شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پول‌های هنگفت امارات برای انتخابات لیبی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 617332
منابع لیبیایی از تکاپوی امارات برای آغاز تبلیغات به نفع نامزدی هواداران فرمانده کل ارتش لیبی در انتخابات آینده پرده برداشت.
پول‌های هنگفت امارات برای انتخابات لیبی
به گزارش جهان نيوز، منابع لیبیایی از دیدار‌ها و مشورت‌های فشرده برای حمایت از نامزدی شخصیت های هوادار خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی در انتخابات آینده خبر دادند.

این منابع در گفتگو با روزنامه العربی الجدید تاکید کردند که امارات پول‌های هنگفتی برای آغاز تبلیغات به نفع نامزدی این افراد اختصاص داده است.

به گفته این منابع، قاهره، ابوظبی، عمان و تونس اخیرا مشورت‌هایی درباره حمایت از نامزدی اشخاص مورد نظر خود در انتخابات لیبی و یا واداشتن آن‌ها به نامزدی انجام داده‌اند.

این منابع تاکید کردند که "العارف النایض" سفیر سابق لیبی در امارات و"الشیبانی بوهمود"، سفیر لیبی در فرانسه از برجسته‌ترین نامزد‌های انتخابات آینده به شمار می‌روند.
بر اساس اطلاعاتی که العربی الجدید به آن دست یافته، تاکنون ۵ فهرست که هر کدام حاوی ۴ اسم است برای نامزدی در انتخابات لیبی مشخص شده است.

منابع مذکور افزودند که خلیفه حفتر شخصا در انتخابات آینده نامزد نمی‌شود، اما شماری از هواداران اصلی خود را با حمایت همپیمانان خود در مصر، امارات و فرانسه برای نامزدی معرفی می‌کند تا بتواند حضور خود را در رأس نیروهایش که این کشور‌ها آن را ارتش ملی لیبی می‌خوانند، تضمین کند.
نمایندگان هیئت‌های لیبیایی که سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم خرداد) در پاریس گرد هم آمده بودند، بر سر آماده‌سازی قانون انتخابات تا تاریخ ۱۶ سپتامبر آینده (۲۵ شهریور) و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در دهم دسامبر آینده (۱۹ آذر) موافقت کردند.

انتقاد کارشناسان حقوقی از برگزاری انتخابات قبل از تصویب قانون اساسی
"عبدالحمید المنصوری" کارشناس حقوقی لیبی معتقد است که برگزاری انتخابات آینده قبل از تصویب قانون اساسی، کشور را به سمت هرج و مرج بیشتر سوق می‌دهد.

وی افزود: انتخاب نمایندگان پارلمان و رئیس‌جمهور بدون قانوناساسی به معنای ادامه مراحل انتقالی و در نتیجه ادامه درگیری‌های سیاسی و قومی قبیله‌ای است.

المنصوری تاکید کرد که در صورت برگزاری انتخابات قبل از تصویب قانون اساسی، به‌عنوان مثال خلیفه حفتر، نظامیان و سایر شخصیت‌ها می‌توانند به شروط قانون اساسی پایبند نباشند و این همان چیزی است که این افراد از طریق جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی و تسریع در روند برگزاری انتخابات، به دنبال آن هستند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *