پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

پشت پرده واقعی بزک اروپا توسط اصلاح‌طلبان

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 611907
بعد از گذشت حدود ۳۴ ماه بعد از امضای برجام نه تنها خبری از هواپیماهای رویایی اصلاح طلبان نیست بلکه با خروج آمریکا از برجام شرکت‌های هواپیماسازی نیز در حال خروج از قرادادهای خود با ایران هستند.
پشت پرده واقعی بزک اروپا توسط اصلاح‌طلبان
به گزارش جهان نيوز، درحالی که روزنامه های اصلاح طلب این روزها در حال بزک کردن اروپابرای ماندگار سازی برجام هستند و حتی در این ماجرا به طور توهمی شریک استراتژیک آمریکا را مقابل او قرار می دهند اما برخی اخبار از قاره سبز نشان می دهد که کماکان اروپا زیر سایه کاخ سفید عمل می کند. به ویژه اینکه شرکت‌های تجاری اروپایی برخلاف همه ادعاهای سران کشورهای این قاره، سیاست آمریکا را اولویت خود در مراوادت تجاری قرار داده اند.
 
در همین زمینه خبر رسیده است که شرکت ایرباس لغو فروش هواپیما به ایران را پذیرفته است.[۱] منابع اروپایی گفتند، ایرباس از دست دادن توافق تاریخی خود با ایران را که آماده‌سازی آن ماه‌ها به‌طول انجامید، پذیرفته است. ایرباس، شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده می‌باشند. این موضوع به خوبی تفوق اقتصادی آمریکا بر شریان‎های تجاری اروپا را ثابت می‌کند. این درحالی است که لغو این قراردادها لطمه زیادی به شرکت‌های هواپیماسازی می‌زند.

شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ گفته‌اند تصمیم آمریکا را مورد بررسی قرار خواهند داد، اما از اظهارنظر در مورد ریسک‌هایی که با آن مواجه‌اند خودداری کرده‌اند. جف کنیتل، رئیس شرکت ایرباس گفته: «ما کار درست را انجام خواهیم داد»[۲].
در این رابطه، ریچارد ابولافیا، تحلیلگر گروه تیل گفت: «ایرباس خیلی مشتاقانه سفارشات ایران را در فهرست سفارشات خود گنجاند، اما بوئینگ محافظه‌کارتر بود، از این رو ایرباس اندکی بیشتر لطمه خواهد دید».

شرایط برای شرکت کوچک اما پرسود ای‌تی‌آر اندکی متفاوت است؛ تحلیلگران می‌گویند، این شرکت تاکنون ۸ فروند هواپیما به ایران تحویل داده و از نظر تعداد تحویل هواپیما بهتر از دو رقیب بزرگتر خود عمل کرده استبه‌نظر می‌رسد که این شرکت فرانسوی همچنان قصد دارد در اواخر امسال بقیه سفارشات ایران را نیز تحویل دهد و خواهد توانست قبل از اتمام مهلت ۹۰روزه در ماه اوت یک یا دو فروند هواپیمای دیگر را نیز به تهران تحویل دهد. اما این شرکت احتمالاً با تصمیمات صنعتی دشواری در مورد بقیه هواپیماهای سفارش داده‌شده توسط ایران مواجه خواهد بود.

شرکت‌های هواپیماسازی با تمام مشکلاتی که دارند درحالی در مقابل آمریکا عطای کسب سود از ایران را به لقایش می بخشند که روزنامه های اصلاح طلب بزک کننده اروپا در گذشته دستاوردهای مهم برجام را خرید  هواپیمای خارجی عنوان می کردند و تیترهای کنایه دار به جریان رقیب منتشر می کردند اما اینک بعد از گذشت حدود ۳۴ ماه بعد از امضای برجام نه تنها خبری از هواپیماهای رویایی اصلاح طلبان نیست بلکه با خروج آمریکا از برجام شرکت‌های هواپیماسازی نیز در حال خروج از قرادادهای خود با ایران هستند.
 
[۱] http://www.asriran.com/fa/news/۶۰۸۹۸۳/
[۲] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۷/۰۲/۲۲/۱۷۲۳۲۰۴/

منبع: مشرق 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان با تمام هنر و شگرد و با تمام ارایشگرانشا ن چهره زشت امریکا را بزک میکردند اما این عجوزه زشت و کریه چهره تنفر امیز خود را نشان داد و اصلاح طلبان را شرمنده و رسوا ساخت . اما اینان دست بر نداشته سراغ عجوزه ای دیگر رفته اند و مشغول بزک و ارایش او هستند ولی مطمئن باشید اصلاح طلبان منفعل شرمساری دیگر را دنبال میکنند و نخواهند توانست دل سخت و خشن اروپایی ها را هم به دست بیاورند . قران کریم به ما مسلمانان هشدار داده و نسبت به دشمنان اسلام و مسلمانان فرموده : " لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع عن ملتهم " تا هنگامی که ما سیادت و ولایت انها را نپذیریم و از انان پیروی نکنیم انان از ما راضی نمیشوند و از ما دست بر نمی دارند .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اروپا اگر هم بتواند آمریکا را دور بزند که قطعاً نخواهد توانست، هرگز این راه را به دلیل استفاده ایران از آن در پیش نخواهد گرفت!