جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۵۶
اظهارات انصارِی، عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر تهران:

دلواپسان درکی از منافع ملی ندارند/ نگذاشتند برجام نتیجه بدهد/ مردم مثل مارگزیده از اینها می‌ترسند/ باید دست دستگاه دیپلماسی را باز گذاشت!/ دولت یک حلقه بسته مدیریتی دارد

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 620136
امروز در جامعه بحث دلواپسی و رادیکالیسم مهم‌ترین آفتی است که درعرصه بین‌المللی و داخلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد این جریانات درکی از منافع ملی ندارند و فقط به منافع حزبی و جریانی خود اهمیت می‌دهند.
دلواپسان درکی از منافع ملی ندارند/ نگذاشتند برجام نتیجه بدهد/ مردم مثل مارگزیده از اینها می‌ترسند/ باید دست دستگاه دیپلماسی را باز گذاشت!/ دولت یک حلقه بسته مدیریتی دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با آرمان در ادعایی عجیب مدعی شده است که دلواپسان با حرکت های خشن خود نگذاشتند که برجام ثمر بدهد و باید این افراد کنترل کرد. وی در ادامه مدعی شده است که مردم همچون مارگزیده ای از دلواپسان ترس دارند و حاضر نیستند بار دیگر حاکمیت اصولگرایان را بر دستگاه های اجرایی و تقنینی کشور نظاره گر باشند!

به گزارش جهان نيوز، اهم اظهارات عجیب عضو سابق شواری شهر تهران را در ادامه خواهید خواند:

*نباید اجازه دهیم که هیچ فرد یا جریانی بدون داشتن کوچک‌ترین اطلاعات فنی و علمی در ارتباط با مسائل بین‌المللی اظهار نظر و تصمیم‌گیری کند. باید دست دستگاه دیپلماسی را ذیل شورای عالی امنیت ملی باز بگذاریم و اجازه دهیم تا در شرایط موجود با عنایت و توجه به اصل اساسی و سازنده گفت‌وگو در جامعه بین‌المللی شرایط خود را تثبیت کند.

*امروز توانمندی و کارایی سلاح گفت‌وگو به مراتب بیشتر از پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی است. امروز منطق، استدلال و استفاد ه از دیپلماسی می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.
 
*امروز در جامعه بحث دلواپسی و رادیکالیسم مهم‌ترین آفتی است که درعرصه بین‌المللی و داخلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد این جریانات درکی از منافع ملی ندارند و فقط به منافع حزبی و جریانی خود اهمیت می‌دهند.

*تندروی دلواپسان را پس از تصویب برجام با بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌های بین‌المللی و اقدامات خشن و غیر منطقی که انجام دادند دیدیم.

*پس از برجام ظرفیت بسیار بالقوه‌ای برای جلب و جذب سرمایه‌های بین‌المللی و اعتماد سازی در عرصه روابط بین‌المللی به‌وجود آمده بود که متاسفانه با حرکت‌های خشن و غیر اصولی این فرصت‌ها برای جامعه تبدیل به تهدید شد.

*قطعا کنترل و مهار دلواپسان یکی از مسائل مهمی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه دست اندرکاران سیاسی و نظامی و دلسوزان نظام در جهت کنترل آن می‌توانند گام موثری را بردارند و گرنه این تحرکات می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی برای مردم و کشور به‌وجود بیاورد.

*اگر دولت رویکرد خود را اصلاح کند و واقعا به جوانان بها دهد؛ می‌تواند ده‌ها مدیر لایق در میان جوانان با استعداد و تحصیلکرده پیدا کند. به طور قطع و یقین باز شدن حلقه بسته مدیریتی و استفاده از ظرفیت بالقوه مدیریتی و استفاده از عرصه‌های مختلف تخصصی و اجرایی می‌تواند راهکار موثری باشد.

*موضع اصلاح‌طلبان به دولت نقد منصفانه و حمایت از شخص رئیس‌جمهور است.

 *اقدامات خشن و غیر منطقی مهم‌ترین پاشنه آشیل دلواپسان است. شاید اگر برخوردهای خشن و غیر اصولی در طول سال‌های گذشته توسط مخالفان دولت صورت نمی‌پذیرفت قطعا امروز در این شرایط نبودیم و وضع به مراتب بهتری را شاهد بودیم.

*این امیدواری وجود دارد که تلاش شود تا مخالفان دولت در چارچوب منطق، استدلال و علم حرکت خود را اثبات کنند. اگر ما مخالف عاقل و هوشمند در جامعه داشته باشیم و آنها بتوانند در نقش اپوزیسیون گام بر دارند این امر می‌تواند برای خود این افراد و جریانات نیز موثر باشد.

*کارنامه بسیار ناموفقی که دلواپسان در طول 8 سال دولت‌های نهم و دهم از خود با یکدستی جامع و کامل در حوزه‌های قضایی، تقنینی و اجرایی به جا گذاشتند و شاید بخش قابل توجهی از ناکارآمدی موجود ناشی از تاثیر عملکرد آنهاست که مردم را نسبت به عملکرد دلواپسان شدیدا بدبین کرده است.

*از این رو شاید مردم شرایط فعلی را تحمل کنند و اجازه ندهند که بازهم که همان افراد سابق چرخ اجرایی کشور را به حرکت درآورند.

*مردم بسان مار‌گزیده‌ای شدند که نسبت به هر چه بوی دلواپسی بدهد گریزان هستند. من معتقدم که اگر جریان مخالف دولت در بستر قانونی و عالمانه نقد منصفانه داشته باشد و بتواند بالندگی و شایستگی خود را در حوزه برنامه‌ریزی و تقویت بنیان‌ها در مجموعه اصولگرایی به منصه ظهور برساند، می‌تواند در آینده برای کشور و خود اصولگرایان صددرصد موثر و مثبت واقع شود.

*یکی از دلایل توفیق اصلاح‌طلبان و حیات این جریان در 4 دهه گذشته نیز توجه بر 2 رکن حاکمیت رای مردم و توجه به سرنوشت مردم است که جزو شعار‌های اصولی اصلاح‌طلبان بوده؛ هست و خواهد بود. هر جریان و حزبی که با مردم فاصله پیدا کند بازنده اصلی جامعه است.

*به‌جد می‌توان گفت بخشی از مدیران دولتی هیچ سنخیت فکری، عملی و تعهد اخلاقی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت ندارند که خود به خود این کارآمدی را دچار چالش می‌کند.

*قطعا دولت در ادامه حیات خود در 3 سال آینده نیاز جدی به خانه‌تکانی دارد تا بتواند هماهنگی نسبی را در عرصه مدیریتی در سطوح مختلف در چارچوب سیاست‌های ابلاغی و اعلامی خود به‌وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
گفته بودند که امضای فلان تضمین است
نه فلان ماند و نه امضاش، حقیقت این است
زان هیاهو چه به جا مانده به غیر از اسمش
جسدی مانده ز برجام و ز روح و جسمش
بوی فاسدشدنش نیز بلند است بلند
اُدکلن‌های اروپایی اگر بگذارند
اُدکلن‌های اروپایی بی‌خاصیتی
که ندارند به جز گیج شدن منفعتی
این اروپا مگر آن نیست که در سعدآباد
بست پیمان و بلافاصله دادش بر باد؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه دلواپسان درکی از منافع ملی دارند یا خیر را واگذار میکنیم به نتایج عملکرد ... در موضوع برجام
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهی به قراردادهای توتال و استات اویل و کرسنت و سعدآباد و ژنو و برجام بی فرجام بیندازیم متوجه می شویم که اصلاح طلبان درکی از منافع ملی ندارند و باعث و بانی خسران و زیان برای کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه کردی برادر! اصلاح طلبان هیچ درکی ندارند حال چه منافع ملی چه ...
Iran, Islamic Republic of
کدخداتون تو زرد از آب درآمد چه ربطی به دلواپسان دارد ؟!
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری شما کجای پازلی؟ ...
Iran, Islamic Republic of
آن سه ننگی که به پیشانی ایران زده اند / ترکمنچای و گلستان و سپس برجام است
Iran, Islamic Republic of
باور کن برجام بدتر بود زیرا ما تجربه قبلی داشتیم و امروز قرن انفجار اطلاعات است.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ما سه گروه بیشتر نداریم
۱- "دلواپسها"
که نگران از دست رفتن منافع ملی هستند
۲- "بی تفاوت ها "
که برایشان تفاوتی ندارد که چه اتفاقی در کشور بیفتد
۳- "خائن ها "
که دنبال فروش کشور به کدخدایان هستند
Iran, Islamic Republic of
چه رويي دارند اين حضرات
البته تقصير دله. دل به شيطان بزرگ دادن درمان ندارد.اولش دل وسياه ميكنه وچشم راكور.آخرشم تاسرش به سنگ لحدنخوره بيدار نميشه
Romania
وقتی این همه واسه حماس هزینه کردیم و در آخر این گروه علیه محور مقاومت و بشار اسد شد یا خیلی از کشورهای عربی دیگر که هیچگاه پشت ایران نبودند خب یعنی اینکه درک صحیحی از منافع ملی نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی اینهمه برای انرژی هسته ای هزینه کردیم و با برجام تخریب شون کردیم و دستاوردمان هم دقیقا"هیچ شد یعنی درک صحیحی از منافع ملی نداریم .
Iran, Islamic Republic of
پیروزی های ایران و جبهه مقاومت در سوریه و عراق بدجوری افساد طلبان رو سوزانده است .
Iran, Islamic Republic of
اگر شما اینقدر مطمئن به نتیجه ندادن مذاکرات بخاطر دلواپسان بودید چرا این مذاکره خسران را شروع کردید؟ ا...
Iran, Islamic Republic of
... فکر می کردند با تخریب و بتن ریزی هسته ای همه تحریمها لغو می شود و مملکت گلستان می شود.
امید
Iran, Islamic Republic of
در صدر اسلام قصه ای بود بنام حکمیت علیرغم میل باطنی امیر المومنین (ع) مردم خواستار مذاکره و حکمیت شدند و نتیجه آن فریب خوردن ابو موسی ... بود و نتیجه آن چه ضربه های جبران ناپذیری را در پی داشت .
طرف حساب ما کسایی هستند که می خواهند نظام سلطه حاکمیت جهان را داشته باشد ولی ما می خواهیم زمینه ظهور امام زمان (ع) محقق گردد .
چطور می شود به آنان اطمینان داشت ، بهترین درس تاریخ است نگذارید برنامه ای مثل حکمیت تکرار گردد چرا که دشمن حقه و نیرنگ بکار می برد ولی ما بر اساس دستورات دینی از آن منع شده ایم
Iran, Islamic Republic of
