جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۴۳
چند یادآوری کوچک برای اصلاح طلبان

کدام رسانه های اصلاح طلب از مرتضوی هدیه مالی می گرفتند!+تصاویر

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 607036
قنبری درحالی از بیخ و بن ماجرای آبستراکسیون در مجلس هفتم را تکذیب می کند که با نگاهی به تنها آبستراکسیون مجلس هفتم و حواشی آن می توان دریافت که این فعال اصلاح طلب در این زمینه حقیقت را پنهان می‌کند.
کدام رسانه های اصلاح طلب از مرتضوی هدیه مالی می گرفتند!+تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، اصلان الیاس زاده: چندی پیش «علیرضا زاکانی»، نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در میان هیاهوی اصلاح‌طلبان برای دستگیری «سعید مرتضوی» با یادآوری حمایت نمایندگان این جریان در مجلس هفتم در  توییتی نوشت: «مرتضوی امروز دستگیر شد و اصلاح‌طلبان طلبکار اصل این ماجرا از نظام شده‌اند! جالب است بدانید همین اصلاح‌طلبان در حرکتی جمعی در مجلس هفتم، آبستراکسیون کردند که گزارش تحقیق‌وتفحص از عملکرد قوه‌قضائیه خوانده نشود؛ گزارشی که محورش تخلفات مرتضوی بود!»

اما اصلاح‌طلبان این موضوع را بر نتابیدند و سعی کردند با شیوه‌ای مضحک و تمسخرآمیز خود را درباره حمایت از سعید مرتضوی تطهیرکنند. در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب شرق دست به کار شد و با داریوش قنبری یکی دیگر از نمایندگان اسبق مجلس به گفتگو پراخت.

وی نیز این موضوع را جوک سال دانست و به کنایه با بیان اینکه شاید آقای زاکانی فراموشی گرفته اند، اظهار کرد: «  این ادعا اشاره به آبستراکسیون فراکسیون اقلیت یا اصلاح‌طلبان ‌آن مجلس دارد. اولا که تعداد ما آن‌قدر کم بود و در اقلیت بودیم که اگر هم می‌خواستم امکان و توان آبستراکسیون نداشتیم. تعداد اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان آن زمان در‌مقایسه‌با جمعیت 270 نفری مجلس به زحمت به 40 نفر می‌رسید. نکته بعد اینکه این حرف از اساس نادرست است. تقریبا هیچ آبستراکسیونی به خاطر این موضوع صورت نگرفت.»
 

 
قنبری درحالی از بیخ و بن ماجرای آبستراکسیون در مجلس هفتم را تکذیب می کند که با نگاهی به تنها آبستراکسیون مجلس هفتم و حواشی آن می توان دریافت که این فعال اصلاح طلب در این زمینه حقیقت را پنهان می‌کند. در همین راستا در مجلس هفتم و در پی تصویب تحقیق و تفحص از قوه قضاییه و همچنین در زمان قرائت گزارش این تحقیق و تفحص عده‌ای از نمایندگان مجلس با ترک جلسه علنی اعتراض خود را نسبت به این گزارش نشان دادند.

شاید بتوان گفت که قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه اولین و آخرین آبستراکسیون مجلس هفتم را رقم زد که در آن هم نمایندگان اصلاح‌طلب و هم بخشی از نمایندگان دیگر اقدام به ترک جلسه علنی کردند و با وجود از رسمیت افتادن جلسه علنی «حداد عادل»، رییس وقت مجلس توجهی به تذکرات نکرد و قرائت این گزارش را لازم دانست. البته شاید قنبری خود یکی از ترک کنندگان جلسه مجلس بوده که فراموشی خود را به علیرضا زاکانی نسبت می دهد.

البته پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس از تعامل و همکاری مشترک سعید مرتضوی با برخی گروه‌های اصلاح طلب سخن گفته بودند و شاهد مثال خود را آبستراکسیون نمایندگان اصلاح طلب مجلس هفتم هنگام قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه که به تخلفات سعید مرتضوی پرداخته بود و باعث عدم قرائت این گزارش شد، عنوان کردند.
 
از سوی دیگر روزنامه شرق با پافشاری بر عداوت اصلاح‌طلبان با مرتضوی مطرح کرد که این اصلاح‌طلبان بودند که بیشترین ضربه را از مرتضوی خورند. اما با بررسی برخی اتفاقاتی که در گذشته و ارتباطات پنهان و آشکار مرتضوی در رسانه‌های این جریان رخ داده به وضوح می‌توان دریافت که بر خلاف ادعای اصلاح‌طلبان چندان هم رابطه‌ای بدی میان این دو وجود نداشته است.



در همین راستا اطلاعات جالب توجهی از مراودات رسانه‌های اصلاح طلب با سعید مرتضوی وجود دارد. به عنوان مثال زمانی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کرد در راستای ترويج منويات و اخبار خود در چندين نوبت به برخی روزنامه‎ها مبالغ قابل توجهی پرداخت کرده است که در ميان اين ‎روزنامه‎ها نام‎‎هايی نظير اعتماد، آرمان و آفتاب يزد به چشم می‌خورد.

وقتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد برای مرتضوی خبر سفارشی منتشر می کند و بر اساس آن فاکتور و چک صادر می شود!

علاوه ‎بر اين، نام هوشنگ سفيدي مديرمسئول وقت روزنامه آرمان در ميان دريافت‎کنندگان کارت هديه (به مبلغ ۱۰ ميليون تومان) و همچنين دريافت ۵۰ ميليون تومان جهت سمپوزيوم مؤسسه آرمان به چشم می‌خورد. يا برای مثال روزنامه آفتاب يزد برخلاف ژست مخالفت اين‎روز‎هايش با مرتضوی، در دوران مديريت وی بسياری از سخنراني‎‎های وی را به صورت ويژه پوشش داده است که بر اساس اسناد واريزی از بودجه غيرشمول به‎نظر می‎رسد اين لطف آفتاب يزد بی‌جواب نمانده است. موضوعی که اسنادش نیز موجود است و هفته نامه پنجره این اسناد را در یکی از شمارگان خود منتشر کرده است.


سند پرداخت پول به روزنامه های اصلاح طلبی نظیر اعتماد، آرمان، آفتاب یزد و...

به عنوان نمونه، به متن خبر روزنامه آفتاب یزد 17 دی 1388 که در سایت تابناک (80233) هم آمده است، توجه کنید:

«در پی انتشار خبری از دو سايت خبری درباره گزارش مجلس پيرامون حادثه كهريزك و نام بردن از افرادی خاص (مرتضوی) و انتساب آن به برخی نمايندگان مجلس، خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف با برخی از نمايندگانی كه در اين دو سايت خبری نام آنها را ذيل اين خبر دروغ درج كرده‌بودند، تماس حاصل نمودند كه نمايندگان مذكور ضمن تكذيب كامل خبر منتشر شده از سوی اين دو سايت، با حيرت و تعجب اظهار داشتند: «نه تنها اين خبر دروغ و غيرواقع و مغرضانه منتشر شده، بلكه از سوي اين هيأت هيچ‌گونه گزارشي در رابطه با كهريزك كه اتهامی متوجه شخص يا اشخاص می‌باشد، تنظيم و ارائه نشده است و اساسا انتساب اتهام به افراد در اين رابطه بر خلاف وظايف نمايندگی مجلس شورای اسلامی است و سايت‌های مذكور بنابر اغراض شخصی جعل خبر نموده‌اند كه می‌بايست پاسخگوی اين اقدامات غيراخلاقی و خلاف قانون باشند»‌. "



در اینجا روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد رسما به عنوان ماله کش عملکرد مرتضوی عمل کرده و گزارش مجلس را زیر سوال برده است.

بااین حال اصلاح‌طلبانی که حامی برخی از کارهای مرتضوی بودند و امروز به جهت ژست مقابله با فساد با مرتضوی که محکوم و روانه زندان شده است، عداوت می ورزند، خود را دانسته به آلزایمر سیاسی می زنند تا شاید رفتار گذشته آنان نزد افکارعمومی پاک شود اما وقایع سیاسی بخصوص وقایع مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ثبت شده است، قابل انکار نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی از ویژگیهای شما اصولگرایان این است که مسئولیت کارهای خود را به عهده نمیگیرید مثل حمایت از احمدی نژاد و مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا برعکس از همان ابتدا با انحراف مقابله کردیم. زاکانی اولین فردی بود که در زمان قدرت دادستان با او درگیر شد؛ آزمون دستیاری، دانشگاه آزاد، کهریزک و بعد تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
نه كه شما جماعت افسادطلب ,گندزدنهاي بي شمار و پي در پي سرشاخه هاي فساد را كه زير بيرق اصلاحطلبي سينه مي زنند, به عهده گرفته و مي گيريد!!
البته,باند و باندبازي و حزب و گروه راه انداختن و مردم را با سوء استفاده از عناوين و توصيفات ظاهر فريب , سرگرم چپ و راست و اين آن كردن , جز ايجاد نارضايتي بيش از پيش و وارد نمودن ضربات جبران ناپذير به پيكره نظام و حيثيت كشور وملت , هيچ دستاورد ديگري نداشته ,البته عده اي هم كه با شيطنت خاص خودشون بلد بوده اند چگونه با موج سواري و بازي با كلمات و عناوين و پنهان شدن پشت قابهايي بنام اصولگرايي و اصلاح طلبي و اعتدال و كوفت و زهر مار, بر گرده ملت سوار شده و فضا را به گونه اي مديريت بكنند كه قدرت و ثروت به صورت دوره اي بين باندهاي خاص سياسي دست به دست شده و به نوبت بچرخد, كمال سوءاستفاده را از ظاهربيني و درك ضعيف ملت از فضاي سياسي و پشت پرده باندها و احزاب فعال در عرصه سياست كشور برده و همچنان به يكه تازي و غارت بيت المال و ضربه زدن به اركان نظام و ظلم بي حد وحصر در حق رهبر مظلوم انقلاب و شهداي گرانقدري كه خونشان را براي برپاماندن اين انقلاب و نظام داده اند , رواداشته و ميدارند.
Iran, Islamic Republic of
دیگه چه فحش هایی بلدی؟
Iran, Islamic Republic of
فرقه بهاری را عمدا جا انداختی و به جایش بدوبیراه نوشتی. بر کسی پوشیده نیست که تمام تخلفات و جرایم بزرگ مرتضوی زیر سایه دولت پاک پاک پاک صورت گرفت.
Iran, Islamic Republic of
مخلص کلام اینکه مرتضوی و امثال آن با قلم و امضای رییس دولت پاک دستان منصوب شد . این را که نمی تونید ماست مالی کنید. سینه چاکان مدیریت جهانی .
Iran, Islamic Republic of
ای جونم بشی!!!! یعنی لپ مطلب رو ادا کردی!!! دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
یکی از ویژگیهای ما اصولگرایان این است که به هر کسی که از مسیر انقلاب خارج میشود و به زر اندوزی و... می پردازد گیر میدهیم. سپس وی سریعا اصلاح طلب شده و شعار آزادی سر میدهد،
برخی مثال ها: ....
ویژگی اصلاح طلبان هم اینست که به هرکه ما گیر میدهیم و طردش میکنیم سریعا جذبش میکنن تا ازش استفاده کنن و به قدرت برسن!
سرور
Iran, Islamic Republic of
شما مطمئن هستید که مرتضوی زراندوزی کرده است و به وی تهمت می زنید؟!اشتباه نکنیم.وی مجرم است اما به نظر می رسد اتهامات وی نیز سیاسی است و اتهامات اقتصادی فقط محملی برای زندانی کردن وی است.
مشکل اصلی بزرگان اصولگرایی تشتت است و اینکه خود را با راست سنتی معادل کرده اند....
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بر اساس نطریه جهان نیوز و اصولگرایان مرتضوی این قاضی شجاع و مدیر نمونه کشوری ریس ستاد انتخابات خاتمی و میرحسین موسوی و کروبی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
... هر چند اعتقاد دارم احمدی نژاد از تک تک شما چه اصولگرا و اصلاح طلب بهتر هست چون حرفش را میزنه و از کسی معصوم سازی نمی کنه .
Iran, Islamic Republic of
از ویژگیهای افسادطلبا هم فرصت طلبی ؛ دروغگویی و خود رو به نفهمی زدنه
Iran, Islamic Republic of
درست مثل تو
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
از ویژگیهای بارز افسادطلبان هرهری مذهبی است هیچ قید بندی ندارندو...

برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب«غربزدگی»نوشته جلال آل احمد مراجعه شود.
United Arab Emirates
مردم اصلاحات و خاتمی رو باور دارند
و ۱۴۰۰ اینو ثابت می کنن دوباره و چندباره تکرار خواهیم کرد!!!!!!!!!!!!
با خاتمی در دو دنیا محشور باشی انشاءاله
Iran, Islamic Republic of
انشالله
البته بنده هم دوست دارم كه با ايشان محشور شوم
شماهم با زاكاني و طائب :)
Iran, Islamic Republic of
از رفتن خاتمی پیش شاه عربستان وگرفتن کمک مالی برای فتنه 88 چه چیز می دانی.؟از توپ و تشر هایی...
Iran, Islamic Republic of
عزيزم باخاتمي بودن لياقت ميخواد عجيجم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم با طناب پوسیده خاتمی در چاه ...افتادند و با این قیمت دلار و وضع اقتصاد از اصلاحات رویگردان شده اند.
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰ خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر فتنه گر.
یک بام و دو هوا (( ملت کدام را قبول کنند؟))
Germany
جهان نیوز محترم( جهت افشاگری ماهیت واقعی برخی از مسئولین) و هموطنانان عزیز
خدا را شکر که اکنون فضای مجازی باعث شده تا خیلی چیزها فراموش نشود و مردم به راحتی سابقه افراد را مطالعه کنند مثلا اگر می خواهید تفاوت رفتارهای تعدادی از این تناقض ها را ببینید ، کلمات ذیـــــــــــــل را در گوگل یا یوتیوب تایپ کنید:
1) "سیدمحمد خاتمی: بازیگران قبل از انقلاب، حتی اگر نماز هم بخوانند، نمازشان قبول نیست."
2) "تصاحب خانه ویلائی یک هنرپیشه زمان شاه در اول انقلاب"
3) "تنبیه یک کارگردان در حراست وزارت فرهنگ و ارشاد"
4) "اظهارات معصومه ابتکار در زمان تسخیر لانه جاسوسی"
5) "فرزندان مسئولین ایران در اروپا و آمریکا"
6) "پاکسازی ارتش در اول انقلاب"
7) "برخورد با همسران بدحجاب نیروهای ارتش"
و.....
....
Iran, Islamic Republic of
بهتره سایت جورج سوروس رو برسی کوتاهی بکنی تا خاتمی رو بهتر بشناسی . اونوقت اگه تکرار کردی؟؟؟!!!!!!!!!!!
(مرگ بر منافقین وکفار)
Iran, Islamic Republic of
من منظور جهان نيوز را از اين قضيه نمي فهمم. همه مي دانند كه مرتضوي بيش از 120 نشريه و روزنامه عمدتاً اصلاح طلب را تعطيل كرد. افرادي مانند ماشاالله شمس الواعظين ، عمادالدين باقي، علي حكمت، سيدابراهيم نبوي، مسعود بهنود و ... در زمان دادستاني وي به زندان افتادند و ... حالا شما رسيد هزينه درج آگهي در روزنامه آفتاب را چاپ كرده ايد (به مبلغ 5 ميليون تومان!) كه ثابت كنيد اصلاح طلبان كشته مرده مرتضوي بوده اند؟!! (خدايا توبه) در جريان آبستراكسيون نيز نوشته ايد: "قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه اولین و آخرین آبستراکسیون مجلس هفتم را رقم زد که در آن هم نمایندگان اصلاح‌طلب و هم بخشی از نمایندگان دیگر اقدام به ترک جلسه علنی کردند.. البته شاید قنبری خود یکی از ترک کنندگان جلسه مجلس بوده که فراموشی خود را به علیرضا زاکانی نسبت می دهد." يعني چي كه مي نويسيد "«شايد» قنبري يكي از ترك كنندگان مجلس بوده"! بالاخره بوده يا نبوده؟ خودش ميگه «نبودم» و شما ميگي «شايد بوده». حالا كدومو قبول كنيم؟!
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی با جلو انداختن خود در مقابله سیاسی راه بررسی خطاهای اقتصادی خود را می بست و اصلاح طلبان هم با او همراهی کردند
Iran, Islamic Republic of
دقيقا همه شما هم مثل هميد. فرقي نميكنه كي و كجا . فقط فضا را الوده مي كنيد تابهره اي ببريد وبيچاره مردم تا شماها رابشناسند يك سده ميگذرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
سده؟منظور شما صده نیست؟دوست عزیز صده یعنی قرن یعنی صد سال
United States
سده درست هست! و به معنای صد هستش
Iran, Islamic Republic of
آهاى كاربر ...جهان نيوز ! تو كه چنته ات خاليه مجبورى اظهار فضل ميكنى ؟!
...
Iran, Islamic Republic of
بنده به شخصه حاضرم بیام امضا بدم که کل جریان اصلاحات ساخته و پرداخته ی سعید مرتضوی بوده که دیگه جهان انقدر به خودش فشار نیاره
Germany
‏من تحقیق کردم اینایی که تو رژیم هستن از مایی که تو رژیم نیستیم بیشتر میخورن
حتی دیده شده طرف تو رژیم بوده،
دکل نفت خورده !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم زير بار فشار اقتصادي دارن له ميشن شماها پي جناح بازي و جناح بندي خودتون هستين . من يك كاسب كارم تمام چكهام تو بانك برگشت خورده . چكهاي زيادي از مشتريها دارم كه نمي توند پاس كنند ان هم به خاطر وضعيت بد اقتصادي . مردم با سيلي صورتشون رو سرخ نگه داشتن به جز عده ايي مرفه بي درد و شما ها كه عقده قدرت و حكومت دارين . اونوقت شما پي انتشار اين مسخره بازيها هستين . به ترسين از خدا.واقعا رسالت شما گرو كشي سياسي است و عنوان كردن مشكلات مردم . روز به روز امار بيكاري و طلاق و اعتياد در كشور داره مي ره بالا . امار فساد اخلاقي و پارتي بازي و كم فروشي بماند . شماها پي اين دعواهاي زرگري باشين
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
درباره صحت و سقم مطالبي كه ارائه شد اظهارنظري نميكنم چون بحث طولاني ميشود گرچه درباره همه آنها مطالبي را در ذهن دارم.ولي درباره اشكال بزرگ اصولگرايان ميتوان نكته اي را به مخاطبان اين سايت محترم ارائه كرد و آن اين است كه از نيروهايش و عملكرد آنها تا زماني دفاع ميكند كه تشت رسوايي ايشان از بام نيفتاده باشد.البته برخورد صحيح و اصولي اين بود كه با پذيرش آقاي مرتضوي بعنوان يك اصولگرا از اشتباهات و خطاها و جرائم مرتكب شده وي ابراز برائت نموده و در آينده با وسواس بيشتري در حمايت از اينگونه افراد وارد گود شود كه بعدا" مجبور نشود كه به انواع حيله ها آقاي مرتضوي را كه با هيچ چسبي به اصلاح طلبان چسبانده نميشود را اصلاح طلب ناميد.
البته اين مختص به آقاي مرتضوي نيست و دكتر محمود احمدي نژاد كه از حمايت صد درصدي اصولگرايان برخوردار بود نيز در آينده به اصلاح طلبان و به طبع سران فتنه و امريكا و اسراييل و ... نسبت داده خواهد شد.گرچه چندي است زمزمه هاي نيز از اين بايت شنيده ميشود.
انگار اصولگرايان مصون ار هر خطايي هستند و كل اشكالات اين مملكت گردن ديگران است بغيراز اصولگرايان.!!!!!
ناشناس
Sweden
درود بر تو اي هموطن با وجدان
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب گفتی
آفرین
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
تمام اصولگرايان انقلابي و پاكدست هستند وبرعكس اصلاح طلبان مانند احمدي نژاد،مرتضوي،بقائي، خاوري كه خوب نيستند خخخخخ
عبداله
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه .
آنچه مسلم است هرکس و هرگروهی به بیت المال دست درازی کند مذموم است و فرقی نداره چه کسی و یا گروهی باشه و لطفا سیاست بازی رو بذارید کنار. از نظر طرفداران اشخاص خاطی آنها جرمشان جرم نیست و یا ... به هر شکل و بی زحمت اشخاص مجرم را تطهیر نکنید چه این شخص مجرم سیاسی و فتنه گر باشد و چه قاضی و چه ... .
شهرام
United Arab Emirates
واقعا دمت گرم.افعال معکوس.خخخ
Iran, Islamic Republic of
امان از این پول که چه کارهایی که نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
شما این اسناد را از کدام سوراخ در می آورید؟
United Arab Emirates
من نمیدونم این بازی دادن مردم با واژهای چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و...تا کی ادامه داره .با این کارا فقط میخواین ذهن مردمو درگیر جناح بازیهای خودتون بکنین در حالیکه همه میدونیم از هر دو جناح اینقد فساد سرزده که دیگه حناشون پیش مردم رنگی نداره.مرتضوی هم دیگه آخرش بود.چن تا پست داشته و تو همشون هم اتهاماتی داشته از جمله شراکت در قتل زندانیان،پروندش هم از سال ۸۸ بازه حالا جالبه بعد ۹ سال تازه امسال واسش حکم میزنن.اینم از عدالت دستگاه قضاییمون.خدا آخر و عاقبتمونو به خیر کنه