جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد

دیدارپوتین با روحانی در حاشیه اجلاس شانگهای

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 617826
دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه با «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان و رؤسای جمهور دیگر کشورها در حاشیه نشست شانگهای در چین دیدار می‌کند.
به گزارش جهان نيوز، خبرنگار فارس در تاشکند به نقل از «اسپوتنیک نیوس.اوز»،نوشت: «یوری اوشاک اف» افزود: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه روز 9 ژوئن در چین با «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و همچنین رؤسای جمهور تاجیکستان و پاکستان دیدار و گفت‌وگو می کند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه، «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان و دیگر روسای جمهور دیگر کشورها در نشست سازمان همکاری شانگهای که روزهای 9 و 10 ژوئن در «چینگ دائو» چین برگزار می شود، شرکت می کنند.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.
در تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) هندوستان و پاکستان نیز عضو سازمان همکاری شانگهای شدند.
اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج نیز از تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) به صف ترکیه و سریلانکا پیوستند و شریک گفت‌وگو با این سازمان شدند.
قرارگاه ساختار منطقه‌ای ضدتروریستی سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *