جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۱

نیویورک تایمز: ترامپ احتمالا از توافق خارج می‌شود

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 609991
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از افراد نزدیک به روند مذاکرات در کاخ سفید گزارش داد که به نظر می‌رسد ترامپ از برجام خارج و تحریمهای هسته‌ای را علیه ایران مجددا اعمال خواهد کرد.
نیویورک تایمز: ترامپ احتمالا از توافق خارج می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تصمیم تازه رئیس جمهور آمریکا در زمینه اعلام پیش از موعد نظرش درباره برجام به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات کاخ سفید گزارش داد که به نظر میرسد ترامپ مایل است از توافق خارج شود و تحریمهایی که به واسطه توافق هسته‌ای به حالت تعلیق درآمده بود را بازگرداند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود؛ با این حال هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ راه میانه ای باز خواهد گذاشت تا کشورهای اروپایی بدون اینکه مشمول جریمه‌های آمریکا شوند بتوانند روابط اقتصادی خود را با ایران ادامه دهند یا خیر. 
کشورهای اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کردند که صرفنظر از تصمیم واشنگتن در برجام باقی خواهند ماند.

دونالد ترامپ دوشنبه شب به صورت غیرمنتظره اعلام کرد که فردا ساعت 14 به وقت واشنگتن (22:30 به وقت تهران) تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای ایران را اعلام خواهد کرد.این درحالیست که پیش از این قرار بود روز 12 مه تصمیم خود را در این زمینه اعلام کند.

ترامپ در حالی قرار است روز سه شنبه تصمیم خود را اعلام کند که هنوز دیپلماتهای اروپایی و آمریکایی درحال مذاکره درباره آنچه آنها اصلاح عیوب برجام میخوانند هستند. هفته پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که ترامپ از روند مذاکرات وزارت خارجه کشورش با دیپلماتهای اروپایی مطلع نیست.

از سوی دیگر خبر میرسد که بنامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به قبرس را نیمه کاره رها خواهد کرد و قبل از سفر به روسیه به تل آویو بازخواهد گشت تا از آنجا مسائل مربوط به اعلام تصمیم ترامپ را در این زمینه پیگیری کند.
براساس گزارش منابع اسرائیلی، مقامات آمریکایی تصمیم ترامپ در زمینه اعلام زودتر از موعد نظرش درباره برجام را به اطلاع وی رسانده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به درک که خارج شود.
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه کمال تشکر را از ایشان دارم

یه عده داخلی به خواب زده را شاید ترامپ بیدار کند ما که نتوانستیم

اگر ترامپ بتواند این همان برجام برد برد است
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این بار امریکا عواقب فشار ایمیلی رو بجان خواهد خریده و از برجام خارج خواهد شد
هادی
Iran, Islamic Republic of
ولی شما و سپاه و جهان نیوز و .... کلی خوشحال میشیدا... نونتون تو روغن میره دوباره...
Iran, Islamic Republic of
شیخ حسن از خروج آمریکا از توافق ابراز خرسندی کرده و میگوید«خب آمریکا که رفته بیرون به نظرم خیلی خوب شده یه شری کم شده !!»

او قبلا گفته بود: «بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت تر از مذاکره با اروپاست چرا که آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است.»

ماشاالله گزینه های حسن اقا کاملا اماده است این بود کل گزینه برای خروج امریکا
پس برد برد چی شد
دیوار تحریم شکست
تحریم برنمیگردد
United Arab Emirates
به درک ؟! همین بحث خروجش مطرح شد دلار انقدر رفت بالا میدونی چقدر رو دلار و تورم تاثیر میذاره نمیدونی از یه اقتصاددان بپرس
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست مهم شعار مرگ بر اسراییل است مردم هر بلای سرشان بیاد مهم نیست همه چی سهمیه بندی میشه مردم ایران تجربه انرا دارند
Iran, Islamic Republic of
خوب به سلامتي تحريم ها بر مي گردن ميريم كه با عزت و افتخار مثال زدني در مقابل جبهه كفر قحطي و گرسنگي رو داشته باشيم
Iran, Islamic Republic of
وقتی تحریمهای بانکی که پایه و اساس همه مبادلات تجاری است لغو نشده اند بودن یا نبودن برجام هیچ سودی برای ملت ما ندارد.
Iran, Islamic Republic of
می دونم که از ترامپ پول نمی گیری که از حرف ها رو بزنی، و فقط به همون دلار فروشی و صرافی غیر مجاز و البته رقصیدن تو خیابونا، اگر چه ملتی از این کارهای شما شرمشان بیاد، دل خوش کردی!
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودتم فهمیدی چی گفتی ساندیسی عزیز ؟
Iran, Islamic Republic of
چند بار خوندی
تا دست به قلم شدی
خسته نباشی
Iran, Islamic Republic of
به قول طرف:
انچه با برجام با افکار عمومی ملت ایران شد قابلیت ارائه موضوع ناب برای دکترای تخصصی در حوزه عملیات روانی را داراست

قابل توجه جویندگان موضوع پایانامه
United States
عوضش عزتمون سرجاش میمونه
Iran, Islamic Republic of
آره اونم چه عزتی ... دوباره رفیق غارمون میشه موریتانی و گابون هر چند وقت یبار هم حاج پوتین دستورات رو به ما به عنوان مستعمره جدیدیش میده
تنها چیزی که ایران با شماها نداره عزته
United Arab Emirates
یکی شما عزت دارید یکی ملک سلمان .
Iran, Islamic Republic of
تحریمهای هسته ای فقط 5 درصد تحریمها بود که لغو شده بود مابقی تحریمها لغو نشده بودند و با تمدید تحریم آیسا و تصویب کاتسا تشدید هم شدند پس خروج از برجام نافرجام به نفع ایران است .
Iran, Islamic Republic of
جون بکنه خارج شه دیگه
Iran, Islamic Republic of
عاقبت پایمال کردن خون و دستاوردهای شهدا همین است.خداوند متعال پایمال کنندگان خون و دستاوردهای شهدا را لعنت و رسوا ی دو عالم نماید ان‌شاءالله
علی
Iran, Islamic Republic of
اشتباه بزرگ این است که اخبار مربوط به تصمیم ترامپ مرتب تکرار می شود و این خواسته اصلی آمریکاست. جو روانی که بازتاب این اخبار در جامعه ایجاد می کند سبب التهاب در بازار ارز و سایر مولفه های اقتصادی کشور می کند.
United Arab Emirates
وقتی خبر خروجش انقدر رو بازار ارز تاثیر داره دیگه آمریکا از برجام خارج بشه چی میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
ترامپ در حساب توئیتر خود اعلام کرده که فردا در خصوص تصمیم خود پیرامون توافق برجام سخن خواهد گفت؛ نقطه گذاشتن بر بلاتکلیفی فعلی، بهترین اتفاق، و مشروط و لِنگ در هوا نگه داشتن دوباره برجام، بدترین وضعیت ممکن برای کشور خواهد بود.

و بدا به حال اقتصاد و اجتماع و سیاست و دیپلماسی که معطل تصمیم اجانب و دشمن باشد!
United States
صددرصد باهاتون موافقم ۵ سالو به امید شیطان بزرگ این شیخ حسن هدر داد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که شما مستعمره شیطان بزرگ شرق کردید ایران رو ... پوتین و شی جین پین دستور میدهند تو ایران سریع اطاعت می شود
به قول روزنامه های خود روسی در مورد حمله هفته پیش اسرائیل (( تا پوتین نخواهد ایران نمی تواند به اسرائیل حمله کند))!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ببین جواب میدی یه کم فکرکن...فقط فکرکن ,حرف سربرجامه چین وروس هم طرفدارشن...5سال وقت گذاشتیم برسیم به اینکه 5+1منهای یک میشه هیچ
مادلواپسا حواسمون به همه هست
چین وروس هم دنبال منفعتشون هستند..اروپاهم توزمین امریکا بازی می کندفقط ازساده لوحی هاخوب استفاده می کند....مامردم بایدچشممان بازباشه...
حالا هی باکلمات بازی کنید...
نه شرقی نه غربی...
باشه؟
United States
خارج بشه خوب میشه چون دیگه هرروز هرروز زل نمیزنیم دهنش که چی میگه
Iran, Islamic Republic of
شرمنده ام که اعلام کنم تصمیمات اجنبی براقلیتی ازافراددنیاطلب سایه انداخته و عین علف هرز در کنارتوده میلیونی مردم مشغول تغذیه از آنانندوهرگاه به یک نوسان دراقتصادمواجه شوند این افرادازخدابی خبر با رفتارخودشان بنوعی آب به آسیاب دشمنان قسم خورده ملت میزیزند.این التهاب ناشی از عملیات روانی دشمنان برملت ایران همان اسلحه ایی است که برای مرگ فرد فرد ایرانی آماده کرده اند .هرکه داردهوس کوبیدن امریکا بسم الله که چه کشته شویم ویا بکشیم درهرصورت پیروزیم .
بستگی داره وهابیون آل یهود چقدر سرکیسه رو شل کنن! اگر بتونن اونقدری که ترامپ میخواد به حسابش واریز کنن قطعاً از برجام کنار میکشه!
علی
خدا پدرش رو بیامرزه اگر خارج بشه!. حداقل دماغ یه عده که سنگ امریکا رو بسینه میزنن به خاک مالیده میشه و ما کِیف میکنیم!
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر مملکت قانون داشت باید با این خاینین که به مردم و مملکت در خصوص برجام خیانت کردند بر خورد می کرد ولی در اینجا بجای برخورد تشویق می گردند خیانت تا کجا مگر این مملکت ارث اجدادی است که بی تفاوت باشیم این مملکت هزاران شهید داده چرا مسئولان بی تفاوتند مگر قیامتی و اخرتی نیست که جواب خون این جوانها را خواستار شوند
Iran, Islamic Republic of
بله بدرک که رفت
کشوری که اولین بار بمب اتمی استفاده کرده وهزاران جنایت کرده زبان انسان نمی فهمد
لازم بود این همه هزینه کنیم؟!