پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

سلاح‌های فروخته شده سوئیس به امارات، در دستان داعش

سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 641398
در پی تحقیقات بعمل آمده از سوی مقامات سوئیس، مشخص شده است که امارات مهمات خریده‌داری شده از این کشور را به سوریه قاچاق کرده است.
سلاح‌های فروخته شده سوئیس، در دستان داعش
به گزارش جهان نيوز، روزنامه  «سونتاگز بلیک» سوئیس در گزارشی نوشته است که سوئیس سلاح‌هایی را به امارات متحده عربی فروخته و این سلاح‌ها در سوریه به دست داعش رسیده است.

به نوشته خبرگزاری سوریه (سانا) این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: تروریست‌های داعش در ادلب، بمب‌های دستی و کمربندهای انتحاری و خمپاره‌های ساخت شرکت «RUIG» سوئیس در اختیار دارند.

این روزنامه در ادامه این سؤال را مطرح می‌کند که این سلاح‌ها چگونه به دست داعش رسیده است؟ و در پاسخ به آن می‌نویسد: مقامات سوئیس در این خصوص تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که امارات سلاح‌های خریداری شده از سوئیس را به طور غیر قانونی به اردن و از آن‌جا به خاک سوریه منتقل کرده است.

طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۲ تصاویر خمپاره‌های سوئیسی در دستان تروریست‌های القاعده در سوریه منتشر شد و سخنگوی شرکت سازنده گفت که ظن بسیار قوی وجود دارد که این خمپاره‌ها بخشی از محموله‌ای است که به امارات فروخته شده است.

در همین حال باید گفت که سوئیس علی رغم اطلاع از این موضوع، همچنان به امارات سلاح می‌فروشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
در جنگ ايران و عراق ايران چند خلبان سوييسي را دستگير كرد كه با هواپيماهاي پيلاتوس ٧ ايران را بمباران مي كردند سوييس در جواب گفت كه اين خلبانان در وقت استراحت ساليانه ازادند هر جا بروند و خدمت كنند!؟
Iran, Islamic Republic of
آخی طفلک سوئیسی ها اصلا راضی نبودن که سلاح هاشون بیفته دست داعش . امارات این کار بدو کرده اینام که از همه جا بیخبر !!!!
هه هه