شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پیوستن ۱۱ پلیس محلی به طالبان در افغانستان

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 622673
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ نفر از نیروهای پلیس محلی در ولایت بلخ در شمال افغانستان به این گروه پیوستند.​
پیوستن ۱۱ پلیس محلی به طالبان در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، گروه طالبان اعلام کرد که 8 تن از نیروهای پلیس محلی در شهرستان «شور تپه» ولایت بلخ در شمال افغانستان به این گروه پیوستند.این گروه در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که 3 پلیس محلی نیز در منطقه «خان آباد» شهرستان «چهاربولک» ولایت بلخ به این گروه پیوسته‌اند.

تاکنون مقامات امنیتی ولایت بلخ در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.هفته گذشته نیز در نتیجه حمله طالبان به پاسگاه‌های امنیتی در ولایت غزنی، بیش از 23 نیروی پلیس محلی به این گروه پیوسته بودند.

پیش از این نیز منابع خبری از پیوستن بیش از 60 نیروی امنیتی افغان به صفوف طالبان در ولایت فراه خبر داده بودند.پیوستن نیروهای امنیتی افغان به طالبان یکی از چالش‌هایی است که دولت کابل در چند سال گذشته با آن روبرو بوده اما تا کنون نتوانسته به راهکاری برای مبارزه با این پدیده دست یابد.

سال گذشته نیز در جریان عملیات بهاری طالبان بیش از هزار نظامی افغان به این گروه پیوستند که صدها نفر از این سربازان از ولایت‌های ارزگان و هلمند بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *