شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۹۳
روحانی:

کسی فکر کند استعفا می‌دهیم، اشتباه می‌کند

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 623182
رئیس‌جمهور گفت:‌باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم.
کسی فکر کند استعفا می‌دهیم، اشتباه می‌کند
به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور با تأکید بر حفظ وحدت در داخل کشور در شرایط کنونی گفت: نمی‌شود که ما در برابر آمریکا بایستیم و اختلافات درونی خودمان را نیز ادامه بدهیم. یکی بگوید برجام خیلی خوب بود، یکی بگوید برجام بسیار بد بود، یکی بگوید برجام هیچ بود و ... آیا الان زمان این حرف‌ها است؟ 

وی افزود: البته می‌شود ما در داخل روبه‌روی هم بایستیم و با هم دعوا کنیم این هم می‌شود که یک عده‌ای مطالبات مردم را هر روز بالاتر ببرند. می‌شود هم گفت شرایط بسیار عادی است. چرا ارز اینچنین و چرا سکه آنچنان است و چرا بازار اینگونه است و مطالبات مردم بالا برده شود می‌توانیم دعوای داخلی را بیشتر کنیم، می‌توانیم به دولت توهین کنیم و خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند، خوب نتیجه چه می‌شود. نتیجه این می‌شود که این مقاومت ما با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد همراه باشد و مردم بیشترین هزینه را پرداخت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در تاریخ باید در برابر ملت، وجدان‌مان و در برابر خدا پاسخگو باشیم، اظهار داشت: اینکه ما در مقابل هم بایستیم و به هم نیش و کنایه بدهیم نتیجه‌اش ایستادگی ملت در برابر آمریکا با بالاترین هزینه است و هزینه‌ بالایی را با این روش پرداخت خواهیم کرد وضع ما، اقتصاد و فرهنگ ما بدتر و وحدت‌مان شکننده‌تر و افتراق‌مان بیشتر و شکاف میان ملت بیشتر می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ راه دیگر این است که در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم، عزت تاریخی و ملی‌مان را حفظ می‌کنیم و در این مبارزه اراده‌ها آمریکا را به زانو درمی‌آوریم و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمآبانه خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کردند.
وی افزود: این راه، راهی است که ما در آن با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی می‌کنیم. توقعات‌مان را پایین می‌آوریم واقعیت امروز ایران را مدنظر قرار می‌دهیم و همه با هم همکاری می‌کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز رئیس جمهور دست همه را می‌بوسد. در برابر تمام جناح‌ها و مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت‌ها را به دولت کرده‌اند خم می‌شوم. من دست آنها را هم می‌بوسم. امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است. ما باید به دنبال نشان دهیم که سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال‌ و آزادی، و مردم‌سالاری‌ و جمهوریت و اسلامیت نظام و دین و فرهنگ‌مان را معامله نمی‌کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است. کسی که در خط اول است باید زیر پای خود مین را هم ببیند و نه آتش موشک و نه آتش‌ هواپیما، نه آتش توپخانه بردبلند، نه آتش حتی خمپاره و ادوات، بلکه آتش تفنگ و تیر مستقیم را هم باید ببیند.

وی افزود:‌ در خط مقدم بودن شبش از شب قدر بالاتر است و من می‌گویم از 18 اریبهشت (از زمان خروج آمریکا از برجام) هر روز و هر شب برای ما روز قدر و شب قدر است. ما در خط مقدم مرز اقتصاد و آبرو و عزت ایران ایستاده‌ایم. ما می‌ایستیم و با افتخار جان‌مان را فدا می‌کنیم و آبروی‌مان را می‌دهیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: دولت می‌ایستد اگر کسی فکر می‌کند دولت می‌ترسد و استعفا می‌دهد و کنار می‌دهد اشتباه می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه ما در کنار هم در آخرین روز دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم ما به مردم وعده دادیم و امانتدار مردم هستیم و من تا پای جان و آبرو و حیثیت با افتخار می‌ایستم. هیچ ترس و هراسی هم نداریم اما شرط این کار این است که اول ما دولتی‌ها فشار را تحمل کنیم.اگر می‌خواهم بگوییم روز فشار و سختی است اما برای دیگران، حتماً ما شکست می‌خوریم و حتماً ما باید اول فشار را تحمل کنیم.

وی افزود: اگر تا به امروز در روز هشت ساعت کار می‌کردیم فردا هم به همان سبک، با همان مدیریت سابق هشت ساعت کار کنیم موفق نمی‌شویم. ما امروز باید به فکر مشاورین جدید باشیم. شرایط ما متفاوت است. ما امروز باید به فکر کارشناس‌های جدید باشیم از افکار همه  استفاده کنیم و وزیر، معاون وزیر،  مدیرکل و... باید احساس کند و باید در عمل نشان دهد که شرایط امروز با دیروز متفاوت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر مردم در شرایط جدید باید صرفه‌جویی کنند، ما باید به عنوان دولت شروع‌کننده باشیم.من از رئیس برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌خواهم که تدوین کنند و مسئولیت را می‌پذیرم ما باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کینم و این با شما است و شما باید راه حل بدهید.

روحانی خاطرنشان کرد: نمی‌شود که سفرهای خارجی ما  شرکت‌های ما در سال 97  با سال 96 و 95 یکی باشد. اگر ما در سال 96 در قالب یک هیأت پنج نفره به خارج می‌رفتیم امروز این هیأت باید به دو نفر تقلیل یابد. اگر در سال 96 کارمان را در عرض یک هفته انجام می‌دادیم امروز باید آن را دو روزه انجام بدهیم. اگر با بلیت فست کلاس یا تجاری می‌رفتیم امروز باید با بلیت اکونومی برویم. باید شرایط ما عوض شود و مردم باید این را ببینند. ببینند که ما را از خودمان صرفه‌جویی را آغاز کرده‌ایم. 

وی افزود: اگر ما از خودمان شروع کنیم مردم ما می‌ایستند البته باید تدبیر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. ما برنامه‌یمان را برای مردم باید توضیح دهیم. ما بدون مردم پیروز نمی‌شویم. هر کاری که می‌کنیم باید برای مردم توضیح بدهیم و باید مردم را قانع کنیم. باید مردم بفهمند که ما چه می‌گوییم و چه کار می‌کنیم و اگر ما درست حرکت کنیم حتماً مردم از ما حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت:‌ ما امروز باید برنامه خاص و ویژه‌ای حداقل در چهار، پنج مسئله مدنظر قرار دهیم. موضوع اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید چهار رکنی است که اگر درست در مورد آنها کار کنیم موفق می‌شویم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ در شرایط سخت بیکاری فشارش مضاعف است اگر فرد بیکار تا دیروز فشاری را تحمل می‌کرده از امروز فشار بیشتری را متحمل خواهد شد. ما باید مشکل بیکاری را با تلاش و توان بیشتر حل کنیم. وزارت کار ما باید با تمام قدرت به صحنه بیاید. ما باید به صورت روان‌تر و آسان‌تر اشتغال ایجاد کنیم. ما باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم با سبک کاری سال 96 کشور را اداره کنیم باید بدانیم که ناموفقیم ما باید شرایط جدید را مدنظر قرار دهیم. وزیر کار باید هر ماه در دولت بگوید که برای اشتغال چه کاری کرده است. وزیر مسکن باید بگوید که برای اشتغال چه کار کرده است. ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: باید وزیر کار هر ماه در دولت بگوید من برای اشتغال چه کار کرده‌ام، باید وزیر مسکن بگوید برای اشتغال چه کار کرده است؛ ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان یک حرکت بزرگ ایجاد کنیم، اشتغال و امید ایجاد کنیم.، هیچ کس امروز حق ندارد اگر زمینی که نیاز فوری امروزش نیست هر دستگاه و شرکت دولتی در اختیار وزارت مسکن برای ساختمان قرار ندهد، این الزام است و من این را دنبال می‌کنم. 

روحانی اضافه کرد: اگر ببینم بخشی، زمینی بدون استفاده را واگذار نکرده در سال 97 حتماً بدانید این زمین را از آن دستگاه خواهیم گرفت، ما همه باید به میدان بیاییم، باید  اشتغال را درست کنیم. باید یک تحول بزرگ امسال ایجاد کنیم این وظیفه همه ما است و باید در زمینه اشتغال به میدان بیاییم؛ هر موردی که می‌تواند اشتغال را به حرکت در آورد سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی، ستاد اقتصادی کارشان باید همین باشد. اگر می‌خواهید نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنید باید سهام‌تان را در بورس بفروشید، اگر می‌خواهیم در خط مقدم باشیم معنی‌اش همین است.

رئیس جمهور ادامه داد: باید بگذریم، باید در راه خدا با جان و مال فداکاری کنیم، سهام‌تان را در بورس بیاورید و بگذارید مردم پولشان را بیاورند، کارخانه‌ها و بنگاه‌های سودده‌تان را بیاورید این الزام، مصوبه و ابلاغ است که به تمام دستگاه‌ها گفته شده است، اگر آورده شود یک حرکت جدید شروع می‌شود. تمام وزارتخانه‌ها و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراقی را منتشر کنند کوتاه‌مدت، متوسط و بلندمدت هر وزارتخانه‌ای که می‌‌تواند مثل وزارتخانه‌های اقتصادی به میدان بیایند و اوراق را منتشر کنند، با هر سودی که مورد تصویب قرار می‌گیرد در اختیار مردم بگذارند تا مردم احساس راحتی کنند و ببینند پولشان در جایی گذاشته می‌شود که هم سود بالاتر می‌برند و هم کشور یک حرکت بزرگ در آن تحقق می‌یابد و محیط زیست‌شان بهتر و تولیدشان بیشتر می‌شود. 

وی افزود: ما باید تولیدمان را به حرکت در آوریم، من به همه تولیدگران سراسر کشور می‌گویم و به همه کارآفرینان، پشتیبانان آنها، بانک‌ها، واردکنندگان و صادرکنندگان می‌گویم ما امروز می‌توانیم تولیدمان را به حرکت در بیاوریم با تعهدی که من می‌کنم که مواد اولیه کارخانجات تولیدی که از خارج باید وارد شود تعهد می‌کنیم به قیمت ارز رسمی، ارز در اختیار او قرار دهیم و این تعهد ما است. من از همه تولیدگران خواهش می‌کنم در صف مقدم در کنار دولت بیایند، بازار در کنار ما بیاید، ما در کنار آنها می‌رویم، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کنار ما بیایند.

