- سوال آخر: شما به خدا و قبر و قیامت اعتقاد داری؟
خداحافظ
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دانستن حق مردم است
مگر این شعار دروغین را فراموش کردید؟
یواشکی
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
فرض حرف شما درست!
خب ما هم دو نفر از دیپلمات هاشون رو مخفیانه اخراج می کردیم. به قول شما در بوق و کرنا هم نمی کردیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی موضوع مبهم است بازار شایعه سازی هم قوت می گیرد مثلا از کجا معلوم اصلا این قصه جهان نیوز جعلی بوده و اصل قضیه اینه که این دو دیپلمات ما شبیه اون دیپلماتمان در برزیل فیلشان یاد هندوستان های هلند را کرده باشد که اخراج شده اند !!!!!!
گل زمینی
Iran, Islamic Republic of
اصلا پر شدن قلب راکتور اراک هم الکی و شایعه بوده، فردو هم تعطیل نشده، !!! فعالیتهای هسته‌ای همچنان ادامه دار!! تنها واقعیت این است که ایران دار به سوریه کمک می‌کن، سلبریتی‌ها را بسیج کنید برای کوبیدن!!!
Iran, Islamic Republic of
کدام کار ظریف خراب میشه
شفاف سازی کن تا خراب نشه
Iran, Islamic Republic of
آدم وقتی جوابی نداره یعنی حق با طرف مقابله .
وگرنه از خودشون دفاع می کردند .
الانم دنبال ماستمالیزاسیون هستند ولی فکر اساسی نتونستن بکنن و یه دلیل مدغن پیدا نشده .
هادی
Iran, Islamic Republic of
ربطی به دولت نداره که ... وقتی کار خلاف میکنن همین میشه دیگه
احساس شرم وذلت از داشتن چنین انفعال وترس و وادادگی . کجایند مردان بی ادعا که جواب کلوخ انداز های غربی را با اقتدار بدهند
Iran, Islamic Republic of
... وزارت خارجه دولت روحانی که چقدر ضعیف... که اروپایی های کلاش اینجوری تحقیرشون میکنند
هادی
Iran, Islamic Republic of
اونوقت زمان مموتی که کشورهای ذره بینی افریقایی هم ما رو تحقیر میکردن چی میشه؟
Iran, Islamic Republic of
عزت ایران وایرانی رو بردن زیرسوال....
کاظم
Iran, Islamic Republic of
ادم شجاع یک بار میمیره ادم ترسو روزی هزار بار.!
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه این دولت در خواب زمستانی بسر میبرد.
United Arab Emirates
بی دلیل ؟ اونا که با کره شمالی بدترن تا ایران چرا دیپلماتهای کره رو اخراج نمیکنن
مردی
Iran, Islamic Republic of
ایران برای کل اروپا باید یک سفارتخانه داشته باشه....
Iran, Islamic Republic of
عزت ایرانی حتی در دوران پهلوی و قاجار هم به اندازه دوران مدعیان اصلاحات و اعتدال و سازندگی خدشه دار نشده بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز فقط و فقط به فکر تفرقه افکنی و القای ناکارآمدی است دلایل
وابستگان سفارت با دیپلمات تفاوت دارد
جمله هولبرت بِریده‌مَیِر، سخنگوی «سرویس اطلاعات و امنیت» هلند روز جمعه ۱۵ تیرماه گذشته بیان کرد در کجای خبر آمده.
رفتار خلاف عرف و آداب دیپلماتیک را جهان نیوز تشخیص میدهد
اگر سازمان اطلاعات و امنیت عمومی هلند تاکید کرده حق رسانه‌ای شدن ندارد چرا خودشان اعلام کرده اند
جهان نیوز چگونه و به چه نحوی به اطلاعات درج شده در خبر دست پیدا کرده؟
Iran, Islamic Republic of
این یعنی بازگشت عزت و غرور ملی ایرانیان
علی برکت الله
روحانی مچکریم!!!!
بی نام
جهان جان قول من می گیری زیاد ورود نکن- حوزه کار تو نیست عزیزم
بعضی رویدادها تو فضای رسانه ای یه تعبیر دارند و در فضای واقعی موضوع چیز دیگه است. اطلاعاتت کمه بعد اشتباه می زنی داداشششش- ببخشید البته
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت هلند یکی از سرسخت ترین مخالفان نظام جمهوری اسلامی از اول تا کنون بوده و یکی از دشمن ترین حکومت ها نسبت به اسلام و مسلمانان بوده و از فعال ترین مروجان و مبلغان بی دینی و کفر و فساد و بی بند و باری اخلاقی بوده و هست. به کوچک بودن کشور هلند و نظم و زیبایی ظاهری آن نگاه نکنیم. این کشور کوچک یکی از مهمترین پایگاههای شیاطین حاکم بر جهان است.