شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۰
۶۴
یادداشت حسین شریعتمداری//

وزارت خارجه درباره اقدام پلشت خود عجله نکند!

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 625582
وزارت خارجه باید درباره این اقدام پلشت خود که نادیده گرفتن عزت نظام و حرمت مردم ایران است در پیشگاه ملت پاسخگو باشد.
وزارت خارجه درباره اقدام پلشت خود عجله نکند!
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت: می‌گویند در آن زمان‌های قدیم و ندیم، شخصی نزد نجاری رفت و برای کودکش که تازه به دنیا آمده بود سفارش ساخت یک گهواره داد. نجار اما در ساخت گهواره امروز و فردا می‌کرد و هر روز و هفته قول روز و هفته دیگر را می‌داد! تاخیر نجار آنقدر به درازا کشید که کودک بزرگ شد و ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. کودکِ آن‌روزها نزد نجار رفت و با یادآوری سفارش پدرش از نجار خواست که حالا دیگر گهواره را برای فرزند او بسازد! و نجار با شرمندگی تیشه را برداشت که برای ساخت گهواره بر تکه چوبی فرود آورد ولی تیشه به پای خودش اصابت کرد و خون جاری شد و با عصبانیت گفت؛ پدران ما یک چیزی می‌دانستند که می‌گفتند؛ بر کار عجله لعنت!

دیروز آقای قاسمی سخنگوی محترم وزارت امور خارجه اعلام کرد؛ «اخراج ۲ دیپلمات کشورمان از هلند، غیرسازنده و غیردوستانه است و حق عمل متقابل برای ما محفوظ است»! آقای قاسمی در ادامه گفت؛ «دستیار وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله با احضار سفیر هلند در تهران، مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیردوستانه ابلاغ کرد»!

وزارت امور خارجه در حالی ادعا می‌کند که «بلافاصله بعد از اخراج ۲ دیپلمات کشورمان سفیر هلند در تهران را احضار کرده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرده است» که ۲ دیپلمات کشورمان یکماه و چند روز قبل از هلند اخراج شده و به ایران بازگشته‌اند -‌بخوانید دیپورت شده‌اند- و معلوم نیست که خبر این اقدام خصمانه و اهانت‌آمیز هلند را با چه توضیح و توجیهی پنهان کرده بودند؟! و چرا بعد از یکماه و چند روز سکوت درباره اخراج این ۲ دیپلمات، ادعا می‌کنند که  بلافاصله سفیر هلند در تهران را احضار کرده و...!

وادادگی و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل کشور کوچک و کم‌اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود! در حالی است که دولت هلند طی چند سال گذشته کارنامه سیاه و آلوده به دهها جنایت علیه کشورمان دارد که ایجاد بنیاد «هیفوس» برای سازماندهی تروریست‌ها و ضدانقلابیون فراری، تاسیس دفتری با مدیریت الیزابت چنی، دختر دیک چنی، معاون جرج بوش برای آموزش روزنامه‌نگاران در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ و... فقط ‌اندکی از آن بسیارهاست و اما جنایت‌بارترین نمونه آن که اخیرا فاش شد، اینکه دولت هلند به محمدرضا کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی پناهندگی سیاسی داده بود و برای پیشگیری از شناخته شدن او، نام مستعار «علی معتمدی» را بر وی نهاده و با همین نام مستعار برای این تروریست وحشی اسناد اقامتی صادر کرده بود.

انتخاب نام مستعار برای کلاهی و صدور اسناد اقامتی با همین نام برای او به وضوح حاکی از آن است که دولت هلند از هویت واقعی این جنایتکار با خبر بوده است و دقیقا به همین علت است که امروزه -‌بعد از هلاکت کلاهی و افشای هویت واقعی او- برخی از احزاب سیاسی هلند، دولت این کشور را به اتهام حمایت از تروریست‌ها زیر سؤال برده و در این خصوص توضیح می‌خواهند.

دولت هلند باید به جرم حمایت از تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آغشته است در جایگاه متهم قرار گرفته و در مقابل مطالبات ایران اسلامی پاسخگو باشد، نه آنکه در جایگاه طلبکار بنشیند و ۲ دیپلمات کشورمان را اخراج کند و در همان حال وزارت خارجه کشورمان به جای برخورد مقتدرانه و حفظ عزت مردم این مرز و بوم، با این دولت جنایتکار مماشات که هیچ! بلکه به نوعی اظهار ضعف و خودباختگی کند! و در مقابل اقدام خصمانه دولت هلند در اخراج دیپلمات‌های کشورمان، یکماه و چند روز سکوت کند و بعد هم به خلاف‌گویی روی آورده و ادعا کند بلافاصله سفیر هلند را احضار کرده است! و درباره این اقدام غیردوستانه! -‌به جای جنایتکارانه- توضیح خواسته است!

وزارت خارجه باید درباره این اقدام پلشت خود که نادیده گرفتن عزت نظام و حرمت مردم ایران است در پیشگاه ملت پاسخگو باشد، اگر چه دستگاههای نظارتی نیز در این خصوص وظیفه خاص خود را دارند و نبایستی و نمی‌توانند از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برادر حسین، اینا تا باشند همین اند؛ البته به شما دست مریزاد که می گویید تا مردم بیشتر بدانند ولی نکته اصلی حضور بی معنی و بی اثر این دولت در راس کشوری موثر و مردمی عزت مند است.
Iran, Islamic Republic of
این جماعت فروشنده اند. فروشنده همه چیز! بدا بحالشان و آن هایی که اینها را سرکار آوردند.
این غربگراها الان مشغول بستن با اروپا هستند لطفا مزاحم نشوید
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چرا مزاحم ظریف و دوستانشان می شوید؟ ...
United States
شما انقدر با چین و روسیه بستید بی نتیجه بود بگذارید اینها با اروپا ببندند هر چند این را هم ...با کارهای ایزایی خود نمی‌گذارند ملت طعمه اسایش و آرامش را بچشند
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودتون رو با ما مقایسه نکنید. ما با روسیه و چین نبستیم. ما کاملا در جهت منافعمون ارتباط داشتیم و بس. نه برجامی امضا کردیم، نه صنعتی رو بتن کردیم. اما شما چی؟! ...
نه اینکه روحانی الان با چین و روسیه نمی بندد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
روحانی آنقدری که با چینی ها بسته است و تازه هند را هم به آنها اضافه کرده است و همه اقتصاد را از واردات رسمی و غیررسمی و قاچاق و غیره خفه کرده است و همه در رکود واردات دولت فخیمه ای هستند که بین لندن و پاریس و برلین در حال هروله است.
Iran, Islamic Republic of
برادر حسین از بن سلمان چه خبر ؟ خسته نباشی برادر از این همه تحلیل های آب دوغ خیاری !!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
معلوم کجات می‌سوز؟ از ناله‌ات معلوم.
حاج حسین خوب کارش بلد، همین که قلمش را بر می‌داری، مدعیان اصلاح و اعتدال به جلز ولز می‌افتند.
بی سواد : درود بر حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
خودت بگو از بن سلمان چه خبر ؟
برادر حسین که خبر را دو ماه پیش داد
شما که نگران حال بن سلمان هستی اگه خبر جدیدی داری بده
ولی ظاهرا خبر جدیدی از او نیست لطفا از او قطع امید کنید
United States
شما عادت کرده اید به شعار دادند در اول کار و انجام ندادند همان کار ولی اعراب عربستان و امارات و قطر و کویت اول کارشان را انجام میدهند آنرا تمام میکنند سپس شعار می‌دهند این بزرگ ترین فرق میان آنان و ماست
بی سواد : دوست عزیز اول دستور زبانت را اصلاح کن بعد...
Iran, Islamic Republic of
شما اول یاد بگیر که به جای مصدر از فعل گذشته استفاده نکنی
به جای اینکه بگوئی " شعار دادن" می گوئی" شعار دادند"
و به جای گفتن " انجام دادن همان کار "
نوشته ای " انجام دادند همان کار "
Iran, Islamic Republic of
تو و امثال تو، مصداق شعاردهندگان بی عملید. ما برای انقلاب، شعار دادیم. شعار، شعور آورد. بعد عمل کردیم. می بینی که انقلاب رو با وجود این همه دشمنی، سرپا نگه داشتیم. اما امثال تو، غر زدید، بد رأی دادید، کار نکردید و باز هم غر زدید. کارتون کارشکنی بود و بس. ....
به کوری چشم شما، شعارهای اسلام را با جدیت، دنبال میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
سه ماه میگن بندر حدیده یمن رو گرفتند

ولی هنوز نگرفتن، الکی از وهابی های کافر داعشی دفاع نکن
کاملا معلومه می خوای تو همین نظرات هم بین مردم تفرقه بندازی.
Iran, Islamic Republic of
از وزرای غربگرا که فقط فکر بچه هاشون در غربن انتظار عزت برای مردم نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دیگر حاشیه سازی های این دولت جواب نمیده . دیوارکشی. ورود زنان به ورزشگاه. سلبریتی ها. و.... همه چیز نمایان شد همه احساساتی ها خجالت زده شدند. اصلاح طلبان متعرض دولت شدند. ندای استعفا استعفای روحانی از حلقوم طرفدارانش شنیده میشود اما و اما در این بین فقط و فقط مردم له شدند
Iran, Islamic Republic of
بابا از ظریف انتظار زیادی دارید ها. او مرد لبخند است نه اخم
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
...
Spain
البته لبخند برای دیگران و اخم برای خودمان ...
Canada
وقتی به همین سادگی که سردار قلم بیان کرد با دوتا پونز میتوان هلند را از نقشه جهان محو کرد چرا با دوتا پونز بیشتر اسرائیل را محو نکنیم و به این دعوای جاهلانه با اسرائیل پایان ندهیم؟
ضمنا اگر پونز کم آوردید از اکبر گنجی همرزم سابق استاد شریعتمداری میتوانید قرض بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
8.46 در مثال مناقشه نیست؛ حالا دیگه اینو بفهم.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
بخش عظیم مشکل همین ضعف فهم است. برجام را نفهمیده بر ملت تحمیل کردند، برای خودشون کف و صوت زدند، کلی سکه توزیع کردند، برای خودشون اسفند دود کردند، آخرش شد اینی که می‌بینید....
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

اولا سردار قلم، با قلمش تو چشم فتنه گران و ضدانقلاب کوبیده که اینقدر ازش عصبانی هستید. منظور ایشان، کوچک بودن کشور هلند است و جواب تحقیر را با تحقیر داده. شما نفهم هستید یا مغرض که خودتون رو به حماقت میزنید؟!
ثانیا پونز پنهان کننده است، نه حذف کننده. رژیم صهیونیستی و حامیانش، با همان یک سطل آب مسلمین، به قعر مستراح خواهند رفت.
ثالثا گنجی هم اول انقلاب در دسته اصلاح طلبان فاسد بود هم الان. اون موقع ضدانقلاب عمل میکرد به شیوه ای. الان هم ضدانقلاب عمل میکند به شیوه ای دیگر. اما حاج حسین، همیشه مدافع انقلاب اسلامی و اصول آن بوده. گنجی و کدیور و...، دست گل های ابدی افسادطلبان مجوس است. آدرس غلط به مردم نده. برو دنبال یک کار به درد بخور عوض فریبکاری و کلاهبرداری.
Iran, Islamic Republic of
غصه نخور
اربابتون اسرائیل رو هم نابود خواهیم کرد
ولی این کار را تدریجی انجام میدهیم تا طرفدارانش را شکنجه تدریجی دهیم
Iran, Islamic Republic of
اکبر گنجی ابله، رفیق سابق خاتمی و هاشمی... است، نه شریعتمداری. گیج میزنی.
Iran, Islamic Republic of
باز این بابا حرف زد.حرف نزنی بخدا ستگینتری
Iran, Islamic Republic of
جمله دیگری بلد نیستی .....
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاحاتیا بخدا قسم اگه جواب داشتید جواب میدادید

بهتره ساکت باشید چون با این جوابهاس سبک فقط دارید همش میزنید

پس حرف نزن که سنگینتری
Iran, Islamic Republic of
دوغتو بنوش!
باز هم این اصلاحاتی سوزیدند
Iran, Islamic Republic of
آب را بریز همانجا که می سوزد
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال بابات می گردی اشتباه گرفتی.
Iran, Islamic Republic of
از حقارت و ناچیزی دشمنان انقلاب اسلامی همین بس که در مقابل روشنگری و حرف حق دیگران از جمله آفای شریعتمداری، به جای پذیرش حق، رو به تخریب می آورند و سعی میکنند مخاطبان ناآگاه را با خود همراه کنند. عین طوطی، جمله "باز این حرف زد" را تکرار میکنند. راست میگی بگو باز ایشون حرف حق زد، بگو باز تو برجک ما زد، باز تو دهن حمقا زد.
فی المثل نظر ایشان در مورد جواب بی مزه وزارت خارجه اون هم بعد از این همه گذشت زمان، حرف حقیست. ولی یه عده اجیر شده صهیونیست یا وهابییت، همین مقدار رو هم نمیخواهند مردم بفهمند.
Iran, Islamic Republic of
شما که خیلی طرفدار جامعه چند صدایی هستید! فقط شما باید حرف بزنید؟
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام متلاشي بشه اقا زاده هاي اين بر جامي ها در بدر ميشن .پس اينها بفكر مردم نيستند بفكر اقا زاده ها فرنگ نشين هستند
Iran, Islamic Republic of
کسانی مثل بهزاد نبوی سالهاست شغلی ندارند از قبل هم چیزی نداشتند از کجا زندگی بچه هاشان را در خارج تامین می کنند
Iran, Islamic Republic of
بهزاد خان برو به وزارت نفت و نيرو ببين چيكار ميكنه.
Iran, Islamic Republic of
بر جام پر يعني حساب ارزي اقايون و اقا زاد ها در بانكهاي خارجي پر وگرنه اين كشور انقدر قوي است كه سالها با مديريت مقتد رانه در مقابل تحريم مقاومت كنه
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
این آقایون چون آقا زاده هاشون در غرب زندگی می کنن به قول معروف گوشتشون زیر دندون اونهاس
جرات محکم حرف زدن با غربی ها ندارن
سرور
Iran, Islamic Republic of
جمله آخر واقعا دل همه ملت را می سوزاند "اگر چه دستگاههای نظارتی نیز در این خصوص وظیفه خاص خود را دارند و نبایستی و نمی‌توانند از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنند."
قوه قضاییه در این هفت سال از هشت سال که می توانست خدمت کند در مواردی واقعا اهمال کرد و خصوصا با دولت فعلی در بسیاری از موارد مدارای اشتباه کرد که در نهایت شوربختانه نتیجه آن دامنگیر ملت، دولت و خود قوه قضاییه شد.
نتیجه پرونده هایی مانند دوتابعیتی ها، بورسیه ها، حقوق های نجومی، دزدی از صندوق ذخیره ملی، بیمه سلامت و . و . و چه شد؟
نتیجه اهمال در بررسی پرونده برادران قوه های مجریه و قضاییه و آقای جهانگیری به کجا انجامید؟
چرا رهبری معظم در حکم اول خود برای آقای صادق لاریجانی به جوان بودن و شجاعت وی اشاره کردند اما قوه قضاییه تحت امر وی در کار خود نه چالاکی داشت و نه شجاعت.
چرا دادستان کل کشور باید بجای نظارت بر کارهای دولت رهروی آقای روحانی باشد.چرا دوستی ها را در همه چیز دخالت دادند؟
یک سال به پایان خدمت آقای لاریجانی مانده است.باتشکر از زحمات وی اما باید ایشان در یک برنامه زنده و واقعی تلویزیونی در مورد عملکرد خود به ملت خصوصا در مورد پرونده های بزرگ؛ البته مانند موارد اندک ذکر شده یا فساد کرسنت توضیح بدهند تا مردم روشن شوند.
برنامه های سفارشی و فرمالیته مانند آنچه در هفته قوه قضاییه آمد دل مردم را از نظام اسلامی گرم نمی کند بلکه باعث دلسردی می شود.
جهان نیوز، بنده در این متن هیچ توهینی به کسی نکرده ام یا آن را چاپ کنید با امانتداری و نه گذاشتن "..."یا نکنید.این حرف دل خیلی از مردمی است که انقلاب و کشور خود را دوست دارند/خود شما و ما می دانیم.
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
من بجای تو بودم اینجوری می نوشتم:
دست وزیر خارجه و حتی سخنگو را برای این اقدام متقابل میبوسم !
تو هم برو دستبوسی ظریف تا هم مشکل حل بشه هم عزیز بشی سردار قلم چرا جوش میزنی !
با این وادادگی تنگه را هم میخواند ببندند! خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
وقتی برجام امضاء شد و مجلس در کسری از ساعت تصویبش کرد حرمت مردم و کشور معامله شد
Iran, Islamic Republic of
تاسف بار ترین دولت بعد از انقلاب که حتی نتوانست یک قوطی کبریت را جابجا کند. شما چه انتظارات بزرگی طلب میکنید.
Iran, Islamic Republic of
تو و هم فکرات باعث تمام این تحریم ها و بدبختی هایی حسین شریعتمداری جنگ طلب
Iran, Islamic Republic of
جواب بده وزارت خارجه چرا اقدام به موقع و متناسب نمیکند؟ اول جواب بحث رو بده، بعد مدعی شو.
Iran, Islamic Republic of
شما و هم فکرانت مرتب به این و آن نامه می زنید و درخواست تحریم بیشتر برای کشور می کنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
یعنی الحق و الانصاف دولت روحانی داره از همه لحاظ، ایران رو به قهقرا میبره...
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بد مردم به خود مردم باز میگردد
Iran, Islamic Republic of
بین بد و بدتر مردم انتخاب دیگه ای نداشتن
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بین بد و بدتر نبود. هم افراد جدید دانشگاهی بودند مثل آقای میرسلیم. هم حوزویان با تجربه مثل آقای رییسی در آستان قدس، هم مجریان با تجربه مثل آقای قالیباف با سابقه شهرداری. این ها بدتر از روحانی امتحان پس داده و رفوزه بودند؟! مگر از صفر بدتر هم هست. اصلا مردم میگذاشتند یک فرد جدیدی صفر بگیرد. چرا دوباره کسی که کارنامه اش خوب نبوده؟! ......
Iran, Islamic Republic of
مردم انتخاب درستی کردند مشکل از دولت نیست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مشکل از دولت و انتخاب شماست.
Iran, Islamic Republic of
چطور دولت با این ادعا که مقصر مشکلات مملکت دولت قبل هست تصدی امور رو به دست گرفت الان که زمام امور در دست و مجلس کاملا همسو دیگران مقصرند و دولت هیچ کاره اگر دولت نمی تونست از پس این مشکلات بربیاد بیخود وعده های پوچ و توخالی داد
Iran, Islamic Republic of
قضیه این یه دیپلمات تو اتریش چی شد؟
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری عزیز! از دولتمردان غرب زده و بقول شریعتی مرحوم از خود بیگانه (الینه شده) ... بیش از اندازه انتظار داری!
Canada
"وادادگی و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل کشور کوچک و کم‌اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود! "
...
سلام بر حاج حسین عزیز دست و قلمت را می بوسم
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
آیا ملت بیذار میشوند که چگونه رای دهند
Iran, Islamic Republic of
شک دارم
Iran, Islamic Republic of
ادبیات حاج حسین
کشور کوچک و کم‌اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
درست فهمیدی. ادبیات ما برای کشورهای عنود که بخواهند تحقیر کنند، تحقیر بیشتر آن هاست. به این کار میگویند حفظ شأن. یعنی خواستی ما را تحقیر کنی، ولی خودت حقیری.
ادبیات شما افسادطلبان و ضدانقلاب چیست؟ آمریکا تو رو به خدا، ما رو نخور. نوکریتو میکنیم.....
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شریعتمداری به گفته شما {کشور کوچک و کم‌اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود!} که جای آن نداردکه این قدر ناراحت شوید و وزارت جارجه را پلشت کنید
Iran, Islamic Republic of
دست خودتون نیست. عقل رو دم در دفاتر حزبی تون ازتون گرفتن! اینکه کشور کوچک و بی اهمیتی مثل هلند بدون هرگونه خط مشی فکری و سیاسی مستقل، به جمهوری اسلامی جسارت کند، ناراحتی ندارد؟! در دستگاه بشر، چیزی هست به نام غیرت. آن را از وجود شما بیرون کشیده اند. لذا، نمیفهمید اخراج نمایندگان ایران یا توهین. حالا هلند یا آمریکا. نمیفهمید. میخواهید مردم هم نفهمند. ولی مردم، غیرت دارند و شأن ایران را حفظ میکنند.
مرگ بر آمریکا
نرگ بر انگلیس
مرگ بر صهیونیست
Iran, Islamic Republic of
این نیز خدمتی دیگر از دولتی که داعیه تدبیر و امیدش گوش فلک را کر کرده !!!!
تازمسلمان
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمدار
باسلام
چرا شما کاندید رییس جمهوری نمی شوی
همه به شما رای می دهند .همیشه ناراحت وانتقاد داری .مروت هم چیز خوبی است.یا نماینده شو یا رییس جمهور.