دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱
۲۰

درخواست ترامپ از ایران : به مذاکرات جدید با آمریکا برگردید/باید تهران را مجبور به پذیرش توافق جدید کنیم

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 617692
رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس، تاکید کرد که حصول یک توافق جدید با ایران، می‌تواند نقش تهران در منطقه را محدود کند.
درخواست ترامپ از ایران : به مذاکرات جدید با آمریکا برگردید/باید تهران را مجبور به پذیرش توافق جدید کنیم
به گزارش جهان نيوز،«دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، درباره ایران و لزوم مجبور کردن تهران به پذیرش توافق جدید هسته‌ای صحبت کرد.
 
کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در این تماس تلفنی ادعا کرده مجبور کردن ایران به پذیرش یک توافق جدید، می‌تواند نقش تهران در منطقه از جمله سوریه و یمن و همچنین فعالیت‌های ثبات‌زدایش را محدود کند.
 
بر اساس بیانیه کاخ سفید، وی به خانم می گفت که توافق جدید با ایران باید فراگیر و شامل تمام جنبه‌های رفتارهای ایران باشد.
 
ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.
 
وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.
 
کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 
 
ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به قول ما آذری ها : « دْزْ»

یاواش گت منده گلیم!
Iran, Islamic Republic of
آرزوی برجام موشکی و منطقه ای رو به گور باید ببرند.
Iran, Islamic Republic of
آذربایجان شوروی؟
چون‌ آذربایجان ما شجاع و دشمن ستیزند
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم با تشکر برای این قبیل خبرها ارسال منبع ضروری است . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
مزخرف گفته
مذاکره با آمریکا تهش کاغذ پاره است
من انقلابی ام
Iran, Islamic Republic of
انفعال دولت تدبیر وامید در برابر نقض عهد های مکرر وادبیات گستاخانه ی دولت مردان آمریکا یی ونهایتا خروج اونها از برجام ، باعث شده اونها طمع بیشتری پیدا کنن وبه همین دلیل با همراهی اروپا سعی دارن برجام موشکی ومنطقه ای رو هم به ما تحمیل کنن، اما از اونجا که ما رهبری عزیز رو داریم میدونیم اگر
یکی بزنن ده تا میخورن
Iran, Islamic Republic of
لحظه وداع این دولت، لحظه وصال به عزت و قدرت ایران است. خدایا این لحظه را تعجیل بگردان.
United Kingdom
از ترزامی "درخواست کرده" که ایران را مجبور کنند نه اینکه از ایران درخواست کرده باشد
چرا تیتر زدید درخواست ترامپ از ایران؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی میکنه که خودش بگه یا واسطش!؟ عجب کج فهم هایی پیدا میشن
Iran, Islamic Republic of
ترامپ درخواستش رو غیر مستقیم مطرح کرده است .
علی
Canada
چرا هی جام زهر می‌خواهند به نظام بدهند؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
مذاکره در مورد موشک ها،ایجاد زمینه برای برجام موشکی،تصویب لوایحی مانندFATF،تصویب لوایحی مانند پیوستن به کنوانسیونهای استعماری پالرمو و مانند آن خیانت بزرگی به کشور است.این عقب نشینی ها همانگونه که در برجام هسته ای دیدیم گره ای از مشکلات ما را باز نمی کند و دشمن پر روتر خواهد کرد.
نظام سلطه جهانی، ایران را در مشت خود می خواهد و به هیچ چیز جز گرفتن استقلال سیاسی ایران و تجزیه کشور قانع نیست.البته این آرزو را به گور خواهد برد.
Iran, Islamic Republic of
درفضای بی اعتمادی حرف و سخن بیفایده است وراه بجایی نخواهد برد شما تحریمتان را ۴۰سال است برای تاثیری گذاری برمردم روا داشته اید اما این را بدانید ازهردری وارد شده و یا بشوید من به یقین بشما میگویم که شکست خورده اید وشکست هم خواهید خورد این مردم حتی خود را برای هرسختی آماده و از حداقل امکانات دراین مبارزه استفاده واگر روزی آمد که دلشاد آنروز گردید مطمئن باشید جای شما در آن لیست نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده مرتیکه دروغ گو.
Netherlands
ادب مرد به ز دولت اوست.اگر ترامپ بی ادب است ما که مثل او نباید باشیم
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا این جور جاها یاد اخلاق می افتید (کاملا بی وجه)
اما وقتی هزاران فحش به هموطنان خودتون از جناب رئیس جمهور صادر میشه در دلتون اینقدر هم راضی هستید
Iran, Islamic Republic of
اگر می خواهیم از زیر سلطه ابر قدرت ها خارج شویم ابزارها باید بررسی و امکانات در نظر گرفته شود که یکباره مجبور به پذیرش شروط ان دها نشویم روسیه و امریکا قصد دارند جنگ را ه بیاندازند که نفت خاورمیانه فلج شود و ان ها نفت خود را به بهای گزاف و زیر سلطه گرفتن حتی اروپا به جهانیان بفروشند بنابراین اگر توانایی کافی نداریم بهتر است با حد اقل ضرر تصمیم منطقی بگیریم
Iran, Islamic Republic of
مترسک کاکل طلا به همین خیال باش
ایران که لیبی و رژیم صدام نیست
Iran, Islamic Republic of
ادم باید احمق باشد که بخواهد با امریکا دوباره مذاکره کند
کاظم
United Arab Emirates
اینا به این دولت خیلی امید دارن.!