پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

۷ فوتی و یک مفقودی فرجام حوادث سیلاب کشور

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 615077
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تلفات انسانی حوادث سیل و آبگرفتگی در کشورمان را ۷ نفر اعلام کرد.
۷ فوتی و یک مفقودی فرجام حوادث سیلاب کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تلفات انسانی حوادث سیل و آبگرفتگی در کشورمان را ۷ نفر اعلام کرد.

مرتضی سلیمی به تشریح جزئیات امدادرسانی در مناطق گرفتار سیل و آبگرفتگی پرداخت و گفت: ماموریت‌های سیل و آبگرفتگی از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۶ بامداد روز شنبه ۵ خرداد ۹۵، بوده است که در ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان، انجام شده است.

وی با اعلام اینکه مناطق امدارسانی شده شامل ٦٩شهر، روستا و مناطق عشایرنشین می‌شود، افزود: در این ماموریت ها، ۲۹۰۰ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و ۱۳۵ نفر از هموطنان اسکان اضطراری یافتند.

سلیمی از انتقال ۲۸ نفر به مناطق امن خبر داد و گفت: این حوادث تا کنون ۷ فوتی و یک مفقودی داشته است.وی از انجام تخلیه آب از ۲۹۷ واحد مسکونی خبر داد و افزود: رهاسازی ۱۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، در این مدت انجام شده است.

به گفته سلیمی، ۶۶۵ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها حضور داشتند.رئیس سازمان امداد و نجات، در ادامه از توزیع ۳۲ دستگاه چادر، ۸۳۰ تخته پتو، ۲۴۰ تخته موکت و سایر اقلام ضروری حادثه دیدگان خبر داد و افزود: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی و جستجوی مفقودی در میانه از توابع استان آذربایجان شرقی، ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *