کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات انصارِی، عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر تهران:

دلواپسان درکی از منافع ملی ندارند/ نگذاشتند برجام نتیجه بدهد/ مردم مثل مارگزیده از اینها می‌ترسند/ باید دست دستگاه دیپلماسی را باز گذاشت!/ دولت یک حلقه بسته مدیریتی دارد

27 خرداد 1397 ساعت 15:46

امروز در جامعه بحث دلواپسی و رادیکالیسم مهم‌ترین آفتی است که درعرصه بین‌المللی و داخلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد این جریانات درکی از منافع ملی ندارند و فقط به منافع حزبی و جریانی خود اهمیت می‌دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با آرمان در ادعایی عجیب مدعی شده است که دلواپسان با حرکت های خشن خود نگذاشتند که برجام ثمر بدهد و باید این افراد کنترل کرد. وی در ادامه مدعی شده است که مردم همچون مارگزیده ای از دلواپسان ترس دارند و حاضر نیستند بار دیگر حاکمیت اصولگرایان را بر دستگاه های اجرایی و تقنینی کشور نظاره گر باشند!

به گزارش جهان نیوز، اهم اظهارات عجیب عضو سابق شواری شهر تهران را در ادامه خواهید خواند:

*نباید اجازه دهیم که هیچ فرد یا جریانی بدون داشتن کوچک‌ترین اطلاعات فنی و علمی در ارتباط با مسائل بین‌المللی اظهار نظر و تصمیم‌گیری کند. باید دست دستگاه دیپلماسی را ذیل شورای عالی امنیت ملی باز بگذاریم و اجازه دهیم تا در شرایط موجود با عنایت و توجه به اصل اساسی و سازنده گفت‌وگو در جامعه بین‌المللی شرایط خود را تثبیت کند.

*امروز توانمندی و کارایی سلاح گفت‌وگو به مراتب بیشتر از پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی است. امروز منطق، استدلال و استفاد ه از دیپلماسی می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.
 

*امروز در جامعه بحث دلواپسی و رادیکالیسم مهم‌ترین آفتی است که درعرصه بین‌المللی و داخلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد این جریانات درکی از منافع ملی ندارند و فقط به منافع حزبی و جریانی خود اهمیت می‌دهند.

*تندروی دلواپسان را پس از تصویب برجام با بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌های بین‌المللی و اقدامات خشن و غیر منطقی که انجام دادند دیدیم.

*پس از برجام ظرفیت بسیار بالقوه‌ای برای جلب و جذب سرمایه‌های بین‌المللی و اعتماد سازی در عرصه روابط بین‌المللی به‌وجود آمده بود که متاسفانه با حرکت‌های خشن و غیر اصولی این فرصت‌ها برای جامعه تبدیل به تهدید شد.

*قطعا کنترل و مهار دلواپسان یکی از مسائل مهمی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه دست اندرکاران سیاسی و نظامی و دلسوزان نظام در جهت کنترل آن می‌توانند گام موثری را بردارند و گرنه این تحرکات می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی برای مردم و کشور به‌وجود بیاورد.

*اگر دولت رویکرد خود را اصلاح کند و واقعا به جوانان بها دهد؛ می‌تواند ده‌ها مدیر لایق در میان جوانان با استعداد و تحصیلکرده پیدا کند. به طور قطع و یقین باز شدن حلقه بسته مدیریتی و استفاده از ظرفیت بالقوه مدیریتی و استفاده از عرصه‌های مختلف تخصصی و اجرایی می‌تواند راهکار موثری باشد.

*موضع اصلاح‌طلبان به دولت نقد منصفانه و حمایت از شخص رئیس‌جمهور است.

 *اقدامات خشن و غیر منطقی مهم‌ترین پاشنه آشیل دلواپسان است. شاید اگر برخوردهای خشن و غیر اصولی در طول سال‌های گذشته توسط مخالفان دولت صورت نمی‌پذیرفت قطعا امروز در این شرایط نبودیم و وضع به مراتب بهتری را شاهد بودیم.

*این امیدواری وجود دارد که تلاش شود تا مخالفان دولت در چارچوب منطق، استدلال و علم حرکت خود را اثبات کنند. اگر ما مخالف عاقل و هوشمند در جامعه داشته باشیم و آنها بتوانند در نقش اپوزیسیون گام بر دارند این امر می‌تواند برای خود این افراد و جریانات نیز موثر باشد.

*کارنامه بسیار ناموفقی که دلواپسان در طول 8 سال دولت‌های نهم و دهم از خود با یکدستی جامع و کامل در حوزه‌های قضایی، تقنینی و اجرایی به جا گذاشتند و شاید بخش قابل توجهی از ناکارآمدی موجود ناشی از تاثیر عملکرد آنهاست که مردم را نسبت به عملکرد دلواپسان شدیدا بدبین کرده است.

*از این رو شاید مردم شرایط فعلی را تحمل کنند و اجازه ندهند که بازهم که همان افراد سابق چرخ اجرایی کشور را به حرکت درآورند.

*مردم بسان مار‌گزیده‌ای شدند که نسبت به هر چه بوی دلواپسی بدهد گریزان هستند. من معتقدم که اگر جریان مخالف دولت در بستر قانونی و عالمانه نقد منصفانه داشته باشد و بتواند بالندگی و شایستگی خود را در حوزه برنامه‌ریزی و تقویت بنیان‌ها در مجموعه اصولگرایی به منصه ظهور برساند، می‌تواند در آینده برای کشور و خود اصولگرایان صددرصد موثر و مثبت واقع شود.

*یکی از دلایل توفیق اصلاح‌طلبان و حیات این جریان در 4 دهه گذشته نیز توجه بر 2 رکن حاکمیت رای مردم و توجه به سرنوشت مردم است که جزو شعار‌های اصولی اصلاح‌طلبان بوده؛ هست و خواهد بود. هر جریان و حزبی که با مردم فاصله پیدا کند بازنده اصلی جامعه است.

*به‌جد می‌توان گفت بخشی از مدیران دولتی هیچ سنخیت فکری، عملی و تعهد اخلاقی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت ندارند که خود به خود این کارآمدی را دچار چالش می‌کند.

*قطعا دولت در ادامه حیات خود در 3 سال آینده نیاز جدی به خانه‌تکانی دارد تا بتواند هماهنگی نسبی را در عرصه مدیریتی در سطوح مختلف در چارچوب سیاست‌های ابلاغی و اعلامی خود به‌وجود آورد.


کد مطلب: 620136

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/620136/دلواپسان-درکی-منافع-ملی-ندارند-نگذاشتند-برجام-نتیجه-بدهد-مردم-مثل-مارگزیده-اینها-می-ترسند-باید-دست-دستگاه-دیپلماسی-باز-گذاشت-دولت-یک-حلقه-بسته-مدیریتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com