شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

معرفی ۵ لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 879018
شرکت تایوانی ایسوس را می‌توان یکی از موفق‌ترین برندهای بازار لپ تاپ گیمینگ توصیف کرد. این شرکت به لطف داشتن سری‌های گیمینگ مختلف توانسته است قشر وسیعی از کاربران را به خود جلب کند. لپ تاپ های گیمینگ ایسوس سری‌های ROG و TUF با بهره‌گیری از سخت‌افزار به‌روز و پرقدرت از پس سنگین‌ترین بازی‌ها به خوبی برمی‌آیند و به همین دلیل شهرت و محبوبیت جهانی دارند. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس هستید باید بدانید قیمت لپ تاپ ایسوس در سری TUF پایین‌تر از سری ROG است؛ چرا که سری ROG نهایت قدرت سخت‌افزاری را در خود جای داده است و تبعا قیمت بالاتری دارد. با وجود این سخت‌افزار سری TUF نیز به خوبی از پس امور برمی‌آید. در ادامه به معرفی ۵ لپ تاپ برتر ایسوس ۲۰۲۴ از هر سری و زیرمجموعه‌های آن‌ها می‌پردازیم.


لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16 (2024) GU605
لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس G16 نسخه‌ی ۲۰۲۴ را باید قوی‌ترین لپ تاپ گیمینگ حال حاضر این شرکت دانست. بالاترین کانفیگ این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی اینتل Core Ultra 9 بهره می‌برد و کارت گرافیک قدرتمند انویدیا GeForce RTX 4090 را در خود جای داده است. به این مجموعه رم ۳۲ گیگابایتی LPDDR5X و نمایشگر OLED با رزولوشن 2.5K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را اضافه کنید. حافظه‌ی اس اس دی ۲ ترابایتی از نوع NVMe PCIe 4.0 و باتری ۹۰ وات‌ساعتی در این دستگاه به این معنی است که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی سرعت این لپ‌تاپ را بگیرد. البته قیمت لپ تاپ مورد بحث بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است و هرکسی از عهده‌ی خرید آن برنمی‌آید.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 16 (2024) G634
لپ تاپ راگ استریکس اسکار ۱۶ مدل ۲۰۲۴ در بالاترین کانفیگ خود بسیار جذاب به نظر می‌رسد. سری استریکس معمولا از زفیروس کانفیگ ضعیف‌تری دارد و در این مورد نیز وضعیت به همین شکل است. استریکس اسکار ۲۰۲۴ با پردازنده‌ی قدیمی‌تر Core i9 14900HX عرضه شده است. همچنین نمایشگر آن OLED نیست و رزولوشن به QHD+ کاهش پیدا کرده است تا تراکم پیکسلی کمتری را شاهد باشیم. با وجود این، لپ تاپ مذکور در بسیاری از بخش‌ها از جمله کارت گرافیک مشخصات مشابهی داشته و کاملا قدرتمند و کارآمد به نظر می‌رسد.
 

رقبای این محصول در برندهای دیگر را باید در سری لیژن لنوو جستجو کنیم. واقعیت این است که قیمت لپ تاپ لنوو گیمینگ با مشخصات مشابه پایین‌تر از قیمت لپ تاپ ایسوس است. تصمیم با خودتان است که برند ایسوس را به لنوو ترجیح دهید یا سراغ گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تر بروید.

لپ تاپ ایسوس ROG Srix G16 (2024) G614
در سری استریکس از لپ‌تاپ‌های ایسوس، مدل‌هایی که عبارت SCAR را دارند کمی قوی‌تر از مدل‌های فاقد آن هستند. لپ تاپ ایسوس جی ۱۶ نسخه ۲۰۲۴ در بالاتری کانفیگ خود به رغم برخورداری از پردازنده 14900HX در بخش پردازنده گرافیک RTX 4080 را در خود دارد که کمی از کمی از 4090 موجود در مدل قبلی قدیمی‌تر است. نمایشگر در این مدل نیز IPS LCD انتخاب شده است و همان رزولوشن QHD+ و باتری ۹۰ وات‌ساعتی نیز در این مدل به کار گرفته شده است.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F16
ایسوس تاف گیمینگ F16 لپ تاپ ۲۰۲۴ دیگری از ایسوس است که قیمت آن مقرون‌به صرفه‌تر از گزینه‌های قبل است. ایسوس در سری تاف کمی قدرت اجرایی را پایین می‌آورد تا به تناسب آن قیمت نیز معقول‌تر شود. بالاترین کانفیگ از مدل مذکور دارای پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core i7-13650HX و کارت گرافیک RTX 4060 است. نمایشگر IPS با رزولوشن QHD+ رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 و حافظه‌ی اس اس دی ۲ ترابایتی ویژگی‌های مهم سخت‌افزاری تاف گیمینگ اف ۱۶ مدل ۲۰۲۴ را تشکیل می‌دهند. استفاده از باتری ۹۰ وات‌ساعتی در این مدل نیز دیده می‌شود.

رقیب اف ۱۶ جدید را می‌توان در سری M از لپ‌تاپ‌های دل Alienware جستجو کرد. جایی که دل علی‌رغم استفاده از پردازنده‌ی جدیدتر در M18 R2 2024 آن را با برچسب قیمتی مشابه روانه‌ی بازار کند. قیمت لپ تاپ دل مذکور حدود ۲ هزار دلار است.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming A15 (2024)
ارزان‌ترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس را باید در سری A از تاف گیمینگ‌های ایسوس جستجو کرد. جایی که با هدف کاهش قیمت تمام شده پردازنده‌ی اینتل کنار گذاشته می‌شود و AMD جایگزین آن می‌شود. بالاترین کانفیگ A15 پردازنده‌ی نسبتا ارزان‌تر AMD Ryzen 9 8945H را در خود جای داده است. کارت گرافیک در این محصول تا انویدیا RTX 4070 تنزل یافته و به یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن QHD بسنده شده است. با وجود این ظرفیت رم و حافظه در حد مدل‌های قبل است و باتری نیز همان ۹۰ وات‌ساعتی باقی مانده است. محصول مورد بحث هرچند به قدرتمندی محصولات قبل مخصوصا لپ‌تاپ‌های سری راگ نیست، به خوبی از پس تمام وظایف سنگین برمی‌آید و در حال حاضر در اجرای هیچ بازی رایانه‌ای دچار مشکل نخواهد شد.

خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس
برای خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس باید ابتدا مشخص کنید که آیا قصد خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس را دارید یا مدل‌های ارزان‌تر را ترجیح می‌دهید. بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس را باید در سری ROG جستجو کنید؛ حال آنکه اقتصادی‌ترین مدل‌های گیمینگ این شرکت در سری TUF جای گرفته‌اند. اگر مدلی بخواهید که حد وسط باشد و توازن مناسبی بین سخت‌افزار و قیمت برقرار کرده باشد، سری ROG Strix به شما پیشنهاد می‌شود. این اطمینان را داشته باشید که هر کدام از لپ تاپ های گیمینگ مدل ۲۰۲۴ ایسوس را که تهیه کنید در اجرای هیچ یک از بازی‌های روز به مشکل برنخواهید خورد.

خرید لپ تاپ ایسوس به کمک زومیت
برای خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس می‌توانید از زومیت کمک بگیرید. کافی است وارد بخش محصول از سایت زومیت شوید و از سربرگ بالا لپ تاپ را انتخاب کنید. لیست قیمت روز انواع لپ تاپ پیش روی شما قرار می‌گیرد. در نوار سمت راست امکان شخصی سازی این لیست را دارید. پس، برند ایسوس را انتخاب کنید تا تنها لپ‌تاپ‌های ایسوس برایتان به نمایش در بیایند.

با در نظر گرفتن قیمت، یکی از مدل‌هایی که در محدوده‌ی بودجه‌ی شما قرار دارند را انتخاب کنید. کلیک روی مدل منتخب شما را به صفحه‌ی اختصاصی آن خواهد برد. در آن‌جا با بررسی دقیق مشخصات فنی و تصاویر محصول و همچنین مطالعه‌ی نظرات و بررسی‌های سایر کاربران می‌توانید در خصوص خرید یا عدم خرید محصول مورد نظرتان آگاهانه تصمیم بگیرید.

چنان‌چه تصمیم به خرید لپ‌تاپ ایسوس مورد نظرتان گرفتید کافی است به زبانه‌ی فروشندگان و قیمت بروید و خرید خود را به واسطه‌ی یکی از فروشندگان مورد تأیید زومیت انجام دهید.
https://jahannews.com/vdca6onaa49n0w1.k5k4.html
jahannews.com/vdca6onaa49n0w1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *