سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۴۵
حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

بدترین آدم‌ها کسی است که مدیر جامعه است اما به آن جامعه ظلم می‌کند/ «مرگ بر آمریکا» ریشه‌کن فقر است

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 614987
پناهیان درباره رابطه معنویت و سیاست اضافه کرد: در مساجد ما باید آموزش انقلابی‌گری یعنی دلسوزی برای مصالح جامعه که بالاترین عبادت‌ها است داده شود. عابدترین انسان کسی است که دلسوز جامعه اسلامی باشد.
بدترین آدم‌ها کسی است که مدیر جامعه است اما به آن جامعه ظلم می‌کند/ «مرگ بر آمریکا» ریشه‌کن فقر است
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران در خصوص معنویت و سیاست، اظهارداشت: نمازجمعه تجلی‌ و وحدت‌گاه سیاست و دیانت ما است. جامعه ما برایش جا افتاده که سیاست و دیانت ما عین همدیگر و درهم تنیده هستند.

وی ادامه داد: اما معنویت یک مسئله فوق‌العاده است،‌ احساس خوش تقرب، اشک، استغفار و دیگر دعاها این‌ها همه با سیاست ارتباط دارند، ما تا ارتباط معنویت و سیاست را عمیقاً درک نکنیم رابطه سیاست و دیانت‌مان روشن نشده و شاهد انواع سکولاریزم خواهیم بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: همین که معنویت و سیاست را جدا کنیم قدمی در جهت سکولاریزم است، یکی از مهمترین راه‌های معنویت توجه به مسائل سیاسی است. 

پناهیان با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین شخص به خدا طبق روایات در روز قیامت یک مدیر عادل و سیاست‌مدار خوب است،‌ تصریح کرد: هر کسی جایی مدیریت، فرماندهی و ریاست کند و به تقوا عمل کند و به خاطر خدا در مقابل رانت‌ها پرهیز کند، چنین انسانی نزدیک‌ترین فرد به پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اینکه رابطه بین سیاست و معنویت رابطه محکمی است،‌گفت: طبق روایات بدترین آدم‌ها قاتل و یا  عرق‌خور نیست، بدترین آدم‌ها کسی است که مدیر جامعه است اما به آن جامعه ظلم کند او نزد خدا منفور است. علامت سقوط وحشتناک این افراد آن است که حداقل مسائلی که مردم جامعه فهم می‌کنند او نمی‌فهمد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از کسانی که دعایش مستجاب است امام عادل است این‌ها هیچ دعایشان رد نخواهد شد آدم باید به یک مدیر خوب التماس دعا گوید، واقعاً‌ مدیران جامعه باید به خاطر فرصت قرب الهی سجده شکر کنند.

پناهیان درباره رابطه معنویت و سیاست اضافه کرد: در مساجد ما باید آموزش انقلابی‌گری یعنی دلسوزی برای مصالح جامعه که بالاترین عبادت‌ها است داده شود. عابدترین انسان کسی است که دلسوز جامعه اسلامی باشد.

وی در مورد رابطه شخصیت امام با عرفان و سیاست تصریح کرد: چرا حضرت امام خمینی(ره) در اوج عرفان در اوج سیاست هم بود، حضرت امام خمینی به دلیل عابد و عارف بودنشان سیاسی شدند. مواضع سیاسی قوی آقای بهجت به خاطر عرفانشان بود،‌ایشان قبل و بعد از انقلاب مواضع قوی در سیاست داشتند. بچه‌های حزب‌الله لبنان به خصوص در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی شاهد مواضع آقای بهجت بودند.

