سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۸۰
ریشه تحلیل‌های جدید تئوریسین اصلاحات چیست؟

هیچ وقت حجاریان را به این ناامیدی ندیده اید!/ چرا آقای تئوریسین نسخه پایان دولت روحانی را پیچید؟

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 613310
سوابق امنیتی و تحلیلی حجاریان این فرضیه را نیز تقویت می کند که وی واقعا به این مساله اعتقاد دارد که دولت روحانی به علت ناکارآمدی و عبور مردم از آن به پایان خود نخواهد رسید و از هم اکنون تلاش می کنند که ناتمام ماندن دولت روحانی را با فرافکنی به سمت جریان راست در نظام منتصب کنند.
هیچ وقت حجاریان را به این ناامیدی ندیده اید!/ چرا آقای تئوریسین نسخه پایان دولت روحانی را پیچید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: گفتگوی اخیر سعید حجاریان به عنوان فردی که از او به عنوان تئوریسن اصلاحات یاد می شود، حاوی نظرات شاذی است که به خوبی پریشان حالی و افتادن اصلاح طلبان در چاله تحلیل های فضایی و سراسر ناامیدانه بعد از خروج آمریکا از برجام را نشان می‌دهد.

وی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد در اظهاراتی که سراسر ناامیدی از آینده دولت روحانی را نشان می دهد، گفته است: "فشار خارجي به‌حدي شدت خواهد گرفت كه دولت را كاملا دست‌و‌پا بسته خواهد كرد، به‌حدي كه نتواند پاسخگوي مايحتاج روزمره مردم باشد و هر روز در هر گوشه كشور شاهد غائله‌اي باشد. در اين صورت هم مردم و هم جناح راست به‌دنبال رييس‌جمهور مقتدري مي‌گردند كه بتواند به عنوان منجي در صحنه ظاهر شده و اوضاع را بسامان كند."

حجاریان در ادامه از عدم امیدواری به اروپایی ها در برجام و همراهی آنها با آمریکا نیز سخن گفته  و می افزاید: "شما يادتان هست كه در تبليغات انتخاباتي روحاني ‌گفت «من حقوقدان هستم» و ضمنا رقيب خود را سرهنگ خطاب كرد. در آن مقطع گمان مي‌رفت تسلط بر قانون‌، حقوق بين‌الملل و فنون ديپلماتيك حلال مشكلات است اما اگر كار به جايي برسد كه كليه مراودات حقوقي با غرب بسته شود، طبعا نظام براي پيشگيري از درگيري نظامي به سمت سرهنگ‌ها خواهد رفت. نمي‌خواهم از الان، آيه يأس بخوانم و اميدوارم اروپايي‌ها به‌دنبال امريكا نروند اما به ياد مي‌آورم در زمان حمله بوش به عراق نيز اروپايي‌ها ابتدا با وي همكاري نكردند و دولت بوش ادعا كرد اروپا به دو بخش پير و جوان تقسيم شده است و خاطرنشان كرد كه اميدش به اروپاي جوان است؛ يعني كشورهايي كه به‌تازگي از يوغ شوروي درآمده بودند. نتيجتا كشورهاي اروپاي جوان مانند لهستان و... با بوش همراه شدند و بعدا كشورهاي اروپاي پير براي آنكه از قافله عقب نمانند به جنگ ورود كردند."

وی همچنین از عبور مردم و احزاب اصلاح طلب از روحانی سخن گفته و تصریح می کند: "شايد مردم به نبود روحاني رضايت دهند چرا كه جايگاه رييس‌جمهور نزد حاميان خود به دليل تحقق نيافتن وعده‌هاي اقتصادي و همچنين عدم توانايي در رفع حصر و برخي ديگر از مسائل افول كرده است.از اين گذشته روحاني در مقابل مسائل جاري چون فيلترينگ تلگرام و افزايش نرخ دلار نيز واكنش مناسبي نداشته است. در ميان احزاب و چهره‌ها نيز عبور از روحاني محتمل است؛ چرا كه هر يك از متحدان امروزين وي تئوري بقاي خاص خود را دارند و ممكن است در يك نقطه عطف به موضع عدم دفاع برسند. بنابراين بعيد نيست در بزنگاه، روحاني بماند و يكي دو حزب اصلاح‌طلب!"
 
اما این در حالیست که برخی اصلاح طلبان تلاش کردند که با انتقاد از روحانی یواش یواش حساب خود را از دولت جدا کنند ولی وضعیت بوجود آمده برای برجام را نمی توانند از کارنامه اصلاحات پاک کنند.

اصلاح طلبان تا قبل از خروج از برجام بدون در نظر گرفتن نقش خود در دولت روحانی مدعی بودند که در همه زمینه ها منجمله اقتصادی و وعده های انتخاباتی همچون حصر نقد دارند الا برجام! چون کاملا مورد تایید آنها هست.

اصلاح طلبان حتی برجام را محصول فکر و سیاست های خود می دانستند و معتقد بودند که برجام به تنهایی کفایت می کند که تا آخر از روحانی حمایت کنند.

اما اینک که برجام به وضعیت فعلی دچار شده و ناکارآمدیش بیش از پیش نمایان شده اصلاح طلبان در مواجه با دولت و مردم گیج تر از گذشته شده اند.

اظهارات اخیر حجاریان را نیز باید در همین چارچوب تحلیل کرد. هرچند وی در بخشی از گفتگوی خود تلاش کرده یکبار دیگر بهانه های نخ نما شده گذشته همچون اینکه رئیس جمهور با مشکلاتی خارج از دولت در نظام روبه رو هست را مطرح کند؛ ولی در جای جای گفته های حجاریان روح ناامیدی از آینده را به خوبی می توان احساس کرد.

اما ناامیدی حجاریان درباره آینده دولت روحانی بقدری زیاد است که وی در ادامه گفتگوی خود حتی نسخه پایان دولت روحانی را نیز می پیچد!

وی البته در ادعای بدون سند معتقد است که جناح راست به دنبال حذف روحانی ریاست جمهوری می رود و حتی سناریوهای را نیز در اینباره بیان می کند: "راست‌ها چهار سناريو پيش روي دولت روحاني قرار خواهند داد. اولين آنها پيشنهاد استعفاست؛ يعني روحاني را به استعفا دلالت كنند. دومين سناريو، اِعمال فشار است؛ و بر سر مسائل شخصي رييس‌جمهور مانور دهند. سپس بر مبناي عكس‌العمل روحاني حملات را تشديد كرده و از رييس‌جمهور مشروعيت‌زدايي و نهايتا وي را وادار به كناره‌گيري كنند.

سناريوي سوم، طرح عدم كفايت روحاني است؛ به نظر اگر اكثريت مجلس تا پايان سال اوضاع را بحراني ببينند و نتوانند در برابر فشار مردم تاب بياورند و به اين جمع‌بندي برسند كه دولت توانايي حل بحران ندارد، لاجرم و شايد بنا به بعضي صحبت‌ها موضوع عدم كفايت را مطرح مي‌كنند.

آخرين سناريو از جنس پرونده‌سازي است؛ به اين نحو كه مجموعه عملكرد روحاني را رصد كنند و في‌المثل بگويند رييس‌جمهور با اصحاب فتنه سر‌ و ‌سرّي داشته يا در موضوع برجام دو و سه با خارجي‌ها ارتباطي برقرار كرده است، لذا نمي‌تواند سكاندار قوه مجريه باشد. پس در يك تقسيم‌بندي با دو سناريوي شبه قانوني و دو سناريوي قانوني مواجه هستيم."

نکته جالب این است که ناامیدی حجاریان از آینده دولت روحانی بقدری بغرنج است که درباره انتخابات زودرس پس از سقوط دولت حسن روحانی نیز اینگونه خیالبافی کرده است: "درباره برگزاري انتخابات زودرس نخستين پرسش موضع اصلاح‌طلبان است. آيا اصلاح‌طلبان كانديدا معرفي خواهند كرد؟ به اعتقاد من، اصلاح‌طلبان در آن انتخابات كانديدا نخواهند داشت لذا سكوت خواهند كرد و رقابت تنها ميان كانديداهاي جناح راست در مي‌گيرد.البته ممكن است بعضي «بدلي‌ها» از باب تقرب به انتخابات ورود كنند و شكاف سطحي ايجاد كن ند اما مشاركت در چنين انتخاباتي پايين خواهد بود بنابراين احتمالا راست پيروز انتخابات خواهد بود و اين يعني چشم‌پوشي از حضور حداكثري مردم."

خیال بافی و تحلیل های عجیب حجاریان در ادامه به حذف پست ریاست جمهوری و احیای نخست وزیری نیز رسیده است.

البته سوابق امنیتی و تحلیلی حجاریان این فرضیه را نیز تقویت می کند که وی واقعا به این مساله اعتقاد دارد که دولت روحانی به علت ناکارآمدی و عبور مردم از آن به پایان خود نخواهد رسید و از هم اکنون تلاش می کنند که ناتمام ماندن دولت روحانی را با فرافکنی به سمت جریان راست در نظام منتصب کنند.

حجاریان بیش از هر اصلاح طلب دیگری می داند که پایان دولت روحانی مترادف با پایان بخش زیادی از جریان اصلاحات نیز خواهد بود که در این سالها مردم آنها را شریک و هم کارنامه دولت روحانی می دانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من فکر نمی کنم نابودی روحانی معنای آن روی آوردن مردم به امثال اقای زاکانی و امثالهم باشد. این باعث ناامیدی ازنظام می شود. دقت کنید.
Iran, Islamic Republic of
چهل ساله دولتهای رنگارنگ امده اند ورفته اند.از رئیس جمهوری که فرار کرده تا رئیس جمهورهائی که بعد از کنار رفتن از قدرت شدن اپوزیسیون نظام !ولی این درخت تناور به فضل الهی وبه صدقه سر شهدامون سرجاشه.تو غصه اونو نخور.مردم هیچوقت از نظام مایوس نمیشوند.امتحانشون رو پس دادند.
Spain
بنده به عنوان یک جوان ۲۸ ساله در حقانیت این انقلاب و ادامه دادن راه امام و شهدا و حفظ استقلال کشور هیچ شکی ندارم. اما باید قبول کرد که درصد قابل توجهی از جامعه در رای دادن نگاه اقتصادی براشون در اولویت هست....
Iran, Islamic Republic of
مثال نقض این حرف انتخابات 96 بود که چیزهایی مثل کنسرت و ربنای شجریان و توهم جنگ و دیوارکشی تو پیاده روها شده بود دغدغه مردم
France
به چه قیمتی سر جایش مانده است به قیمت فقیر شدن مردم رواج فحشا افزایش طلاق خالی شدن سفره مردم گرانتر شدن خانه ها افزایش قیمت نان شب مردم افزایش سرطان افزایش سرسام‌آور اجاره های مسکن و هر چه که فکرش رو بکنی حتی افرایش خودکشی
Iran, Islamic Republic of
یه دستمال بگیر با هم اشک بریزیم!
طبق امار سازمان تجارت جهانی ایران در طی این چند سال جمعیت زیر خط فقرش از 46درصد سال 54 به نه درصد رسیده.
ضریب جینی=فاصله درامد فقیر وغنی ،از امریکا وضعمون بهتره.
ضریب توسعه انسانس از ترکیه وچین وهند وبرزیل ،بهتره.
در مورد سرطان هنوزم نصف میانگین جهانی ابتلا داریم (البته با واردات محصولات تراریخته توسط روحانی سالهای بعد معلوم نیست چی میشه )
اجاره خانه هم در شهرهای بزرگ مشکله که اونم از زمان وزیر برند روحانی+اخوندی رشدش جهشی شده.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کسی از آسمان نیامد و رای نداد. همین مردم بودند که رای دادند. تا زمانی که چشم بسته و لیستی و بدون فکر رأی دهیم وضعیت بهتر نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم رای دادند پس چرا دولت منتخب مردم را به لجن میکشید پس شما حق نداری مردمی که نظرشان با تو فرق میکند را متلک بارشان کنید اقای ابوذر عزیز چون نظر شما همیشه بدون کم و کاستی چاپ میشود و نظر ما با هزاران ممیزی و زدن از سرو تهش چاپ میشود یا اصلا نمیشود فکر نکن سخنانت بی پاسخ است .ممنون
خب بله مردم رای دادند ولی معصوم که نیستند بلکه مقبول هستند و مقبولیت آنها امروزه توسط خودشان هم زیر سوال رفته است
Iran, Islamic Republic of
پولبريتي هاي فوتبالي .اجتماعي.سينمايي با همدستي محتكرين .دلا ل ها.بساز بياندازها با استفاده از بوغ و كرناي رسانه اي سرمان كلاه گذاشتن
Iran, Islamic Republic of
درد شما توی این که از سال ۷۸ به اینور نظام و فقط با کشورهای توسعه یافت مقایسه کردید نه درحال پیشرفت
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز و جهان نیوزیان هیچگاه منظور حجاریان را نخواهند فهمید
افشین پرنیان
Iran, Islamic Republic of
امان از اشعثهای داخلی این زمانه؛ دیگه به معاویه ها و عمرو عاصها نیازی نیست: فاعتبروا یا اولی الابصار ...
Iran, Islamic Republic of
این حجاریان همونی نیست که بعد از فتنه ۸۸ از ملت ایران معذرت خواهی کرد وگفت توی اینکارها دخالت نمکنم ؟ پس معلومه به حرف بعضی آقایان مثل آمریکا نمیتوان اعتماد کرد
Germany
درد و بلای زاکانب بخوره تو سر هر چی وطنفروشه!
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازاینکه عملکرد دولت فعلی پاسخگوی اعتماد مردم نبوده و با این عملکرد فضای ناامیدی درکشور ایجاد شده است اعتقاد راسخ داریم که اگر واقعا دلسوز کشورهستیم باید درمورد بقا یا عدم بقای این دولت فقط مصلحت کشور را درنظربگیریم و تسویه حساب های شخصی را دخالت ندهیم.
حجاریان و دیگران ازهرجناحی مشکل نان را ندارند و بعلاوه خرشان از پل گذشته است!
امیدوارم روزی برسد که تحلیل گران و روشنفکران این سرزمین از هر جناح اولویت اصلی شان درتحلیل ها فقط و فقط " برطرف کردن مشکلات مردم " باشد و بس
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازاینکه عملکرد دولت فعلی پاسخگوی اعتماد مردم نبوده و با این عملکرد فضای ناامیدی درکشور ایجاد شده است اعتقاد راسخ داریم که اگر واقعا دلسوز کشورهستیم باید درمورد بقا یا عدم بقای این دولت فقط مصلحت کشور را درنظربگیریم و تسویه حساب های شخصی را دخالت ندهیم.
حجاریان و دیگران ازهرجناحی مشکل نان را ندارند و بعلاوه خرشان از پل گذشته است!
امیدوارم روزی برسد که تحلیل گران و روشنفکران این سرزمین از هر جناح اولویت اصلی شان درتحلیل ها فقط و فقط " برطرف کردن مشکلات مردم " باشد و بس
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازاینکه عملکرد دولت فعلی پاسخگوی اعتماد مردم نبوده و با این عملکرد فضای ناامیدی درکشور ایجاد شده است اعتقاد راسخ داریم که اگر واقعا دلسوز کشورهستیم باید درمورد بقا یا عدم بقای این دولت فقط مصلحت کشور را درنظربگیریم و تسویه حساب های شخصی را دخالت ندهیم.
حجاریان و دیگران ازهرجناحی مشکل نان را ندارند و بعلاوه خرشان از پل گذشته است!
امیدوارم روزی برسد که تحلیل گران و روشنفکران این سرزمین از هر جناح اولویت اصلی شان درتحلیل ها فقط و فقط " برطرف کردن مشکلات مردم " باشد و بس
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازاینکه عملکرد دولت فعلی پاسخگوی اعتماد مردم نبوده و با این عملکرد فضای ناامیدی درکشور ایجاد شده است اعتقاد راسخ داریم که اگر واقعا دلسوز کشورهستیم باید درمورد بقا یا عدم بقای این دولت فقط مصلحت کشور را درنظربگیریم و تسویه حساب های شخصی را دخالت ندهیم.
حجاریان و دیگران ازهرجناحی مشکل نان را ندارند و بعلاوه خرشان از پل گذشته است!
امیدوارم روزی برسد که تحلیل گران و روشنفکران این سرزمین از هر جناح اولویت اصلی شان درتحلیل ها فقط و فقط " برطرف کردن مشکلات مردم " باشد و بس
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازاینکه عملکرد دولت فعلی پاسخگوی اعتماد مردم نبوده و با این عملکرد فضای ناامیدی درکشور ایجاد شده است اعتقاد راسخ داریم که اگر واقعا دلسوز کشورهستیم باید درمورد بقا یا عدم بقای این دولت فقط مصلحت کشور را درنظربگیریم و تسویه حساب های شخصی را دخالت ندهیم.
حجاریان و دیگران ازهرجناحی مشکل نان را ندارند و بعلاوه خرشان از پل گذشته است!
امیدوارم روزی برسد که تحلیل گران و روشنفکران این سرزمین از هر جناح اولویت اصلی شان درتحلیل ها فقط و فقط " برطرف کردن مشکلات مردم " باشد و بس
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز یک کامنت را ۵بار گذاشته ای
هر چند به آن مثبت می دهم ولی آخه این چه معنی داره
Iran, Islamic Republic of
اشتباه سیستمی است
Romania
اساسا اصلاح طلبان تا قافیه را تنگ میبینند
میزنند زیر میز و کشور را شلوغ میکنند
البته اگر طبق نسخه او ، روحانی استعفا دهد
کشور جشن سراسری میشود
United Kingdom
اره خوب همه مردم میدونن الان باید رییسی رییس جمهور می بود ولی همه دیدن چی شد تو حوزه های انتخاباتی
France
آقای حجاریان چهار راه پیش روی اصولگرایان برای به قدرت گرفتن پست ریاست جمهوری مد نظر گرفته است یک استیضاح دولت دو عدم کفایت و سه فشار مضاعف به دولت و چهار پرونده سازی برای افراد سرشناس دولت او این راهکارها را مد نظر دارد
Iran, Islamic Republic of
روحانی مردم رو نا امید کرد ایکاش بجای برجام بی فرجام برای کشور و مردم کار می کرد.
Iran, Islamic Republic of
شما کی فکر کردی که این بار دومت باشه هموطن

همیشه از سر هوس و لجبازی رای دادی
Iran, Islamic Republic of
هیچ آدم عاقلی اشتباهات و کم کاری های دولت را به پای نظام نمی نویسه
وقتی از زاویه بالا به این تفکر که "ضعف وکم کاری دولت منجر به شورش مردم علیه نظام و بر اندازی بشه" نگاه کنیم این نظریه کمی مضحک به نظر می رسه
مردم کم سواد هم میدونن که عمده امکانات کشور دست دولته و مشکلات اقتصادی ربطی به کلیت نظام نداره
Iran, Islamic Republic of
سعید حجاریان به هر اسمی در صدد بحرانی کردن فضاست و الان هم دارد برای اصولگراها دانه می ریزد که تشنج فضا به نفع اصولگراها است.
تاریخ نشان داده از تشنج و ایجاد هراس و فضای غیر عقلانی خوب استفاده می کنند.
Iran, Islamic Republic of
همین حجاریان گفت که دولت روحانی ،رحم اجاره ای اصلاح طلبهاست ! انگار وقتش رسیده .............
Iran, Islamic Republic of
خوب گفتی و گل گفتی
علی
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل درستیه و تقریبا نفرتی که مردم و خاصه هواداران اصلاح طلبان از اینها دارند بسیار بیشتر از اصول گراهاست....
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کلا حرفهاش برای ایجاد یک جو حمایت بی قید و شرط و به نوعی کورکورانه از روحانی و منسجم کردن دارو دسته خودشون با حربه مظلوم نمایی است...
قضیه مشخصه که اینها در میدان عمل چیزی ندارند فلذا تنها دستاویزشان استفاده از جهل مردم برای بر مسند ماندنشان است و بهترین راه برای اینکار بردن مردم در مدار تعصب و هواداری کورکورانه و به نوعی لجبازی است تا تعقل...
اگر مردم عاقلانه و بدون فشارهای تبلیغاتی وضع و وزن اصلاح طلبان را بسنجند قطعا حتی بهترین طرفداران این جماعت هم چنانچه روی موضع و تعصب نیافتند از خاتمی و میرحسین و روحانی و همه ی این تیپ آقایون عبور میکنند چون دیدند که در موضوع استراتژیکی مثل برجام همه اینها متحد و آگاه و با دست باز جلو رفتند و بالاترین ضربه را به کشور زدند حال بگذریم از این ظرافت که باعث و بانی تمامی این تحریمها و فشارها چه کسانی بودند، فلذا مردم از حالت تعقل و تعادل خارج نشوند قطعا اینها بازنده میدان هستند پس بهترین راه برای برنده شدن برهم زدن قواعد است مانند کاری که سال 88 کردند و تمام تحریمها و ... به واسطه همان چراغ سبزها برقرار شد. الان هم اینها اگر شده روحانی را ترور بکنند تا بتوانند بر مسند بمانند میکنند و این حرفهای حجاریان هم به نوعی تحریک افکار عمومی بمنظور به هم زدن تعادل فکری مردم و تصمیم گیری بر اساس هیجان و شور است.
لذا بهترین کار برای ممانعت از پیروزی این جماعت مرعوب و خدای نکرده خائن، آرام نگهداشتن اوضاع و جلوگیری از غبار آلود شدن فضاست تا مردم بتوانند با تعقل و دقیق مسائل را تا انتها ملاحظه کنند؛ تا سیه روی شود انکه در آن غش باشد...
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
با شما کاملاً موافقم و البته همگی گوش به فرمان رهبری حرکت خواهیم کرد .
یک جانباز از اسفراین
انشاء الله هیچ اتفاقی نمی افتد ما سروپا آماد و گوش بفرمان امام خامنه ای هستیم . زیاد هم روی حرفهای این آقای توءریسین حساب بازنکنید
Iran, Islamic Republic of
ولي واقعا مردم به اين دولت ديگه اميدي ندارند فاجعه است كه هنوز يكسال نشده مردم اينقدر نا اميد بشن . وضعيت نگران كننده است
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط محمود مردمي ........
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
محمود اولش خوب آمد دستش درد نکنه ولی در ادامه خوب جلو نیامد . اگه به حرف رهبری عمل می کرد و گوش به فرمان می بود هم برای خودش خوب می شد ، هم این همه ملت ضرر نمی کرد و هزینه نمی داد. واقعاً خیلی حیف شد.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس در سیستم جمهوری اسلامی دو بار تکرار نخواهد شد
محمود الکی زور می زنه
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
اینا بقول شما اصلاح طلب دارند ریشه نظام رو ازبیخ می زنند اونوقت احمق هایی مثل شما دنبال دکمه کت اصلاحاتید....
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه طمع قدرتو
اگر خوب مذاکره کرده بودند و به همان مقدار ثروتی که دستاشان میرسید قانع بودند اینجور نمیشد
دفعه قبل که شلوغ شد علی رغم میلم برای حمایت از دولت روحانی در برابر اونایی که بهش رای داده بودند و حالا داشتند مرگ برش میفرستادند مجبور شدم برم تو خیابون ازش حمایت کنم تا اوضاع آروم بشه .... حالا بخوان باز قائله به پا کنن خود اصلاحات، باز باید برم حمایتشون کنم چون مثل بچه های جیغ جیغو خودشونو و طرفداراشون مملکتو به باد میدن، کاری نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
راستی شنیده اید که نماینده ویژه پوتین در سوریه از ایران خواسته یا بهتر بگویک به ایران دستور داده نیروهای خودش را از سوریه خارج کند ؟ چرا لال گرفته اید و خبرش را کار نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بله این شمایید که گوش به فرمان کدخدایتان بودید و اینگونه مفتضح شدید
برجامی که خود کدخدا و در اندیشکده ی crisis group نوشته بودن زیرپا گذاشت و عملا دفنش کرد اما شما کدخداپرستا هنوز چون سند کدخداپرستی تونه حاضر نیستید ازش دل بکنید

حالا فرض بگیریم این حرف درباره روسیه درسته
مگه ایران با اجازه ی روسیه رفته به دولت و ملت سوریه کمک کرده که با دستور اونا بخاد خارج بشه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
گور پدر روسیه و دیگران
ایران با ژرف اندیشی رهبر عزیز ، سیاست های منطقه ای را مدیریت می کنه و بر اساس اولویت های امنیتی در عراق و سوریه در برابر داعش و داعش سازان می ایستد
تا کار به جائی نرسد که عراق و سوریه به دست آمریکا بیفتد و بخواهیم در مرزهای خودمان با آنها بجنگیم
Iran, Islamic Republic of
عموجان !هول نشو.ایران به دستور روسیه نرفته سوریه که به دستور اون بیاد بیرون.اون برجامیان هستند که به ......................
Iran, Islamic Republic of
نوکران روسیه کجایند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پیش نوکران کدخدا واروپا قهوه میل میکنند.
Iran, Islamic Republic of
نوکران کدخدا همیشه مخالفان خود را
نوکر کدخدای ده مجاور می پندارند
چرا که جز نوکری چیزی در تصورشان نمی گنجد
France
اینرا یک ماه پیش وزیر امور خارجه امریکا اعلان کرد و الان پوتین در حال اجرا فرمان است
Iran, Islamic Republic of
پايان دولت روحاني يعني پايان نظام :)
Iran, Islamic Republic of
به قول پیر جماران حضرت روح الله
اسلام هیچوقت بن بست ندارد بلکه این شمایید که به بن بست رسیده اید
Iran, Islamic Republic of
شاید روحانی تموم بشه اما ما محکم در جای خود هستیم
این نظام الهی هست و کسی قادر نخواهد بود از بین ببرتش
قلمزن اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
این اسم رمز جدید بی بی سی برای مدعیان بی عرضه اصلاحات است
بعد از:
۸سال ویرانی محمود!
۷۰۰ میلیارد نفت کو؟
دیوار کشی و فیلتر توسط رییسی!
جنگ و‌ پایان برجام با رییسی!
United Kingdom
... بازگشت قالیباف و رییسی و جلیلی و انقلابی ها یعنی هر روز یک خبر خوب از پیشرفت های هسته ای و اقتصادی نظام هیچوقت نابود نمیشه تازه بیشتر مردم فهمیدن اعتماد به آمریکا فایده ای نداره
یک فرهنگی از اسفراین
با شما هم عقید نیستم پایان دولت روحانی =محکم تر شدن پایه های نظام
Iran, Islamic Republic of
کرمها بدنت را خواهند خورد و نظام پابرجاست
Iran, Islamic Republic of
شخصی لیوان آبی روی زمین ریخت و مقداری از آن به لانه مورچه ها رفت یکی از آنان فریاد زد
سیل دنیا را برد !
حالا حکایت این دوستمان است که می گوید
" پایان دولت روحانی یعنی پایان نظام"
شتر در خواب بیند پنبه دانه
نظام محکم تر از این هاست که با این بادها بلرزد
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگراها زیادخوشحالی نکنید از اینکه مردم از روحانی عبور میکنند زیرا به سوی شما نمی آیند. ...
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله به حول و قوه الهی به سمت حق حرکت خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
ما با ولایتیم.هر کس در عمل به رهنمودهای ایشان نزدیکتر باشد.
Portugal
چرا شما خودتان را ولايتمدار ميدانيد بقيه را فتنه گرو ضدولايت فقيه ؟ در حاليكه هيچ وقت شما پشت رهبري نبوديد درعمل فقط بلديد شعار بدهيد توهين كنيد متلك پراني كنيد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
به قول قرآن
تلک الایام نداولها بین الناس
ما شکست ها و پیروزی ها را بین مردم می گردانیم
خلاصه معنی آن همان مصراع عامیانه است که می گوید
" هر کسی چند روزه نوبت اوست "
محمد
Iran, Islamic Republic of
"سوابق امنیتی و تحلیلی حجاریان این فرضیه را نیز تقویت می کند که وی واقعا به این مساله اعتقاد دارد که دولت روحانی به علت ناکارآمدی و عبور مردم از آن به پایان خود نخواهد رسید"
جوری نوشتید انگار خودتونم می خواهید تاییدش کنید. به نظرم هنوز خیلی زوده برای این حرفا انشاا... که نظام رو به رشد باشه
Iran, Islamic Republic of
كاملاً درست گفته حجاريان ، جناح راست شبانه روز در حال توطئه است ، خدا از خائنين نگذره !
حمید
United Arab Emirates
ایشون چن ساله ضربه فنی شده حالا بلند شده تفسیر اینده میکنه . مردم هر کسی بیاد سر کار امریکا همین کارو با دولتش خواهد کرد . پس متحد باشید و دولت رو تخریب نکنید . جوری تفسیر نکنید کع انگار بزودی در هر نقطه کشور یک نفر قیام کرده و خواستار حکومت باشد .
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت دلار به ایشان هم فشار آورده است.
Iran, Islamic Republic of
تئوریسین های اصلاحات می خواهند استحاله طلبان را منجی ایران در انتخابات بعدی معرفی و ضمنا از تبعات حمایت از روحانی فرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
کور خوانده اند. تازه همین سری هم سری در کار بود وگرنه این نباید بود
حزب اللهي
Portugal
زياد دلتون صابون نزنيد مردم ولائي حامي روحاني هستند و بس
Iran, Islamic Republic of
خنده دار ترین جوکی بود که تا کنون شنیده ام
ممنون
و حامی دلار ده هزار تومانی!!!
برو خجالت بکش با این دروغ و گنده گویی
سید رسول
Iran, Islamic Republic of
آقا جان خوابی.بیدار شو.
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
خدا به این حجاریان شفای عاجل عنایت کنه اخه مرد مومن کدوم دولت بعدازانقلاب بجز دولت شهید رجایی بااین همه گند کاریشون نیمه تموم موند که دولت بی تدبیرو نامید شیخ حسن نیمه تموم بمونه ماشاالله کلیت نظام چنان قدرت واقتداری داره که دولت ضعیف تر از دولت شیخ حسن روهم تحمل میکنه
United States
حجاریان و اصلاح طلبان رادیکال مثل بهزاد نبوی به تبع سرویسهای مطالعاتی و جاسوسی غرب مخصوصا امریکا میخواهند تئوری بی ثباتی در داخل جمهوری اسلامی را پیگری کنند . دکتر حجاریان با ادبیات مخصوص خودش و با تکیه به اموزه های اطلاعاتی و جنگ روانی به تحریک وایجاد یاس و نامیدی وهراس افکنی و اضطراب افرینی و سیاه نمایی افراطی روی اورده است .و طوری وانمود کرده که گویی اصولگرایان در کمین شکست اقای روحانی نشسته اند . البته این نسخه ای است که حجاریان به زعم خودش برای اصولگرایان پیچیده است .او هنوز در حال و هوای ایجاد به اصطلاح انقلاب مخملی از نوع سوروسی ان است . ( اصولا خط طرفداران غرب در ایران سخت در کمین انتقام از انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی ( ره ) هستند .)در صورتی که پیروان امام و رهبری و طرفداران خط اسلام ناب محمدی ص هیچگاه به هیچ قیمتی حاضر به تضعیف جمهوری اسلامی و انقلاب نبوده و نیستند. و از هر دولت مشروع و قانونی پشتیبانی و دفاع میکنند . احتمال دیگر اینگونه سخن پراکنی و اظهار نظرات گاه و بیگاه این دسته از افراد مخصوصا حجاریان دادن گرا به سرویسهای اطلاعاتی غرب و هم اندیشی با اتاقهای فکر انان در خصوص ایران است .
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام. تحلیل شما از صحبت های حجاریان یک پیش فرض دارد: اینکه او در این تحلیل فرد صادقی است. اما پیش فرض واقعی تر این است که این فرد سکولار و ضد نظام ولایی ( طبق مقالات متعدد خودش)، کاملا غرض ورزانه می خواهد تنها راه پیش روی نظام را بی ثباتی ترسیم کند ...است، خدا نیامرزد ایشان را.
جعفر مرادی مدرس حوزه
سلام
منتصب غلط است.
بنویسید: منتسب
Iran, Islamic Republic of
سران فتنه( خاتمی )با تشکیل جلسه در نیاوران بدنبال توطئه جدید.
Iran, Islamic Republic of
صحبت های او تحلیل است یا پیشنهاد؟! خیلی مهمه!
Iran, Islamic Republic of
من الان مشكلم گراني سرسام اور .گراني مسكن و اجاره است .نه تيوري اب دوغ خياري برخي پولبريتي هاي.