سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۳
۲۸

رضایی:روحانی اشتباه چهارم را مرتکب نشود

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 617619
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه اشتباه دولت در برجام را یادآور شد و نوشت: اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.
رضایی:روحانی اشتباه چهارم را مرتکب نشود
به گزارش جهان نيوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره روزهای پس از برجام نوشت:

«برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت. اولین اشتباه، حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات و وادار نکردن خزانه‌داری امریکا در متن توافقنامه برای ابلاغ تعهدات برجام به بخش‌های اقتصادی آمریکا و اروپا بود.

دومین اشتباه؛ نیز با دنبال نکردن شروط نه گانه رهبر معظم انقلاب از سوی دولت و مجلس، واقع و برجام درحالی نیمه کاره رها شد که مذاکرات باید ادامه می یافت تا شرایط رهبر انقلاب به عنوان متمم به برجام الحاق شود؛ حال آن که شتابزدگی آقای روحانی در اعلان جشن ملّی برجام، مذاکرات را متوقف کرد.

سومین اشتباه، گره زدن اقتصاد به سرنوشت برجام بود که موجب شد کارآفرینان ما بیهوده به مدت چند سال به سراب توافقنامه‌ای بین المللی چشم بدوزند. اگر نرمش قهرمانانه ایران با این اشتباهات مواجه نمی‌شد، آمریکا هم نمی‌توانست راهی برای فرار بیابد. اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه فوق، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی، شما چرا دارید میلرزید، برید یه جای گرم برا خودتون پیدا کنید نلرزید اگرهم پیدا نشد برید به جهنم اونجا حتماٌ گرمه نمیلرزید!!؟
Iran, Islamic Republic of
چرا چرت و پرت میگی؟ مگه این بنده خدا چی گفته؟ مگه اشتباه گفته؟ جواب ندارید بدید بیخودی چرا دست و پا میزنید...؟
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل ترش نکن، اشتباه برداشت کردی! عرایض بنده نقل قولی بود از افاضات پرزیدنت روحانی به دلواپسان ومنتقدین برجام که حالا بعد از ولایتی و صالحی، آقای رضایی هم به این جرگه(البته دکتر رضایی قبلاً هم تلویحاً منتقد بود اما نه به این شدت) پیوسته است. ضمناً من یکی از علاقمندان ایشان هستم!!؟
امید
Iran, Islamic Republic of
باید این توضیح را اول بدی بعد نظر بدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی مقدمه شوخی کردی.
United States
اشتباه؟ کسی که اشتباه کنه عذرخواهی می کنه ....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز همين بنده خدا به رهبرى بابت برجام تبريك گفتن و گفتن اگر من هم رييس جمهور ميشدم ظريف وزير امور خارجه ام بود و چه به به و چه چها كه بابت برجام نكرد در بدبختى امروز مردم و مملكت اين آقايان نظير رضايى و ولايتى و قاليباف و خيليهاى ديگه كه يك ته تفكرى از غريق استخر فرح داشتند كم تقصير ندارند
Iran, Islamic Republic of
فقط جلیلی و اوس محمود
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
داداش همه مقصرن جز روحانی و دولت متبوع.روحانی که برجام نمیخواست ملت فشار آورد این بنده خدا!! هم رفت مذاکره کرد و همون اول هم گفت خودمون میتونیم رو پای خودمون بایستیم....
تقصیر ملته نه دولت.
یک برره ای
Iran, Islamic Republic of
گرفتم چی می گی.
Iran, Islamic Republic of
12.16 شرم و حیا درهمه روزهای سال خوبه ولی درماه مبارک رمضان بهتره>
چطور میتونی به آقای قالیباف و رضایی که با مذاره با آمریکا مخلف بودن اینطور تهمت بزنی؟؟؟!!!
معلومه خرابی برجام بدجوری درآمده!!! و میخاید هرطور شده ؛دیگران رو در این خرابی شریک کنید
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رضائی بالاخره نفهمیدیم اشتباه چهارم مورد نظر شما چه بود
Iran, Islamic Republic of
منظورش همون کاریه که الا روحانی وتیم مذاکره کننده انجام میدن امتیاز به اروپا برای حفظ برجام
Iran, Islamic Republic of
برجام اروپایی = اشتباه چهارم روحانی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات کشور رییس جمهور شدن دکتر احمدی نژاده
United States
:))
خوشم میاد از این اوضاع. وضعیت برگریزان پاییزی است. حالا که همه چی مشخص شده یواش یواش همه دارن خودشونو میتکونن.
آقای رضایی شما که میدانستید به شروط رهبر اعتنایی نشده باید هر وقت صحبت از چسباندن برجام به نظام میشد میزدید تو دهانشان. به هر حال ممنون که حداقل الان گفتین تا سندی شود برای بعضی هااااا
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی نرود میخ آهنین در سنگ !
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز که به برجام افتخار میکردید و رسانه نزدیک به شما تمام قد از برجام دفاع میکرد حالا چی شده که شدید منتقد برجام؟

چرا اون موقع از این حرف ها نمی زدید؟
United States
اقای رضائی چرا زودتر در مورد ۳ اشتباه روحانی صحبت نکردی؟ ترسیدی تو دا هم مثل اکثر منتقدان و مردم به جهنم حواله کنه؟ کارهای روحانی همه باضافه برجام غلط بوده و هست ولی حالا چرا؟
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
این آقایون هر حرفی را در فصلش می زنند
تا خریدار داشته باشد
آن روز که منتقدین برجام شدیدا در غربت و تحت فشار تبلیغاتی برجامیان بودند هیچ کدام از آقایان انتقاد نمی کرد ولی الان با خروج آمریکا از برجام و شکستن قداست ظاهری برجام انتقاد از آن آسان و مد شده
لذا برای عقب نیفتادن از قافله و بهره برداری های سیاسی
همرنگ جماعت شده و از برجام انتقاد می کنند
سید
Iran, Islamic Republic of
زمانه عجب استاد بزرگی است!! عجب آشکار ساز بزرگی!!!
اقایان صالحی و ولایتی و رضایی و ... مردم ایران و حافظشون را چی فرض کردید؟ وقتی شماها نیز مثل اکثریت برای تقریبا هیچ برجام هورا میکشیدید و انرا مثل کل دولتیها فتح الفتوح می خواندید باید الان پاسخگو باشید .با دو تا بد گفتن از برجام هم دامنتون پاک نمیشه. من در تعجبم چه جوری زمانی امورات مملکت دست شمایانی بود که هوش دلواپسان عامی و عادی را در انتقاد به متن برجام نداشتید.البته در اینجا با اینکه به آقای زاکانی در برخی موارد انتقاداتی دارم لازم است بگویم که تیز هوشی ایشان و برخی دوستان در مجلس و ... انتقاد کارشناسانه به برجام را هرگز ملت یادشان نخواهد رفت . گر چه من همان روز به حرف منتقدین باور داشتم ولی امروز قطعا این دوستان گردن افراشته اند.
Iran, Islamic Republic of
نظرت چرت وپرته
هیپ هیپ هورا
Iran, Islamic Republic of
خیلی مستدل و با بینه روشن مخالفت کردی . حرفی برای گفتن ندارم . زبانم بند آمد.
عماد
Iran, Islamic Republic of
جالبه این یارو خودش حامی درجه اول بود...
سرور
United Arab Emirates
بنده هم دلچسبم نیست اصلا.اما ادب را رعایت کنیم.
یونس
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز کوچک بزرگ دکتر روحانی رو تشکر تمجید حلوا حلوا میکردن حالا که با ندانم کاری و خلاف برجام و مفادش اقدام کردن افتاد گردن روحانی و اشتباه چهارم 😏😏
تا دیروز بنازم ظریف و روحانی رو زبونشون بود الان شده یه چیزه دیگه
بابا دست بردارید از ریا و دورویی و فریب مردم الان مردم دهه پنجاه و شصت نیستن ک چشم بسته هر حرفی رو باور کنن و همه میدونیم که همین آگاهی مردم تن همتون رو انداخته به لرزه .چون با تفکر و تعقل حرفها رو رد و یا باور میکنن
وحیدی
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی نقدت خیلی دیرهنگام و مقداری بودار است. شما به گونه‌ای عمل کردید که اگر برجام به نتیجه می‌رسید می‌گفتید، ما بودیم که پیش بردیم و حالا که باخت صددرصدی آن معلوم شده، جبهه مخالف گرفته‌اید.؟
آقای رضایی که در طول 8 سال جنگ خباثت دشمن را با تمام وجود لمس کرده بودی، چرا به برجام رضایت دادید، برجامی که از همان اول باختش معلوم بود ولی شما برد معرفی کردید. آیا نشانه بی‌بصیرتی نبود؟ بعید شما ضعفها و نقصها را ندیده باشید ولی چرا لب فرو بستید؟ عامل چه بود؟ دنیا؟ شماتت؟ ترس؟ ترور شخصیت؟ هر کدام باشد، برای یک رزمنده پاسخ درستی نیست. رزمندة اسلام مال، آبرو و جانش بر کفش باید. از هیچ ملامتی نترسد.... عزت زیاد