روحانی تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند بعداً و سال آینده برای مجلس کاندیدا شوند در استان‌ها و شهرستان‌ها تبلیغاتشان را خیلی زود شروع کرده‌اند و توقعات مردم را بالا می‌‌برند استانداران و فرمانداران مصاحبه کنند و به مردم بگویند سوءاستفاده نکنند و بفهمند در این شرایط کشور اگر راه دیگری را انتخاب کردند مردم به آنها رأی نمی‌دهند این کار وظیفه ما است همه به میدان بیاییم و آن را انجام دهیم.

وی گفت:‌ ما توقعاتمان را پایین بیاوریم و همزمان تولید را بالا ببریم. من از مردم سؤال می‌کنم مردم عزیز، سروران ما، ولی‌نعمتان ما که ما خادم شما هستیم شما به ما بگویید که راه چیست؟ باید همه ما به تولید کمک کنیم و همه به تولید داخلی کمک کنیم، امروز یک فرصت برای تولید داخلی است، وقتی ما دهها و صدها قلم کالای مصرفی را ممنوع می‌کنیم یعنی ایجاد فرصت برای تولید داخلی. تولیدگران و کارآفرینان به مردم بگویید و مصاحبه کنید کارخانه‌ها را دو شیفت کنید و بگذارید کارگران شما رفاه بیشتر ببینند، تولید بیشتر شود، امروز دیگر تولید دست شما نمی‌ماند، اگر در داخل است زود مصرف می‌شود و اگر در خارج است و صادر می‌کنید سود بالاتری نصیبتان می‌شود. 

رئیس جمهور یادآور شد: بیایید یک حرکت بزرگ در تولید ایجاد کنیم ما به حمایت تعهد می‌کنیم، من دیروز از قوه قضاییه خواهش کردم قوه قضاییه از فضای کسب و کار حمایت کند، مجلس از فضای کسب و کار حمایت کند. من قول می‌دهم هر چه لازم است در جلسه سران سه قوه تصویب خواهیم کرد و دنبال می‌کنیم. دیروز مقام معظم رهبری یک جمله‌ای به من فرمودند که شما مصوبات این دو جلسه را تصویب کردید و برای من فرستادید و صبر کردید تا من تأیید کنم هر چه تصویب می‌کنید همان لحظه ابلاغ کنید و من از شما حمایت می‌کنم.

روحانی ادامه داد: وقتی سه قوه با هم هستند مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند ما می‌توانیم در این شرایط به راحتی مسیر را بپیماییم و از مشکلات راحت می‌توانیم عبور کنیم. سومین موضوع مبارزه با فقر است نگذاریم به فقرای ما سخت بگذرد و نگذاریم به اقشاری که درآمدشان پایین است این وظیفه بودجه ما است، وظیفه سازمان برنامه و بودجه ما است و وظیفه همه دستگاه‌های ما است، وظیفه وزارت کار ما که حمایت کنیم از اقشاری که در فشار هستند، بودجه‌ای و غیربودجه‌ای از هر طریقی چرا که وظیفه بزرگ ما است و آن را باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار امروز به عنوان یک وظیفه بزرگ است، قیمت‌گذاری یک مرکزیت خواهد داشت یک جا قیمت تعیین می‌کند و محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد اولین وظیفه، وظیفه دولتی‌هاست و شرکت‌های دولتی؛ شما باید کنترل کنید، استانداران، فرمانداران، بخشداران؛ مدیر کل‌ها و فرمانداران در همه سطوح خودمان باید نظارت کنیم و بالای سر آن بایستیم، نگذاریم جنس گران شود. 

روحانی افزود: شرکت دولتی با سرمایه دولتی دارد تولید می‌کند و در این 51 روز وزیر مربوطه برود بررسی کند و ببیند قیمت را بالا برده یا خیر اگر نبرده ما دست آن تولیدکننده را می‌بوسیم و اگر بالا برده ما باید پاسخگو باشیم و به مردم بگوییم چرا این کار را کردید. نباید بگذاریم مردم در فشار قرار بگیرند، تنظیم بازار به عنوان یک رکن بزرگ امروز برای ما است. بخش خصوصی امروز یک فرصت بزرگ دارد، بخش خصوصی امروز باید بیاید به میدان؛ ما در مبارزه با آمریکا بخش خصوصی کنار دولت باشد، خیلی از کارها است ممکن است آمریکایی‌ها برای ما سد و مانع درست کنند برای شرکت‌های دولتی و دولت و بخش خصوصی باید راه‌حل پیدا کند و باید راه‌حل جدید پیدا کند و نیازمندی‌های کشور و ملت بزرگ ما را تأمین کند.

روحانی افزود: ما در کنار بخش خصوصی هستیم، امروز روز گله‌گذاری نیست روز حمایت از همدیگر است باید همدیگر را کمک کنیم و تمام وزرایی که در زمینه تولید، واردات و صادرات نقش دارند از بخش خصوصی حمایت کنند و از بخش خصوصی کمک بگیرند چون آنها ممکن است راه‌حل‌های جدید داشته باشند و آن را اجرا کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: الان که تابستان است و ما به مردم می‌گوییم در آب و برق صرفه‌جویی کنند ما باید در خط مقدم باشیم، دولت، ادارات و وزارتخانه‌های ما در خط مقدم باشند، من از وزرا خواهش می‌کنم و از آنها می‌خواهم و ابلاغ می‌کنم تمام زیرمجموعه‌تان امسال آب و برق‌شان را در سه ماهه تابستان کنترل کنند. اگر بالاتر از پارسال بود مسئول آن بخش را عوض کنید و الان به آنها ابلاغ کنید. خودمان باید راه صرفه‌جویی را پیدا کنیم، ما همه دولتی‌ها به مردم اعلام کنند از امروز برای خدمت به مردم یک ساعت به کار موظفمان داوطلبانه اضافه می‌کنیم. بنا بود ساعت 3 بروم 4 می‌روم و اگر 4 بنا بوده 5 می‌روم. اگر ما این کار را کردیم مردم پشت‌سر ما خواهند آمد اما اگر در این شرایط سخت بنا بود سر ساعت 4 اداره را ترک کنم 3:50 دقیقه ترک کردم معلوم است که احساس نمی‌کنیم در خط مقدم قرار داریم. 

وی ادامه داد: من می‌خواهم هم خدمات را بالا ببریم مخصوصاً آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، وزارت کشور، استانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف، خدمات را تسهیل کنیم و ارزان‌تر بدهیم. اگر قیمتی می‌خواهد در خدمات بالا رود نباید امسال از حد تورم بالاتر رود. تورم ما باید تلاش کنیم تک‌رقمی بماند من می‌دانم در ماه‌های بعد خیلی سخت است اما می‌توانیم تلاش کنیم، تلاش کنیم و خدمات را بیش از تورم نباید بالا ببریم و این یعنی دولت از خودش آغاز کرده است.

روحانی ادامه داد: من خواهش می‌کنم همه فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان، آنهایی که مراجع اجتماعی هستند، تمام ورزشکاران به حمایت بیایند. امروز روزی نیست که چه ما و چه دیگران دنبال حاشیه‌سازی باشیم، من خواهش می‌کنم تمام دستگاه‌های دولتی با مردم مرتب حرف بزنید و از مردم کمک بگیرید اما به حاشیه‌ها جواب ندهید آنچه مربوط به اقتصاد می‌شود خوب جواب دهید چون روی اعتماد و زندگی مردم مؤثر است؛ حالا در فضای مجازی خوشی و تفریح می‌کنند و ممکن است یک مسئولی را با یک زبانی برخورد کنند نرنجیم مهم نیست مردم خودمان هستند اما اگر کسی می‌خواهد اخلال کند و تشویش افکار عمومی کند و آنها را ناامید کند پاسخ دهیم، روابط عمومی‌ها امروز یک مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند. همان لحظه که حرفی گفته می‌شود و نارواست آنی پاسخ و جواب دهیم. مردم بدانند و وقتی مردم بدانند حمایت می‌کنند و در کنار ما می‌آیند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مشکل ما و فشار ما فقط خارجی باشد که آمریکا و صهیونیسم به ما فشار می‌آورند و خارجی‌ها فشار می‌آورند حتماً ما موفق می‌شویم اما اگر فشار خارجی با فشار داخلی توأم شود دیگر خطر و فشار نیست مهلک است و می‌تواند ضربه سنگین به کشور وارد کند. در داخل همه متحد باشیم کنار هم قرار بگیریم، گله‌ها را کنار بگذاریم. در این شرایط و با شجاعت کار کنیم ما الان در یک صحنه مبارزه قرار داریم نترسیم که فردا چه می‌شود. ما مصوبه‌ای را گذراندیم که دستگاه‌های نظارتی قبل از عمل دستگاه‌های اجرایی و حین عمل وارد نشوند و این ابلاغ شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما باید احساس کنند زندگی ضروری روزمره‌شان تامین می‌شود. آقای وزیر صمت باید با وضوح و صراحت به مردم بگوید چه اقلام جنس‌هایی به وفور تامین می‌شود و قیمتش تغییر نمی‌کند یا اگر تغییر کند در حد 4 یا 5 درصد است و اگر این اقلام نیاز به ارز دارد ما ارز آن را در هر شرایطی تامین می‌کنیم. 

وی افزود: صمت ثبت سفارش بانک مرکزی در ارزی که پرداخت می‌کند باید به مردم اطلاع دهد باید در سایت‌ها به مردم بگویید چه کاری،‌چه مقدار ارز 4200 تومانی داده‌ایم. ما به تنهایی قادر نیستیم که کنترل کنیم و باید از مردم کمک بگیریم. مردم می‌توانند کمک ما باشند و نظارت کنند و لذا بگذارید مردم بفهمند که چه کسی برای چه کاری پول گرفته است و همچنین باید قیمت جهانی کالاها به مردم گفته شود. با دلار 4200 تومانی قیمت کالاها را حساب کنید و به مردم بگویید تا همه مطلع شوند. 
رئیس جمهور اظهار داشت: باید ما به مردم بگوییم که مخصوصا در ابتدای سال 97 به چه کسی و با چه قیمتی و برای چه کالایی ارز داده‌ایم و فرد مورد نظر چه مقدار کالا وارد می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم نباید برای مواد مصرفی روزمره‌شان همچون غذا و دارو دغدغه داشته باشند باید این دغدغه را برطرف کنیم و این وظیفه و رسالت ما است و شما مسئولین باید از مردم استمداد بجوئید و آنها باید کمک کنند و البته مردم بی‌تردید کمک می‌کنند. 

وی افزود:ما در برابر فشارهای بیرون نباید عصبانی شویم و نباید عجله کنیم و نباید سست شویم بلکه باید قاطع و محکم ایستادگی کنیم، من شک ندارم که اگر همه باهم باشیم و با تدبیر عمل کنیم و در کنار هم باشیم از این وضعیت عبور می‌کنیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان جنگ شبی پیش آمد من مطلع شدم که در سراسر کشور شرایط ما به گونه‌ای است که یک سیستم پدافند هوایی موشکی ما (هاگ) بیشتر نمی‌تواند کار کند و این به این خاطر بود که قطعات حساس و خاصی بود که ما آنها را مصرف کرده بودیم و تمام شده بود. خیلی پیرامون این موضوع مشورت کردیم و به من گفتند این کار هیچ راهی ندارد مگر اینکه خودت بنویسی و مسئولیتش را بپذیری که تمام سایت‌‌ها خاموش شود و یک سایت به نوبت کار کند  می‌دانستم اگر بامقام بالاتر هم مشورت کنم او هم با مشکل مواجه می‌شود و من این مسولیت را برعهده گرفتم و نوشتم و امضا کردم و ابلاغ کردم.

روحانی خاطرنشان کرد: در جریان این کار حتی سیستم پدافندی‌ که برای زندگی امام و برای حفظ ایشان کار می‌کند من ناچار شدم بگویم خاموش شود و ما با احتمالاتی که برای وجود خطر در مناطق مختلف می‌دادیم سامانه‌ها آن منطقه را روشن و سامانه دیگر مناطق را خاموش می‌کردیم. 
وی افزود: ما روزهای سختی را داشتیم،‌ریسک‌های بزرگی را پذیرفتیم ، من اگر می‌خواستم ریسک نپذیرم ممکن بود حادثه‌ای رخ دهد و به من بگویند چرا این کار را کردی اما این ریسک را به عنوان فرمانده قبول کردم و شبها هم به خاطر نگرانی نمی‌خوابیدم اما با توکل به خدا و ایثار دانشمندان از این وضعیت عبور کردیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما امروز باید خودمان را آماده کنیم و تمام شرکت‌های دانش‌بنیان امروز باید یک احساس وظیفه سنگینی داشته باشد. 

روحانی خاطرنشان کرد: امروز ممکن است کاری را که تا دیروز شش ماه برای  آن تحقیق می‌کردیم تا به نتیجه می‌رسید امروز لازم است این شش ماه به سه یا چهار ماه تقلیل یابد. همه باید به صحنه بیاییم برای اینکه بتوانیم مقابله کنیم.

وی افزود:‌ فکر نکنید اگر یک رئیس جمهوری امروز تمام مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به تمام مسلمانان جهان ظلم می‌کند بدون پاسخ خواهد ماند و پاسخش را روزی خواهد دید اینگونه نیست که این زخم برای ما باشد. اما ما سرمایه‌ای داریم که ترامپ ندارد. ما خدایی را بالای سر داریم و امید به رحمت خدا داریم و اگر خدا ما را یاری کند هیچکس بر ما پیروز نمی‌شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر احساس ما مسئولین اجرایی این باشد که در خط مقدم هستیم اگر تولیدکنندگان این احساس را داشته باشند که امروز بار مسئولیت بر دوش آنها است، اگر تمام کسانی که در زمینه اقتصاد تلاش می‌کنند احساس کنند که ما امروز در برابر یک قلدر ایستاده‌ایم و باید پیروز شویم تردید نکنید خداوند ما را پیروز می‌کنیم ما از مشکلات عبور می‌کنیم و از این مقطع حساس تاریخی با افتخار عبور خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نه کاری واسه ملت میکند
نه استعفا میدهد که بقیه بیان کار کنن

دولت استخوان در گلو
United Kingdom
...
سیاوش
United Kingdom
اقای روحانی ! کجاست تدبیر و امید؟ در این سالها نه تدبیری دیدیم و نه امیدی ماند....
United Kingdom
اخه چرا اعتبار خودت را جهان کاهش میدهی با سانسور
Germany
📸سکه امامی ۳.۰۲۲.۰۰۰ تومان شد علی برکت الله
Spain
...
Germany
اقای روحانی فقط برو....
محمد
United Kingdom
اقای روحانی برای صرفه جویی چطوره حقوق و مزایای کارمتدان و کارگران را نصف کنی؟! در دولت شما نه تدبیری دیدیم و نه امیدی
مریم
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
چه می خواستید... دیگر از جانمون چه می خواهید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم ایران خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند در همه دنیا اینطور است
Germany
...توقعات این مردم درجه 2 چقدر زیاد است.
محمد
United Kingdom
از نظر روحانی مردم درجه 2 توقعاتشان بالاست و همه مشکلات تقصیر انهاست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب فکر کردی شیخ! کمی هم به طرح عدم کفایت سیاسی هم فکر کن خوب است!
عاشق سرزمینم
Iran, Islamic Republic of
سخنان دیروز آقای روحانی انصاف عالی و امیدوار کننده بود لذا باید حمایت کرد و دولت وی پشتیبانی کرد و حاشیه ایجاد نکرد
شخصا مخالف روحانی و رویکردهای برن نگرانه وی بودم اما اکنون رویکردش درون نگرانه و مقاومت محور شده است و به استعداد و توان جوان ایرانی تکیه کرده بنابراین هر کس دلسوز نظام و انقلاب و ایران می باشد باید در شرایط فعلی بر طبل تفرقه نکوبد هرکدم از ما می توانیم با خاموش کردن قط یک لامپ و خرید کالای ایرانی و پمپاژ امید در جامعه بزرگترین کمک به کشور کنیم .
همه ما مسئولیم دوستان خواهش می کنم هر صدایی که برای سربلندی ایرانی بلند می شود همنوا شوید و وحدت همه جانبه مقابل امریکا راهبرد تک تک ما باشد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور با لباس امریکایی بر تن در توچال نمی تواند شعار مصرف کالای ایرانی بدهد.
اینها فقط شعار است.شعار
Greece
...
United States
حرفتان درست. اما این رفتاری است که از خود دولت یاد گرفتیم....
Iran, Islamic Republic of
سخنان دیروز آقای روحانی انصاف عالی و امیدوار کننده بود لذا باید حمایت کرد و دولت وی پشتیبانی کرد و حاشیه ایجاد نکرد
شخصا مخالف روحانی و رویکردهای برن نگرانه وی بودم اما اکنون رویکردش درون نگرانه و مقاومت محور شده است و به استعداد و توان جوان ایرانی تکیه کرده بنابراین هر کس دلسوز نظام و انقلاب و ایران می باشد باید در شرایط فعلی بر طبل تفرقه نکوبد هرکدم از ما می توانیم با خاموش کردن قط یک لامپ و خرید کالای ایرانی و پمپاژ امید در جامعه بزرگترین کمک به کشور کنیم .
همه ما مسئولیم دوستان خواهش می کنم هر صدایی که برای سربلندی ایرانی بلند می شود همنوا شوید و وحدت همه جانبه مقابل امریکا راهبرد تک تک ما باشد.
Iran, Islamic Republic of
مردم...خواهان برکناری او هستند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز که می گوئی راهبرد همه ما باید وحدت همه جانبه مقابل آمریکا باشد
در سال ۹۲ دلواپس ها همین را می گفتند منتقدین همین حرفها را می زدند می گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست
و برچسب بی سواد بی شناسنامه عصرحجری و....دریافت می کردند
و حسن جون مرتب می گفت با کدخدا ببندیم و هی کدخدا کدخدا می کرد
حالا از خواب بیدار شده و شما را هم بیدار کرده
که چی ؟
.....
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی تو که همش میگی پشتیبانی کنید و حدت داشته باشیم ...
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید عدم کفایت روحانی را تایید کند وگرنه ملت به نمایندگانی که این کار را انجام ندهند رای نخواهند داد
Indonesia
مجلسی می تواند رای به عدم کفایت بدهد که مستقل باشد نه مجلسی که لیستی و براساس" تکرار" تشکیل شده باشد و در آن آخوندی ها حتی در صورت استیضاح رای بیاورند متاسفانه دود انتخاب غلط مردم دارد تو چشم توسعه وآینده کشور می رود
Iran, Islamic Republic of
مجلسی ها اکثرا وکیل الدوله هستند چاقو که دسته خودش رانمی برد
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام -همه با هم وحدت کلمه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً اگر واقعاً پشیمانی، باید بروی. اینکه نمی روی یعنی کارهایت را درست میدانی. پس چرا تغییر موضع دادی؟!!
هنوز دلواپس
United Arab Emirates
البته آزادی عقیده حق است... به عنوان مخالف رییس جمهور ودلسوز مملکت می پرسم ایراد وحدت کلمه چیست که منفی داده اید...می بینید که دربلوا واشوب منافقان ودشمنان بشکن پشتک می زنند...منافقان که مردم راکشتند وسوزاندند...فقط اگر یه کم خودمان ومملکت را دوست داریم باید متحد باشیم گرچه رییس جمهوربه خطا رفته اند..اما اینجا فرق مادر ودایه های مملکت مشخص می شود...ما منتقدان رییس جمهورودلواپسان واقعی مملکت...رییس جمهور باید بامنش وروش صحیح واصلاح شده ادامه دهد...
هاشمی : آقای هنوز دلواپس بگو مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
آقای " هنوز دلواپس " اگر شعار وحدت بر علیه آمریکا تاکتیک نیست و واقعیه
چرا از شعار مرگ بر آمریکا ناراحت می شوید
هنوز دلواپس
Iran, Islamic Republic of
سلام
پاسخ من فقط درمورد وحدت کلمه بود...نمی دانم از کجای
آن نوشته این برداشت اشتباه را کردید...اقای روحانی به حکم قانون رییس جمهورند باید مسئوول فعال باشند...ومسیر اشتباه گذشته راجبران کنند...هرنوع فشار برای استعفا تبعات نامناسب دارد وبه این سادگی ها نیست...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده حرفی از استعفا نزدم
وحدت خوب است ولی باید دید منادی آن چه سابقه ای دارد
مگر ملت بازیچه اند ؟
که ایشان یک روز بگوید با کدخدا باید ببندیم
ملت بگوید آفرین درست است
روز دیگر بگوید باید برعلیه آمریکا متحد شویم
باز ملت بگوید صحیح است
رهبر عزیز و بسیاری از دلسوزان از اول ماهیت آمریکا را می شناختند ولی ایشان گوش نمی داد
یعنی کشور در این چند سال این همه هزینه داد تا جناب بفهمد که حرف رهبر و دلواپسان درست است
البته اینها یک نامه دلسوزان را که تحت عنوان " دلواپسیم" هشدارهائی دادند تبدیل به بزرگترین فحش کردند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
بهتون منفی دادم چون همین هایی که الان دم از وحدت در قبال امریکا میزنن همونهایی بودن که با آمریکا بستن وگرای تحریم ایران رو دادن وباهاش قدم زدندو لبخند ! حالا که از همه طرف افتادن دم از وحدت میزنن! با این افراد به وحدت نمی رسیم. چون راهمان جداست. فقط در سایه ولایت ورهبری وبرلی عزت وایران اسلامی تن به وحدت می دهیم ولاغیر....
علی م
United States
...شمابایدعذرخواهی کنیدودست اونایی که تهمت بهشان زدید(بزدل،ترسو،بریدجهنم ووو...) ببوسید.
Iran, Islamic Republic of
خوب با زبان بیزبانی عذرخواهی کردند. با اینکه دل خوشی از ایشان ندارم به خدا توکل و همین مقدار را بعنوان عذرخواهی پذیرفتم. حداقل مدتی همراهی جدی کنیم. انشالله خداوند خواهد پذیرفت.
United States
آقای محترم ما در تمام لحظات حمایتشان کردیم و میکنیم. حتی زمانی که به دلواپس و بزدل و بی شناسنامه و کاسب تحریم بودن متهم شدیم و به جهنم واصل شدیم. منتهی ...هرگز نخواهند فهمید.
United States
:))
عجب چیزی گفتی. اینا یه ذره به آرامش برسند دوباره فحاشی هاشون شروع میشه.....
Iran, Islamic Republic of
این سفر توچالی که حضرت عالی رفتی ما همچین فکری نمی کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بعد پنج سال چی شده دکتر جان بفکر مردم افتادی؟
الان شما در کدوم خط مقدم هستی دکتر جان؟
Iran, Islamic Republic of
مردم برای ایشان فقط وسیله هستند و نه بیشتر
هنوز دلواپس
United Arab Emirates
فقط با مرور برگفتار امام علی درنهج البلاغه می توان دریافت که دراین شرایط چگونه باید به خاطر اسلام صبر وسکوت داشت...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
این شعار وحدت ، تاکتیک جدیده
...
هنوز دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ایا مامنتظر حرف. رییس جمهور بودیم که وحدت کلمه را در گرفتاری کشف کند؟نه راه ما همان راه رهبری بود...پرهیز ازدوقطبی ...قطعا اشراف ایشان به مسائل ازمن وشما بیشتر است...
حامی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تجربه من از روحانی
هر چه بگوید معکوسش اتفاق خواهد افتاد
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آشیخ، اگه به شما باشه که میخوای تا قیام قیامت باشی!!؟
United Kingdom
کاش بابت هدایت ناصحیح و غلط اقتصاد کشور در این پنج سال یک عذرخواهی هم می کردی باور کن چیزی ازت کم نمیشد؟
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
اخه مگربرجام برای مردم چی اورده بود که حالابارفتنس ا انها رابخواهدببردبابااگرهیت دولت کارش رادرست انجام بدهدچندان مشکلی نداریم نهایتش به زمان قبل ازبرجامتبرمی گردیم
علی
Canada
...
United States
چه آدم ساده ائیه اونی که فکر کنه تو بخوای استعفاء بدی
Iran, Islamic Republic of
اين حرفهاي خوب ولي ديرهنگام توسط اين جمع مديران خسته بسته و نشسته محقق نميشود ضمن اينكه روحاني تو اين چند سال منتقدين رو كوبيده و له كرده حالا انتظار كمك داره كه .....
اين جمع مديران بايد جاي خودشان را به مديران جهادي بدهند
Iran, Islamic Republic of
شعار هر ایرانی /استعفاء روحانی
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني كمي فكر نمي‌كنيد كمي براي اين صحبتها دير شده باشد. تمام سرمايه و هستي مملكت را به باد داديد حالا دم از وحدت و وفاق ملي مي‌زنيد.
م ج
Iran, Islamic Republic of
کسی نمی گوید استفاء بده چون استفاءشما هم برای مردم هزینه دارد؟به شعارهای زمان انتخاباتی خودتان عمل کنید
Iran, Islamic Republic of
تو ایران رسم نیست کسی که خراب می کند عذرخواهی یا استعفا بدهد
امیری
Denmark
....شیخ حسن 180 نفر از نماینده های همین مردم به شما نامه زدند که برخی وزرا را عوض کن ؟ایا انها مردم نیستند ؟مردم یا سخنان شما اشنا هستند الان باز می خواهی مردم را به...خودت ارام کنی وکار خودتو بکنی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حرف ها شیرین هستند ....
اما در عمل واقعیت های تلخ رخ می دهد.
کدوم رو باور کنیم؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و این با شما است و شما باید راه حل بدهید.............
فیش حقوقی رو طبق قانون در یک سایت در معرض دید همه قرار دهید.اگه راست میگید!
فکر کنم ریاست جمهوری سه دوره شده باشه که.............
راستی آزمایی
Iran, Islamic Republic of
هر وقت حقوق رییس جمهور /وزرا /نمایندگان مجلس و سایر نجومی بگیران در این زمان جنگ اقتصادی به اندازه ی حقوق یک کار گر معمولی شد و کمی از فشارهای اقتصادی برحضرات هم وارد شد (مثل ورود فشار اقتصادی بر پیغمبر اکرم صلولت الله علیه و آله در شعب ابوطالب )بنده کمی این حرفهای شمارا باور میکنم
United States
" فعل انسان" باید "قول انسان" را تایید کند . اگر اقای روحانی حد اقل به پاکسازی عناصر بدخیم تصمیم ساز از اطراف خودش بپردازد و به توصیه های اکید مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام عملی / جدی وسریع کند / و اگر ایشان از بدعهدی های دشمنان معاند اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و مردم عزیز ایران درس عبرت بگیرد و دور امید واری به انگلیس و فرانسه و... را خط بکشد و به توانمندی های موجود داخلی اعتماد و تکیه کند / در یک کلام اگر ایشان به اموزه های نجات بخش اقتصادی و فرهنگی و عزتمداری در سیاست خارجی و دوری از اشرافی گری و رسیدگی به محرومین و مستضعفین که توسط امام خمینی (ره) ترسیم شده و توسط رهبر انقلاب پیگیری میشود و... باز گردد مثل همیشه "امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ". انقلاب و مردم از این مرحله دشوار که توسط جباران و قاتلان و فرعون ها و قارون های مدرن غربی به ایران اسلامی تحمیل شده ان شا‌ء الله به سلامت و سر افرازی و با پیروزی خواهند گذشت و نام رییس جمهور محترم برای همیشه جاودان خواهد ماند . و نصرت و یاری خداوند متعال شامل حال همه خواهد شد . ان شا ء الله .
Iran, Islamic Republic of
...
افزايش بيكاري، نا اميدي، تورم، گراني، افزايش طلاق، كاهش ازدواج، رواج ربا، افزايش فساد اقتصادي و اختلاس، كاهش شديد ارزش پول ملي، افزايش شديد ارزش پول خارجي،افزايش دزدي ها از اموال مردم، افزايش نامني و تجاوز ، كاهش عزت در بين جوامع بين المللي، افزايش خودكشي،كوچك شدن سفره مردم و ...
صبور
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا مرسوم نیست که دولت بر اساس مشکلات بخواهد استعفا بدهد . ولی باید باور کنید منتقدان شما بی سواد و کاسب کار نیستن انها ایران و انقلاب خود را دوست دارند . مردم قرار نیست با آب صابون روی خود را به خاطر انتقاد از شما بشویند . مردم را باور کنید و به انها اعتماد کنید مردم در صحنه وحاضر هستن
سلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت کم کار
Iran, Islamic Republic of
مردم به چیزی کمتر از برکناری روحانی راضی نمیشوند
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
معلوم می‌ش جناب مطهری زیاد هم بی‌ربط نگفته، پشت‌میز نشینی زیاد کارآیی افراد را کاهش می‌دهد، باعث بسته شدن ذهن افراد می‌شود...
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
اینجا که ژاپن و کره و اروپا و ... نیست که مسئولی عذرخواهی کند و یا استعفا بدهد. اینجا ایران است ...
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی . ان راه دیگر را که سالهاست به قول شما بی سوادها و.... می گویند .شما عمل نکردید و همش می گفتید با امریکا باشیم بهتر است .بعد هم که صحبت کردید وبعدا دیدید چه شد .حالا می گویید بهترین راه مقابله با امریکاست . وباید متحد شویم ....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی این حرفها را باور کنیم یا هزینه ۳۰۰ میلیونی توالت مجلس یا ساخت استخر در نهاد ریاست جمهوری؟
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور گفت:‌باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم. ساعت خواب بعداز 6 سال و اندی و بعد از اینهمه ناتوانی، بعد از اینهمه ضربه و آسیبهای جبران ناپذیر به مملکت !!!!! شما که همه چیز را مفت و مجانی معامله کردید. از شما خواهش میکنیم استعفا بدهید، مطمئن باشید این به نفع مملکت است.
Iran, Islamic Republic of
همون همیشگی لطفا😏
پاسخ حضرت امام خامنه ای به ایشان از اول ریاست جمهوری شان این بوده:
مخاطب این "باید" ها خود شما هستید.
علی_حرکت_الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
وحید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینها که با کلمه دلواپسان مثل پتک بر سر مخالفانشان میکوبیدند حالا از همه دلواپس ترند ...
Iran, Islamic Republic of
میخواد خودشو محکم نشون بده ولی ته گلوش صداش میلرزه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در حالی که مخاطب اصلی آقای رئیس جمهور در اصلاح ساعات کار و افزایش آن، مدیران ارشد دولت است، آقای نوبخت مساله افزایش ساعات کار کارمندان دولت را مطرح میکند.
نیاز به افزایش ساعت کار نیست. بهره وری در دستگاههای دولتی را افزایش دهید ...
Iran, Islamic Republic of
جهان جان بی زحمت پیامها رو تقطیع نکن.
Iran, Islamic Republic of
اگه فکر میکنی میذاریم استعفا بدی اشتباه میکنی! هنوز سه سال مونده ...
Germany
...
علی
Iran, Islamic Republic of
استعفا که اصلا! ولی به نظرم خودتون هم خواهید دانست وقت رفتن رسیده ولی دیر شده استعفا بدید بهتره!
خاوی
Iran, Islamic Republic of
باوجود دمای هوای بالای 40درجه درشهرمرزی پارس اباد وقتی وترد شعبه مرکزی بانک ملی شدم ازسرما اذیت شدم واین نشان میده این دولت فقط برای مردم تعیین تکلیف میکنه
خاوی
Iran, Islamic Republic of
تعدادکلمه باید رو درمتن سخنان روحانی بشمارید !!این نشان ازیک نوع حالت امرانه دررفتار سخنورانه شخصه ومشخص میشه که فقط دستوری کارمیکنه