اصلا این شخص کیه؟ حرفای این شخص چه ارزشی داره که گذاشتین؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فاجعه برجام بی فرجام و لغو نشدن تحریمهای ظالمانه نتیجه غفلت از هشدارهای رهبر معظم انقلاب و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان است .
دروغگو دشمن خدا و ملت است
Iran, Islamic Republic of
منافع ملی یک ملت را پای یک ورق کاغذ برجام ریختید. قرار بود دلار 1000 تومان شود، سکه و طلا ارزان، گشایش و رونق اقتصادی، مشکل بیکار حل شود، چرخ سانتریفیوژها بچرخد چرخ زندگی مردم هم بچرخد، با ورود سرمایه های عظیم خارجی، سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد، ارزش پاسپورت ایرانی حفظ شود ( ماجرای فرودگاه جده و جیبوتی و قطع روابط مراکش و...)، روابط بانکهای و تعاملات بین المللی با بانکهای برقرار شود، تولید ناخالص ملی رشد یابد، بخش های صنعت و کشاورزی متحول شوند، مشکلات کلانشهرها و ریزگرها حل گردند، مشکل ازدواج جوانان حل گردد، ارز تک نرخی گردد، جلوی فساد ورانت گرفته شود، حتش مشکل آب خوردن هم حل شود و...
.
اینها و هزاران وعده مثل اینها از زبان رییسی و جلیلی خارج نشدند بلکه همه عین گفته آقایان روحانی وجهانگیری و آشنا و نوبخت و ترکان و دولت تدبیر وامیدی بود که با حمایتهای کامل و تمام اصلاح طلبان روی کار آمد ولی امیدهای مردم را پرپر کرد.
Iran, Islamic Republic of
آیا منظور از بازگذاشتن دست دستگاه دیپلماسی تحمیل برجامهای 2( موشکی) 3 ( حزب الله لبنان و مقامت فلسطین و انصارالله یمن و ...) و دست آخر هم برجام 4 (حقوق بشر و حقوق زنان و آزادی همجنس بازی و...) است؟!
Iran, Islamic Republic of
شما را مي شود تحمل كرد؟
Iran, Islamic Republic of
هر کس جای اینها بود با این فاجعه ملی که با برجام سر این ملت به ارمغان آوردند، روزه سکوت می گرفت و لام تا کام دم نمی زند ولی این جماعت ف... ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
"نگذاشتند برجام نتیجه بدهد"
اینا رو باید به 4 میخ بکشن. مگه کدخدا نزد زیر برجامتون باز کسی تو ایران مقصره؟
Iran, Islamic Republic of
منطق و استدلال شما در کف خیابان ،در ورزشگاهها،در کتب سروش،در بی بی سی و آ مد نیوز،نه در جیب مردم،در دانشگاه،در کارخانجات،در مدارس،...بر سر سفره مردم
Iran, Islamic Republic of
حالا هر کسی صاحب نظر شده !!!!!!!!!!!!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
عجب رویی دارن. خالا طلبکار هم شدن؟ از طرف مردم چرا حرف میزنی عزیز دل؟؟؟؟ بذار انتخابات برسه ...اونوقت میبینی مردم چه کسانی رو انتخاب میکنن.... ما دلواپس این روزتان بودیم که ابروتان نره.... که البته رفت... ...
Romania
انتخابات هم سالهاست که برگزار میشه و در اغلب دوران ها اصلاحات چی ها برنده شدند پس دل به انتخابات نبند که اصولگرایان هم فرقی با اصلاح طلب ها ندارند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هروقت برنده باشند میگن انتخابات دموکراتیک بود اما اگر بازنده باشند میگن تقلب شده است !!!
Iran, Islamic Republic of
غرابگرایان که دل در گرو کدخدا دارند منافع ملی را درک نمی کنند و توان اداره امور کشور را هم ندارند.
Iran, Islamic Republic of
نظام سلطه جز به نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران رضایت نمی دهد و شما استحاله طلبان نتوانستید خواسته دشمن ایران برآورده کنید.دلواپسی برای ایران اسلامی و مراقبت در واگذاری موقعیت های کشور به دشمن افتخار ماست.به دلواپسی برای ایران افتخار می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا باید نسبت به کارهای برجام آوران و کسانی که فروش موقعیت های ایران را دنبال می کنند دلواپس نبود.با قانونی شدنFATF و پالرمو صدا و سیما،سپاه،وزارت اطللاعات و بسیاری از افرادی که در لیست تحریم ها هستند را باید رسما تحریم کنیم.کسانی که در قبال«تقریبا هیچ»به دشمن اعتماد کردند و برجامی که دو سال قبل از تقدیم به ایران توسط موسسه وابسته به وزارت خارجه امریکا منتشر شده بود را به کشور تحمیل کردند دلسوز ایرانند؟! اگر برجام با مذاکره بدست آمده چرا دو سال قبل از مذاکرات منتشر شده است؟!
Iran, Islamic Republic of
منظور شما غرب گراها از مردم چیه هیچ مردمی وجود ندارن توی انتخابات میفهمید
Iran, Islamic Republic of
....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً قصه پر غصه جنگ صفین و ماجرای حکمیت تکرار شده است . ...
Iran, Islamic Republic of
/ نگذاشتند برجام نتیجه بدهد/ منظور گلابی برجامه . چند کیلو گلابی براش بفرستن
Iran, Islamic Republic of
دلواپسان از روز اول میگفتن که کدخدا قابل اعتماد نیست اما اینها میگفتن که امضاء کری تضمین است !!
رضا
Denmark
آقای اصلاح طلب انگار انقدر که از دلواپسان! ترس دارید ونگران پیروزی دلواپسان هستید نگران منافع ملی نیستید، شاهدش هم پیشنهاد همفکرامتان در تسلیم در برابر ترامپ است!
اثلاخ طلب جان کمی هم نگران معیشت مردم باشید بدنیست
مهران
Iran, Islamic Republic of
اگر قوه قضاییه کسانی که خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کردند محاکمه و مجازات می کرد امروز اینها ...
United States
مملکت بخاطر دلواپسان هست که بعد از ۴۰ سال دشمنی کدخدای شما هنوز سر پاست و بحول و قدرت خدواند همینطور خواهد ماند. ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما وا داده ها نگران کاخهای خود و فرزندانتان در خارج از کشور هستید وگرنه میدانید این شما هستید ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این انصاری در زمان استانداری در استان مازندران یک نفر فقط مسئول تهیه رنگ مو برای ایشان بوده حالا ایشون مدافع ملت شده
سلام
Iran, Islamic Republic of
آقای عزیز! شما بهتر است سالی یکبار و آنهم قبل از عید، فرا رسیدن عید سعید باستانی را به دوستانتان تبریک بگویید و بقیه سال را روزه سکوت بگیرید. از این همه استدلال و منطق و علم و خلاصه توانمندی، حسابی گیج شدم. شما را به خدا قسم، آیا به درست بودن یکی از همه گفته هایتان اعتقاد دارید؟؟‌ البته میدانیم که بی دستاوردی تفکرات و عملکردتان که سابقه چند ده ساله دارد، بدجوری سنگ رو یختان کرده و برای نسلی که اسلاف شما را ندیده و از روی سلبریتی و دروغگویی سایتها به شما رای داده و اکنون از شما در حال رویگردانی است، هیچ توضیحی ندارید. پس به هر وسیله ای میخواهید خودتان را از این ننگ تاریخی برهانید، ولی با قاطعیت میگویم، ممکن نیست!
Iran, Islamic Republic of
کارنامه درخشان شما اصلاح طلبان رو داریم میبینیم. توتال
کرسنت
برجام
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
ش
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
کامنت بلاک
Iran, Islamic Republic of
گرفتاری امروز کشور و مردم ما محصول رفتار این جماعت است مدعی العموم شایسته است به خسارتهای وارده و احقاق حقوق مردم ورود نمایند.
یک
United Kingdom
مگه دست دستگاه دیپلماسی باز نبود!!؟؟
چرا نمی خواهید باور کنید که آمریکا ذره ای ارزش براتون قائل نیست!!؟؟
خیلی راحت از برجام بیرون رفت و هیچ کاری نتونستید بکنید!!؟؟ حالا بازم دم از مذاکره می زنید.

مرگ بر خائن وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
درک ناقص شما کاسبان برجام رو هم دیدیم!
کی نذاشت؟ مگه نمی گفتید که جوری کاسه تحریم ترک برداشته که کسی قادر به تعمیرش نیست؟
یعنی قدرت دلواپسان از اون کشورهایی که به قول شما در مقابل ایران سر تعظیم خم کردند هم بیشتر است؟
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جالبه
...
آیا مردم تهران بدون شناخت رای میدن؟!!!!!