وی بیان داشت:‌ از آن طرف کسانی که اهل معنویت هستند اما به جامعه کاری ندارند چقدر منفور واقع شدند، واقعاً خیلی بی‌مایگی است فرصت مدیریت را برای تقرب الهی از دست دهند، ریشه‌کن فقر همین مرگ بر آمریکاها است زیرا کمک کردن به آدم ضعیف صدقه است، حال حمایت از مظلومین منطقه چقدر صدقه است، این‌ها باید جزو معنویات ما باشد.در رأس همه امور اجتماعی که عامل معنویت است دعا برای فرج و ظهور امام زمان (عج) که صددرصد سیاسی و اجتماعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا ریشه کن فقر است ؟ واقعا ادم شاخ در میاره...
Iran, Islamic Republic of
شاخ در اوردن عقل ادم رو زیاد نمیکنه.ولی تفکر چرا.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا نتیجه اش امید نداشتن به کدخداست و نتیجه آن تلاش و باور این نکته است که باید روی پای خودمان بایستیم
و وقتی این تلاش و باور به صحنه عمل در آید باعث خودکفائی می شود و آنوقت نیازی به ناز کشیدن از آمریکا و دیگران نداریم و خودمان با اتکاء به نیروهای خودی مشکلات را حل می کنیم و تولید ثروت می کنیم
آنوقت می توانیم برای ریشه کن کردن فقر تلاش کنیم
وقتی یک خانواده فقیر است راه حل آن فکر و برنامه ریزی و تلاش است
مرگ بر آمریکا اگر باعث قطع امید ما از کدخدا و روی پای خود ایستادن شود منجر به پیشرفت اقتصاد و رفع فقر هم می شود
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا دست بردارید از این حرفا ، الان کشورهایی که مرگ بر امریکا نمیگن فقیر هستند؟ ژاپن ؛ کره جنوبی , سوییس ؛ و ... اینها چرا پیشرفت کردن؟
Iran, Islamic Republic of
لیبی و عراق و عربستان و امارات را یادت رفت
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
مصر هم مرگ برآمریکا نمیگه برعکس با آمریکا همکاری و نوکری می کند
آیا پیشرفته است
ژاپن با آن همه پیشرفت صنعتی هنوز چند ده هزار نیروی نظامی آمریکا در آن کشور حضور دارد و استقلال سیاسی ندارد
فقط یک بعدی پیشرفت صنعتی کرده
جرات ندارد به آمریکا بگوید نیروهایت را از کشور ما خارج کن
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پناهیان در این مورد بی سلیقگی کرده
باید طوری حرف بزند که اثباتش برای مردم راحت باشد
نه اینکه مثل هل دادن ماشین در سربالائی
باید در شکل صحبت ها و تحلیل مسایل تجدید نظر کند
سبک صحبت های آقای قرائتی را ببینید
هر مخالفی را وادار به تائید می کند
Iran, Islamic Republic of
جهان چه نفعی داری در انتشار بحث های حاشیه ساز
Iran, Islamic Republic of
ریشه کن کردن فقربامرگ برامریکاگفتن حل نمیشه.... ریشه کن کردن فقرباساده زیستی شماها وامام جماعتا وزرا و نمایندگان ومسولان و مدیران حل میشه
Iran, Islamic Republic of
البته باید به داخل هم توجه کرد ولی دشمن خارجی که رسما از براندازی ما حرف میزنه ،هم مهمه.هر کدوم به جای خود.راستی بالاخره هم دولت عشق شفافیت روحانی ،حاضر نشد فیشهای حقوقیشون رو در معرض دید مردم قرار بده!
Iran, Islamic Republic of
ریشه کردن فقر با بر گشتن متخصین سر پستهایشان درست میشود و این یعنی اخراج صد در صد مسولین کشوری و اجرای قانون اساسی بر اساس منافع مردم ایران نه منافع اشخاص
سعید
Iran, Islamic Republic of
حرف کلی است و معلوم نیست کدام فقر را می گوید اگر فقر اقتصادی را می گوید که باید الگوی موفق عملی را هم بدهد مثلا المان شرقی را که ضد امریکا انهم از نوع ایدولوژیک بود موفق تر از المان غربی بود؟. کره جنوبی موفق تر است یا کره شمالی که نزدیک نیم قرن است مرگ بر امریکا را البته به سبک خودشان می گویند؟ چین قبل از اصلاحات بیست سال اخیر در ریشه کن کردن فقر موفق تر بود؟ البته امیدوارم انهایی که منفی می زنند نفرمایند المانی و کره ای و چینی ها مرگ بر امریکا را از ته دل نمی گفتند و مرگ بر امریکای ما جور دیگری است که انوقت باید ار اقتصاد خودمان و امار های ضد فقر خودمان فکت بدهند
اگر فقر فرهنگی مورد نظرشان است که انوقت نباید دور و ور خود را ملاحظه فرمایند که انشالله و احیانا همه جیز پاستورزه است . بلکه امار طلاق، دروغگویی اعتیاد، شجاعت را هم باید ذکر کنند
Iran, Islamic Republic of
فکت از امار اقتصاد خودمان به روایت سازمان تجارت جهانی وسازمان ملل:

1.جمعیت زیر خط فقر ایران از سال 54= چهل وهشت درصد مردم ایران به نه درصد در سال 96 رسیده است.
2. ضریب جینی=تفاوت فاصله درامد فقیر وغنی به مراتب بهتر شده است وبه 17رسیده است.این رقم البته در دولت روحانی کمی بیشتر شده است.ما از امریکا وضعیت بهتری در توزیع ثروت داریم.
3.ضریب توسعه انسانی ایران درچهل سال اخیر ،وضع بهتری از چین وترکیه وبرزیل وهند وافریقای جنوبی داشته است.میتوانید این موارد رو سرچ کنید.
منتهی مشکل اینه که میتونستیم خیلی بهتر از این باشیم.ولی بعد ازانقلاب هموراه فرهنگ واقتصاد دست یه مشت واداده عشقِغرب بوده است.هرجا مثل موارد نظامی نیروهای انقلاب ومتکی به داخل بوده اند ،رشد ما عالی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از لطیفه زیبایی که نوشتید
Iran, Islamic Republic of
.لطیفه تر از کسانی که رفتند با کدخدا ببندند وگفتند اروپا اقا اجازه کدخدا هستند وبعد که کدخدا زد زیر میز! حالا میگن با اروپا !!برجام رو ادامه میدیم ،در عالم خلقت نبوده است.

داداش من،گفتم که میتونی سرچ کنی وبا چشم خودت ببینی
Iran, Islamic Republic of
لطیفه نیست فقط کافیه یک نگاهی به سایت بانک جهانی نگا کنی این را از زبان دشمنان میبینی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما ازشهری آمده ای که تعریف لطیفه و تراژدی و قصه را نمی دانستند
وقتی جوک خنده دار می گفتی تعجب می کردند
وقتی معمائی مطرح می شد به جای تعجب می خندیدند
و وقتی داستان دردناکی برای آنها تعریف می شد مات و مبهوت می شدند نمی دانستند باید بخندند یا گریه کنند یا تعجب کنند لذا تند تند بالا پائین می پریدند
واقعا حکایتی است !!!
باید کلاس بروی با انواع متن ها آشنائی پیدا کنی
Iran, Islamic Republic of
واقعا این چیزها که نوشتید را خودتان قبول دارید این امارها برای سخنرانی مسئولان خوب است.حقیقتی که ما داریم می بینیم وانچه که از قدیمیها در باره وضع اقتصادی قبل انقلاب می گویند خیلی با این امار فاصله دارد.اگر وضع امریکا توفاصله طبقاتی از ما بدتر است چرا هر ادم حسابی هر جای دنیا هست می رود امریکا.حتما انها نمی فهمند ایران بهتر است که بیایند ایران.کشوری که دکتر و مهندس صادر می کند...
Iran, Islamic Republic of
چه کسی را آدم حسابی می دانی
افرادی که فقط عیش و نوش و درآمد زیاد برای عیش و نوش برایشان مهم است
یا کسی که عزت نفس و تحقیر نشدن برایش مهم است
کدام یک از این دو گروه عشق زندگی در آمریکا دارند
ما پیرو امام حسینی هستیم که می فرماید
مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است
زندگی فقط بُعد حیوانی نیست
که خوراک پوشاک و مسکن باشد
زندگی یعنی حیات با عزت ولو با سختی همراه باشد
France
جامعه رو به سقوط جامعه ای هست که روضه خون میشه صاحب نظر اقتصاد و سیاست
Canada
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اسلام اداره جامعه است نه فقط روضه و گریه

روضه و گریه ای که ثمره اجتماعی سیاسی نداشته باشه یعنی هیچ

از کربلا فقط گریه و زاری یاد گرفتید؟

یا نکنه درس مذاکره؟!!


لطفا پای منبرها بشین و خوب گوش کن تا بشنوی اسلام تئوری اداره جامعه است
United Kingdom
دقیقا مداکره در کربلا به چه شکلی انجام شد و نتیجه ان چی بود؟!
Iran, Islamic Republic of
فقط تاسف
Iran, Islamic Republic of
جامعه رو به سقوط مطابق سنت الهی همان جوامعی هستند که شما در آن زندگی می کنید و شیفته آن هستید. البته سقوط تدریجا انجام می شود و آثار آن را عقلا می توانند متوجه شوند.
Canada
يه حرفى بزن كه مرغ پخته رو از خنده نكشى ايرونى!
Iran, Islamic Republic of
چون به خدا و قرآن اعتقادی نداری این حرفت طبیعیست. کفار و منافقین هم رسول خدا (ص) را مسخره می کردن و آیات الهی را تمسخر.
Canada
اولا اعتقاد من به قران و اسلام ربط به خودم داره و بعيد ميدونم سنسور اسلام سنج تو از اين فاصله دور كار كنه! ثانيا معناى سقوط جامعه رو حتما نميدونى يا نميخواى بدونى چون اگر از وضعيت ٤٠ سال گذشته تمام كشورهاى دنيا غير از سومالى و افغانستان و سودان و سوريه و يمن و لبنان و عراق، يعنى جاهايى كه ايران دخالت مستقيم داره، اطلاع داشتى متوجه ميشدى ايران عزيزمان هم مثل اين كشورها در بهترين حالت در جا زده و پيشرفتى نداشته. اما در اقتصاد، سياست ، محيط زيست، بهداشت، رفاه عمومى، امنيت خارجى و داخلى، اعتبار و جايگاه كشور در نظام بين الملل حتما عقبگرد داشتيم. بيدار شو تا قبل از اينكه شبونه با پس گردنى، امريكايى ها بيدارت كنند!
Iran, Islamic Republic of
شما چند سالته؟
Iran, Islamic Republic of
جدائی دین از سیاست برای شما ارزوئیست که هرگز محقق نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مرگ برآمریکا ریشه کنی فقر رادر پی دارد عجب بابا دست بردار حاج آقا آخه این چه حرفیه آدم وهنش میشه
Iran, Islamic Republic of
بدترین ادم ها کسانی هستند که دین و دنیای خودشان را می گزارند تا یک نفر رای بیاورد ....
امید
Iran, Islamic Republic of
وقتی که انسان حرف منطقی ندارد ومیبیند چه بر سر ملت آورد اند ...........مرگ بر آمریکا منطقی میشود واقعا متاسفم مرگ بر آمریکا برای شماها نان دارد.برای ملت بدبختی!!!!!!!!!
دور باطل
Iran, Islamic Republic of
«مرگ بر آمریکا» ریشه‌کن فقر است !!!! خوشم میاد هیچ وقت هیچ جا مسوولیت هیچ چیزی رو قبول نمیکنید کشور هر مشکلی داشته باشه میندازین گردن یکی دیگه
Iran, Islamic Republic of
ميشه فرمول ريشه كن كردن با مرگ بر آمريكا رو بگي؟
بابا زوري نيست كه حتما حرف بزني!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا یک شعار نیست یک اعتقاد است که آمریکا نماد آن است.نماد استکبار نماد استعمار و.......
یعنی اگر بجای گره زدن تمام امور کشورت درعرض5سال به برقراری رابطه ننگین با دشمنان بدانی که از دیگران برایت آبی گرم نمیشود ،بروی سراغ فرزندان وطن واز آنها کمک بخواهی وبجای صرف هزینه های گزاف مذاکرات آن هزینه ها را دراختیار متخصصین وجوانان خلاق قرار بدهی دیگر نیاز به گدایی راه شکوفایی اقتصاد از بیگانه نیستی.
دوستان لطفا اینقدر فلسفه بافی نکنید .جای تعجب است این ملت هرچه ضربه از آمریکا میخورد ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما را از شر به اصطلاح این گونه اعتقادات که موجب میشه مردم خسارت ببینند و منافع مردم به خطر، بیفته نجات بده.
با این حساب یکی از شعارهای اصول دین رو مرگ بر آمریکا بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
اصول دین نه ودر فروع دین داریم تولی وتبری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خود غلط بودانچه ما می پنداشتیم برادرعزیز آخه گاهی مطلب شبه ناک برای بقای دین سمی مهلک است چطور ازاین کلمات سمی ساخته اید که یاری درآن دیده نمیشود؟
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مرگ بر این و آن گفتن موجب شد خودمون گرفتار مرگ بشیم. اصحاب کهف هم نیستیم تا سیصد سال بعد بلند شویم و ماجرای جدیدی رو ببینیم. خیلی باعث تاسفه از یک عده روحانیت که اینطوری آدرس غلط می دهند.
Iran, Islamic Republic of
اگر عبد خدایی خداوند خود می فرماید مرگ بر یاران اخدود. قرآن بخوانید تا این حرفها را نزنید.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشکل امثال شما همین است که هیچ حد و مرزی رو نمی شناسید و هر کاری رو که خواستند انجام بدید از قرآن و روایات و در ادامه از ملت خرج می کنید.
همون قرآن هم سفارش به صلح و سفارش به عقل و تدبیر هم کرده. بله اگر واسه خودمون گنده لاتی در دنیا شدیم آن موقع بیاییم وسط نعره بکشیم و مبارز بطلبیم نه الان که حتی نوچه لات ها هم نیستیم.
یه کم چشم ها تو باز کن و از مشکلات مردم هم با خبر باش و اگر این کار رو کردی به طور حتم دیگه از این شعارهای بی حاصل درد سر درست کن سر نخواهی داد. فحاشی کار آدم های ضعیف و بی عقله
Iran, Islamic Republic of
آمریکا مورد پرستش نبوده و نخواهدبود وکاه هم باراو نمی کنیم اما خزعبلات هم مورد قبول نیست اینکه گفته شود فقر در جامعه با مرگ برآمریکا گفتن ریشه کن میشود درد آوراست شما اززوایای دیگروبازبانی بهتر میتوانستید مطلب را انتقال بدهید البته به باور خودتان واین مطلب مضحکه زبان افراددرجامعه شده است .