جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۴

باید از برجام دل کند و به جوانان روی آورد

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 616684
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: تنها راه نجات‌ از مشکلات این است که دل از بیرون بکنیم؛ نه به اروپایی‌ها دل ببندیم، نه به آمریکایی‌ها و دول غرب و شرق. حتی نباید به روسیه و چین هم دل بست.
باید از برجام دل کند و به جوانان روی آورد
به گزارش جهان نيوز، محمّدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: کشور ما امروز نیاز به آرامش، وحدت و همدلی دارد. همه جریان‌های سیاسی، مسئولین نظام؛ مخصوصاً سران قوا باید وحدت کلمه داشته باشند تا ما بتوانیم از آسیب‌هایی که دشمن می‌خواهد به ما برساند در امان باشند.

می‌خواهند مردم را به نظام بدبین کنند
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسئولین و مردم است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اطّلاعاتی و رسانه‌ای غرب، عربستان و برخی کشورهای عربی و اسرائیل، به دنبال تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

فومنی ادامه داد: خواهشی که از مسئولین محترم دارم این است که دعواهایشان را میان مردم نیاورند و به جای مچ‌گیری از یکدیگر، فضایی شفاف و سالم ایجاد کنند و سخن منتقدین را گوش کنند.

حذف منتقدین به بحران‌های اجتماعی می‌انجامد
وی با بیان اینکه حذف منتقدین و نشنیدن صدای آن‌ها، منجر به  بحران‌های اجتماعی می‌شود خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینید که اعتصاب می‌شود و مشکلاتی به‌وجود می‌آید این صرفاً مربوط به تحریک  عوامل بیرونی نیست؛ بلکه برخی عوامل داخلی هم در کار هستند که می‌خواهند نظام را در چشم مردم بد نشان دهند. 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: برخی‌ها، مشکلات و مسائل را بزرگنمایی می‌کنند و یا با دو رویی برخورد می‌کنند و دوگانه حرف می‌زنند؛ مثلاً برخی مسئولین، یک مطلبی را در دفاع از نظام می‌گویند بعد می‌آیند نظام را تخریب می‌کنند.

برای کسب رأی به تخریب نظام می‌پردازند
فومنی با بیان اینکه برخی مسئولین برای جلب رأی مردم، دست به تخریب نظام و انقلاب می‌زنند تصریح کرد: این ظلم به انقلاب، امام و شهداست.

وی ادامه داد: همانطور که امام(ره) فرمودند ما باید وحدت کلمه داشته باشیم. ما امروز به همبستگی و گفت‌وگوی ملّی بین گروه‌ها و جریان‌ها نیاز داریم و الان همه این را فهمیده‌اند. من می‌خواهم به همه سران قوا و چپ و راست و میانه بگویم که هر کسی که بخواهد این انقلاب و نظام را تخریب کند خودش هم در این کشتی غرق خواهد شد. 

مسئولین به فرامین رهبری گوش دهند
فعّال سیاسی اصلاح‌طلب، ضرورت تقویت نظام را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم. رهبر معظ‌ّم انقلاب، راه را به ما نشان می‌دهند و مسئولین باید به فرامین ایشان گوش دهند و آن‌ها را به کار بندند. 

وی، مشکلات اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تنها راه نجات‌ از مشکلات این است که دل از بیرون بکنیم؛ نه به اروپایی‌ها دل ببندیم، نه به آمریکایی‌ها و دول غرب و شرق. حتی نباید به روسیه و چین هم دل بست.

دولت به برجام چسبیده است
فومنی ادامه داد: مجلس به کار روزمره مبتلا شده و دولت هم کشور را رها کرده است. به نظرم آقای روحانی مسائل داخل را رها کرده و به برجام چسبیده است؛ برجامی که نتیجه‌ای برای ما نخواهد داشت. تنها راه این است که باید روی پای خودمان بایستیم. تولید ملّی را تقویت کنیم و اعتماد مردم را جلب کنیم و مشکلات مردو را برطرف کنیم. اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم و به بازنشتسه‌ها و فرهنگیان برسیم. همچنین به قشر ضعیف جامعه کمک کنیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه همه مسئولین و چهره‌های سیاسی می‌گویند که باید نظام را حفظ کنیم تصریح کرد: خب اگر شما معتقد هستید که این نظام باید حفظ شود باید کاری بکنید که اعتماد عممی جلب شود. مخصوصاً دولت محترم که متأسفانه هیچ‌کدام از شعارهایی که داده، محقق نشده است.

دولت وزرای فشل را برکنار کند
فومنی تصریح کرد: دولت باید سریعاً وزرای فشل و بی‌خاصیت را اخراج کند.
وی با بیان اینکه تمام مشکلات کشور ناشی از این است که مردم فهیمده‌اند برخی مسئولین فقط حرف می‌زنند تصریح کرد: یک عده  خواننده و بازیگر سینما، صدای مردم شده‌اند و مردم وقتی می‌بینند که کسی به حرفشان گوش نمی‌دهد به حرکت‌های ساختارشکنانه‌ای که دلشان هم نمی‌خواهند روی می‌آورند. 

باید از برجام دل کند و به جوانان روی آورد
وی لزوم تکیه به ظرفیت‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نباید دل به برجام و مسائلی از این قبیل بست. بلکه باید به جوانان و مردم‌مان که همیشه در صحنه هستند دل بست و نگذاریم مردم اذیت شوند. ما باید خادم مردم باشیم.

فومنی، آخرین وضعیت حزب متبوع خود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حزب مردمی اصلاحات، جزء اولین احزابی بود که قانون جدید وزارت کشور را اجرا کرد. ما کنگره برگزار کردیم و اساسنامه و مرامنامه حزب را با قانون جدید تطبیق دادیم و از سوی کمیسیون ماده ده احزاب نیز تأیید شد.

بیانیه مهمّ حزب مردمی اصلاحات در راه است
وی ادامه داد: به زودی فراخوانی عمومی خواهیم داد و طی بیانیه‌ای مهمّ، برخی نکات را به اطّلاع مردم خواهیم رساند.
فومنی با بیان اینکه ما در حزب مردمی اصلاحات، مسائل کشور را رصد می‌کنیم و پیشنهاداتی را برای عبور از مشکلات به دولت و نمایندگان مجلس ارائه می‌دهیم، اظهار داشت: متأسفانه دولت توجهی به احزاب و دیدگاه‌های آن‌ها در ارتباط با مسائل روز ندارد و یکی از مظلومیت‌های احزاب هم همین است.
وی افزود: البته امید داریم که با این گفتن‌ها، بتوانیم در کنار انتقاد منصفانه، راهکارهای خوبی هم ارائه دهیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا برای جوانان چه کارهایی انجام
داده اید?
ع-وص
Iran, Islamic Republic of
حاج‌اقا زارعی فومنی اظهاراتتان مایه امیدواری است البته تابحال از احزاب اصلاح طلب اولین صدائی است که دولت فشل جناب روحانی را نقد می‌کند و این اولین صدائی است که صدای منتقدینی که پنج سال صدای مظلومیتشان با بمباران توهینهای دولت و حامیانشان مورد هجمه قرار می‌گیرند مورد تایید قرار می‌گیرد و اصلاح طلب واقعی که از امام حسین (ع) پیروی کرده و بدنبال اصلاح امت اسلام خواهد بود شمائید. آجرکم الله.
Iran, Islamic Republic of
پس امیرکبیر هم چیزی نبوده ما را باش چه فکر می گردیم
United States
واقعا دمت گرم حاج آقا فومنی