پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۳ توصیه‌ بهداشتی برای مناطق سیل‌زده‌

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 680253
با توجه به احتمال بروز بیماری‌های عفونی چون وبا در مناطق سیل زده، رعایت برخی نکات بهداشتی برای مردم این مناطق ضروری است.
۳ توصیه‌ بهداشتی برای مناطق سیل‌زده‌
به گزارش جهان نيوز، از وقوع سیل در نقاط مختلف کشور از جمله در استان گلستان، لرستان و خوزستان و بروز مشکلات برای ساکنان این مناطق حالا نگرانی‌هایی درباره وقوع بیماری‌های عفونی و واگیردار مطرح است.

در همین باره کارشناسان بهداشت برای استفاده از آب و موادغذایی توصیه‌های ضروری دارند که در ادامه به برخی از این توصیه‌ها اشاره شده است:

1. به دلیل احتمال آلودگی مواد غذایی از غذا‌های کنسرو شده و آب معدنی یا از آب جوشیده سرد شده استفاده شود.

2. با توجه به اینکه احتمال بروز بیماری‌های عفونی چون وبا و هپاتیت آ پس از وقوع سیل وجود دارد بنابراین مواد خوراکی و غذایی که به آب سیل آلوده شده‌اند، استفاده نشود.

3. احتمال شیوع بیماری‌های عفونی مانند عفونت‌های دستگاه گوارش از انواع میکروب و ویروس‌ها نیز وجود دارد که باید مراقبت‌های بهداشتی فردی و عمومی رعایت شود و دستها مرتب با آب و صابون شسته شود.

لازم به یادآوری است که مهمترین عامل بیماری در مناطق سیل‌زده، آب‌های آلوده است که می‌تواند عامل بیماری‌هایی مانند وبا، تب حصبه و هپاتیت آ شود؛ راه‌های انتقال این بیماری‌ها نوشیدن آب آلوده، خوردن غذای آلوده و دست آلوده است.

از علائم بیماری وبا می‌توان به استفراغ، اسهال، تب و دفع زیاد آب اشاره کرد همچنین علائم تب حصبه، تب، خستگی، سرگیجه، درد بدن و اسهال است و هپاتیت آ با تب، خستگی، اسهال، استفراغ و زردی پوست خود را نشان می‌دهد؛ در این میان استفراغ، تب و بدن درد و اسهال از نشانه‌های مشترک در این سه بیماری هستند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *