شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

۷۵۰ هزار نیازمند در انتظار حمایت بهزیستی

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 610449
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری بنا داریم افراد پشت نوبتی را تحت پوشش قرار بدهیم و این در حالی است که هم اکنون ۷۵۰ هزار نیازمند در انتظار حمایت سازمان بهزیستی پشت نوبت قرار دارند.
۷۵۰ هزار نیازمند در انتظار حمایت بهزیستی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به برنامه ریزی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند اظهار کرد: در این بخش بناست از محل درآمد حذف یارانه نقدی 3 دهک بالای جامعه ،افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در بودجه 97 دولت اعتباراتی برای کاهش فقر مطلق پیش بینی شده است ضمن اینکه در حال حاضر 250 هزار خانوار معادل 750 نفر برای ورود به چرخه حمایتی بهزیستی در انتظار هستند.محسنی بندپی بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت فقر زدایی است که در این بخش باید مجلس شورای اسلامی هم کمک کند به طوری که برنامه‌های در این راستا در استان ها و به ویژه استان‌های محروم آغاز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها یکی از سیاست های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود به طوری که تعداد قابل توجهی از این افراد هم اکنون توانمند و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده اند.

وی با اشاره به ایجاد 54 هزار شغل در سال 96 بیان کرد: از این تعداد 30 هزار شغل برای معلولان و 24 هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا کرده است.

محسنی بندپی به پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار هم اشاره کرد  و گفت: در این بخش نیز با تفاهمنامه‌ای که به صندوق بیمه روستائیان به امضاء رسانده‌ایم و 60 هزار نفر از زنان سرپرست تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *