يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نظر جالب نماینده اصلاح طلب درباره ادامه برجام

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 613553
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر قرار باشد همه بروند و از برجام خارج شوند به نحوی که ما نتوانیم از مزایای برجام استفاده کنیم ماندن در آن هیچ سودی ندارد.
نظر جالب نماینده اصلاح طلب درباره ادامه برجام
به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: با توجه به اتحاد بین‌المللی که آمریکایی ها توانسته بودند در 20 سال گذشته به دست آورند آنهم به بهانه مسائل هسته‌ای و همچنین ضررهایی که برجام به اقتصاد ما وارد کرد، نهایتاً نظام تصمیم گرفت مذاکره و برجام را قبول کند.

وی افزود: این برجام نهایتاً در مجلس هم تصویب شد، رهبری هم این اجازه را دادند و در این رابطه کمک کردند که نهایتاً برجام بین 6 کشور امضا شد و به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسید.

هاشم‌زایی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در دولت آمریکا حزب دموکرات رفت و حزب جمهوری‌خواه جایگرین آن شد، جنگ های منطقه‌ای و جهانی هم که به وجود می‌آمد نوعاً از همین حزب شروع شده بود؛ یعنی در مجموع اینها افراد جنگ‌طلب و بی‌منطقی هستند به ویژه رئیس جمهورشان که مشخص است فرد نرمالی نیست و اکنون هم رسماً از برجام خارج شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به هر حال برجام یک معاهده بین‌المللی بین 6 کشور است، اکنون یک کشور بدعهدی کرده است، زیر امضای خود زده و از آن خارج شده است. ما با تصمیماتی که تاکنون سران کشور گرفتند هم موافقیم و بر این عقیده هستیم که برجام را باید با طرف مقابلمان ادامه دهیم مگر اینکه برجام هیچ منافعی برای ما نداشته باشد یعنی اروپایی‌ها علاوه بر اینکه در برجام ماندند باید با ما همکاری هم داشته باشند و منافع ما را هم تأمین کنند.

وی افزود: تا زمانی که برجام برای ما منافع دارد در آن می مانیم؛ یکی از دلایل آن این است که از ابتدا بدعهدی آمریکایی‌ها مشخص و واضح بود و ما می‌دانستیم که اگر برجام برای آمریکایی‌ها چیز خوبی است چه دلیلی دارد که از آن خارج شوند و یا اسرائیل و عربستان با برجام مخالف باشند اما متأسفانه ما زبان یکدیگر را نمی‌فهمیم. 

نماینده مردم تهران در ادامه خاطرنشان کرد: پس معلوم است برجام با توجه به تیمی که همه آن را تأیید کردند ما امتیاز گرفتیم اما وضع ما از این به بعد هم مشخص است. حال اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند و تابع نظر آمریکا نباشد در برجام بمانند و ما هم در برجام می‌مانیم چرا که به مصلحت ما نیست که ما از برجام خارج شویم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در صورتی که طرف مقابل و اروپایی‌ها هم بخواهند بازی آمریکا را در برجام سر ما در بیاورند دیگر برجامی باقی نمی‌ماند که ما بخواهیم در آن بمانیم. به هر حال ما نباید خودمان انفعالی بازی کنیم اگر اروپایی‌ها ماندند که هیچ؛ اگر نماندند ما همان اقتصاد مقاومتی را در کشور ادامه می‌دهیم و زندگی خودمان را می‌کنیم.

هاشم‌زایی در خاتمه گفت: اگر قرار باشد همه بروند و از برجام خارج شوند به نحوی که ما نتوانیم از مزایای برجام استفاده کنیم ماندن در آن هیچ سودی ندارد و ما قطعاً همان سیاست قبل برجامی را ادامه می‌دهیم چرا که چاره‌ای جز این نداریم.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *