پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
سناتور آمریکایی:

برای اصلاح برجام باید با اروپا توافق کنیم نه ایران

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 596644
یک سناتور آمریکایی که در حال حاضر یکی از مشاوران دولت ترامپ در خصوص ایران است گفته که برای اصلاح توافق هسته‌ای باید با اروپا به توافق رسید، نه ایران.
برای اصلاح برجام باید با اروپا توافق کنیم نه ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «تام کاتن»، نماینده مجلس سنا که یکی از مشاوران دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران هم هست نقشه‌راهی را برای سیاست آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) ترسیم کرده است. 

«کاتن» که پیشتر، بارها از پاره کردن توافق هسته‌ای سخن گفته بود، این بار در نشست سالانه لابی صهیونیستی «آیپک» بر لزوم توافقات جانبی اروپا و آمریکا در خصوص این توافق تأکید کرده است. 

این سناتور آمریکایی گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانیم با ایرانی‌ها سر یک میز بنشینیم و بر سر یک توافق جدید مجدداً مذاکره کنیم. این راهکار، موفق نخواهد بود.»

وی اضافه کرد: «کاری که ایالات متحده با همراهی اروپا می‌تواند انجام بدهد این است که بگوییم، بسیار خوب! اینها معایب توافقی هستند که دولت قبلی آن به آن دست یافته است و اینها هم کارهایی هستند که ما در صورت اقدام ایران برای افزایش شمار سانتریفیوژهای خود یا آزمایش‌های موشکی یا مسائلی از این قبیل، اناجم خواهیم داد.»

کاتن گفت: «چنین راهبردی نیازمند این نیست که ما برای مذاکره بر سر توافق باز هم به سمت ایران برگردیم. در آن راهبرد باید گفته شود اگر ایران فلان اقدامات را انجام بدهد- که متأسفانه در چارچوب برجام مجاز به انجام آن است- ما هم فلان اقدامات تنبیهی را در دستور کار قرار خواهیم داد.»

سناتور آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا مفاد چنین توافقاتی علنی خواهد بود، گفت: «کنگره می‌تواند قوانینی تصویب کند و آمریکا با فرانسه، آلمان و انگلیس بخ توافق برسد که به آن موارد متعهد شوند.»
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *