جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گلایه کولایی از مسئولانی که شعار می‌دهند

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 610830
عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: مسئولان باید در پیگیری مطالبات مردم تلاش کنند و به جای شعار دادن کارآمدی خود را نشان دهند.
گلایه کولایی از مسئولانی که شعار می‌دهند
به گزارش جهان نيوز، الهه کولایی عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش در "همایش تحزب و توسعه" که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ‌کشور ما ظرفیت‌های انسانی و غیرانسانی بسیار زیادی دارد و با وجود چنین ظرفیتی می‌توانیم در برابر همه چالش‌ها بایستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادها در کشور ما وجود نداشت و در مواجهه با مدرنیته از برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد کشور ما شد، گفت: از جمله می‌توان به نهاد پارلمان و نهاد حزب اشاره کرد که ما این دو نهاد را وارد کردیم و می‌بینیم که کارکردهای آنها در کشورمان به شیوه‌ها و اشکال مختلفی وجود دارد.

کولایی تصریح کرد: بر این اساس هیچ گونه وجه و زیر بنای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای این نهادها وجود نداشته است و صرفا به تبع بحث توسعه این موارد وارد شده است در حالی که باید به زیر بنای این نهادها هم توجه می‌شود.

عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه بر این اساس احزاب ما پشتوانه‌های قدرتمندی ندارند، اظهار کرد: احزابی که پایه‌های اجتماعی قدرتمند و مستقل از دولت ندارند، نمی‌توانند کارکرد قابل قبولی داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه ما باید کلمه حزب را با توجه به واقعیت جامعه خودمان تعریف کنیم و مورد توجه قرار دهیم، گفت: حزبی که بتواند شعب خود را در سراسر کشور گسترش دهد، می‌تواند هویت ملی را تقویت کند.

وی با بیان اینکه اگر ما منطقه خودمان را به درستی نشناسیم نمی‌توانیم به درستی از منافع کشورمان دفاع کنیم، تصریح کرد: اگر ما رقبا و دشمنانمان را به خوبی نشناسیم، قادر نخواهیم بود که از منافع ملت حمایت و دفاع کنیم.

کولایی با بیان اینکه امروز دولت عربستان سعودی و اسرائیل یکنواخت و همصدا با نو محافظه کاران آمریکایی فروپاشی ما را از درون نشانه گرفته‌اند، اظهار کرد: آنان به دنبال همان کاری هستند که ریگان درباره شوروی سابق انجام داد و احزاب هم باید در این شرایط به وظایف تاریخی خود عمل کنند.

عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: وقتی ترامپ دهانش را باز می‌کند، کاملا حرف‌های نتانیاهو را می‌زند و این مسئله نشان دهنده انسجام و هماهنگی آنان علیه جمهوری اسلامی ایران است، در این شرایط احزاب باید مشارکت سیاسی مردم را تقویت کنند و از سوی دیگر مطالبات آنان را به نهادهای قدرت انتقال دهند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه مسئولان باید به جای شعار دادن کارآمدی خود را در انجام مطالبات مردم نشان دهند، تصریح کرد: مسئولان باید در پیگیری مطالبات مردم تلاش کنند و احزاب هم می‌توانند در تأمین امنیت ملی کشور نقش تعیین کننده و تأثیرگذاری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *