سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۴۳
بازخوانی پرونده‌های تفحص از دانشگاه آزاد و فروش سوالات کنکور

روزهایی که اصلاح طلبان اجازه بررسی تخلفات آقای دادستان را نمی‌دادند/ یاد باد ایام مجیزگویی از مرتضوی +تصاویر

زاکانی چگونه راه را برای بررسی تخلفات مرتضوی باز کرد؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 606419
یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است: "وقتی زاکانی پیگیر پرونده مرتضوی بود، بعضی روزنامه های اصلاحطلب با دریافت پول از تامین اجتماعی و معاون مطبوعاتی ارشاد (که مسئول دفتر رحیمی بود) مجیز مرتضوی رو میگفتن. حالا شدن طلبکار!"
روزهایی که اصلاح طلبان اجازه بررسی تخلفات آقای دادستان را نمی‌دادند/ یاد باد ایام مجیزگویی از مرتضوی +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از اخبار ضد و نقیضی که در روزهای گذشته پیرو فرار سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، فرد متهم ‏به قتل‌های غیرعمد کهریزک و پرونده‌های مالی منتشر شده بود و هر روز در یکی از محافل خبری، خبر ‏دستگیری وی تایید و تکذیب می‌شد، درنهایت ماموران نیروی انتظامی، وی را که به اتفاق یکی از بستگانش در منطقه سرخرود مازندران در خانه‌ای اجاره‌ای به سر می‌برد، دستگیر کرده و تحت‌الحفظ به تهران انتقال دادند و وی راهی زندان اوین شد.

‏گرچه حضور وی به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رئیس صندوق تامین اجتماعی ‏خالی از حواشی نبود، اما مهم‌ترین اتفاق پیرامون وی نقش و همکاری در حوادث مرتبط با کهریزک در سال 88 بود که در پی آن ‏دادگاه شعبه ۲۲ تجدیدنظر استان تهران سعید مرتضوی را به اتهام معاونت در قتل مرحوم روح‌الامینی ‏یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک به دو سال حبس محکوم کرد.

اما در حالی طی روزهای گذشته دغدغه اصلی فعالین اصلاح طلب و رسانه های زنجیره ای زندان رفتن مرتضوی شده بود که اصلاح طلبان در گذشته روابط حسنه ای با وی داشته و از او در رسانه هایشان تمجیدهای جالبی انجام می دادند.

همچنانکه یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است: " وقتی زاکانی پیگیر پرونده مرتضوی بود، بعضی روزنامه های اصلاحطلب با دریافت پول از تامین اجتماعی و معاون مطبوعاتی ارشاد (که مسئول دفتر رحیمی  بود) مجیز مرتضوی رو میگفتن. حالا شدن طلبکار!"
 

 
در همین حال عیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس نیز در توییتش نوشت: "مرتضوی امروز دستگیر شد و اصلاح طلبان طلبکار اصل ماجرا از نظام شده اند! جالبه بدانید هیمن اصلاح طلبان طی یک حرکت جمعی در مجلس هفتم، آبستراکسیون کردند که گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد قوه قضاییه خوانده نشود؛ گزارشی که محورش تخلفات مرتضوی بود"
 
 
 
زاکانی: دو گونی از پرونده‌ها علیه مرتضوی را به دادگاه بردم
علیرضا زاکانی دبیر کل وقت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی‌در بهمن 91 و در جمع دانشجویان بسیجی سراسر کشور، گفت: اگر اصلاح‌طلبی خطا کرد باید یک چوب بخورد و اگر فرد اصولگرایی دچار خطا شد باید دو چوب بخورد. خطاهای مرتضوی، خطاهای فاحشی است.او اینقدر مشکل دارد که زمان رسیدگی به پرونده‌هایش بنده شخصا دو گونی از پرونده‌هایش را به جلسات می‌بردم با این حال هیچ‌‌گاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و لذا موضوع وی را به قانون سپردم.

وی انتصاب مرتضوی از سوی احمدی‌نژاد را اشتباه خواند و درباره جلسه روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بنده مخالف استیضاح بودم و صبح آن روز هم فراکسیون اصولگرایان بیانیه‌ای به اعضایش مبنی بر رای ندادن به استیضاح داد اما آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با یکی از اعضای فراکسیون عنوان کرده بود که من امروز شیخ‌الاسلام ‌را آورده‌ام که قربانی کنم.

*پرونده فروش سوالات کنکور
در سال ۱۳۸۷ در جریان قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در مجلس هفتم باز نام سعید مرتضوی به چشم می‌خورد. در پی قرائت گزارش، متن بیانیه‌ای را از اعضای هیات تحقیق تفحص مجلس از قوه قضاییه منتشر کرد که در آن اقدامات سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در پرونده فروش سوالات کنکور (دستیاری) «انتحار قضایی» نامیده شده بود.

این بیانیه به امضای الیاس نادران، حسین نجابت، علیرضا زاکانی، مهدی کوچک‌زاده، فاطمه آجورلو، نیره اخوان بیطرف، حسن کامران و طباطبایی‌نژاد اعضای این هیئت رسید.

علیرضا زاکانی نماینده تهران و یکی از اعضای این هیات نیز در جریان این تحقیق و تفحص مطرح کرد که سعید مرتضوی با از بین بردن آثار جرم و مفقود کردن پرونده‌های فروش سئوالات کنکور از سراسر کشور، موجب «کور کردن سرنخ‌های مربوط به پرونده فروش سئوالات کنکور» شده است.

به گفته زاکانی «دادستان تهران در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس، بیش از ۱۰ بار اعلام کرده بود که این پرونده توسط یک سرباز و در قبال اخذ مبلغی رشوه ربوده شد.»
 

 
البته این پایان پیگیری‌های زاکانی در خصوص تخلفات مرتضوی نبود. علیرضا زاکانی در مجلس هشتم به نقش مرتضوی در پرونده مربوط به بازداشتگاه کهریزک اشاره کرده بود و مرتضوی این اتهامات را «خصومت شخصی» خواند و حتی به نماینده تهران توهین کرد.

208نماینده مجلس هفتم نیز در نامه ای به رئیس قوه قضائیه وقت، آیت الله هاشمی شاهرودی، خواستار تشکیل دادگاهی صالح، بیطرف و علنی ‏برای رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، دادستان تهران شدند.

سعید مرتضوی نیز البته درمورد این اقدام مجلس در نامه‌ای توهین آمیز به رسانه‌ها نوشت: «آقای علیرضا زاکانی احضار برخی اعضای هیات تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به دلیل ارتکاب تخلفات خارج از مسئولیت نمایندگی و سایر مرتبطین نگرانی فاحشی پیدا نموده و حالت اعتدال روانی خود را ازدست داده است.» که زاکانی نیز در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد که هم در مورد نقش مرتضوی برای ایجاد اخلال در پرونده فروش سوالات کنکور مدارکی را در اختیار دارد و هم در مورد نقش او در حوادث کشته شده‌های بازداشتگاه کهریزک.
 

 
*پرونده تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و مرتضوی!
زاکانی در سال 89 نیز طی گفتگویی اظهار داشته است: در جریان تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری سال ۱۳۸۲ به اسنادی رسیدیم که حکایت از تبانی و اعمال نظر در رسیدگی به بسیاری از پرونده‎‎ها داشت که بخش عمده آن مربوط به دانشگاه آزاد بود. پرونده هایی که حکایت از آن داشت که در آزمون سال ۱۳۸۲و۱۳۸۳ تقلب اتفاق افتاده بود؛ در این رابطه پرونده‎‎هایی را تشکیل داده بودند، اما رسیدگی درست به آن‎‎ها صورت نگرفته بود و برخی از آن‎‎ها ناپدید شده بود، در این اثنا ما وارد رسیدگی به قضیه شدیم. 

وی افزود: بعد از این قضایا ما گزارشی را تنظیم کردیم که حکایت از تخلفات قاضی مرتضوی داشت و این گزارش را نیز بنا بر رویه‌مان قبل از پیگیری از طریق قانون به خود دادستان سابق تهران ارائه دادیم تا اگر اسنادی بر خلاف آن دارد، ارائه کند تا در صورت صحت آن، گزارش را تغییر دهیم که متأسفانه مرتضوی نه‎تنها اسنادی ارائه نکرد، بلکه طی نامه‎ای ۱۹ صفحه‎ای نکات نادرست دیگری منعکس کرد که ما پاسخ آن را دادیم، البته در مجلس نیز گزارشات ما تأیید و رسما از تربیون مجلس در گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه قرائت شد. 

زاکانی تصریح کرد: بعد از قرائت گزارش در مجلس، ما از طریق دستگاه قضایی موضوع را پیگیری کردیم، اما وی ادعا‎هایی را مطرح کرد که ضمن نادرست بودن آنها، با رسانه‎ای شدن توسط خود مرتضوی، عملا راه برای افشاگری علیه وی هموار شد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که قبل از افشاگری علیه وی هشت بار با خود ایشان در جلسات مختلف موضوع را مطرح کردم، چون پاسخ قانع کننده‌ای نگرفتم ، سه بار با رییس سابق قوه قضاییه و یکبار با معاون اول قوه قضاییه دیدار داشتم و سپس به دادگاه انتظامی قضات شکایت کردم که همه این کار‎ها نتیجه‎ای در پی نداشت، اما بحمدالله ماحصل افشاگری این شد که به تعویض ایشان کمک کرد و راه را برای بررسی تخلفات مرتضوی باز کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
مرتضوی هم اصلاح طلب شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
هادی
Iran, Islamic Republic of
مجلس هفتم که تماما اصولگرا بود...
اگر شما میخاستید که راحت گزارش خونده میشد....!!!
دیگه مرتضی هم شد اصلاح طلب... :)
اصلا روزنامه اصولگراها رو میبست و سال 88 هم رفقا رو انداخت زندان و تامین اجتماعی هم که نگوووو
Iran, Islamic Republic of
شما مطلب رو درست نخواندید مثل اینکه؟ کی گفتند مرتضوی اصلح طلبه؟ اتفاقا گفته که چون اصولگرایان باید دو تا چوب بخوره، ضمنا راجع به مجلس هفتم گفته که اصلاح طلبان حاضر در مجلس باعث از حد نصاب افتادن مجلس یا آبستراکسیون شدند. اصلاح طلبا تا کی به این قبیله گرایی کور و بی منطق ادامه میدن؟
امان از سیاست
Germany
کاری به اصولگرا و اصلاح طلب ندارم
اما چرخش نظر برخی افراد از مرتضوی در این ایام ، خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی را تداعی می کند که زمان از وی با عنوان عالی جنـــــــــاب سرخ پوش، آقـــــــــــاسی (نفر سی ام نتخابات مجلس ) و... یاد می شد، اما بعد از گذشت چند سال و تنها برای مصلحت، به تعریف و تمجید از وی پرداخته شد. این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و تغییر موضع حامیان به وفور مشاهده می شود.
امان از سیاست
Iran, Islamic Republic of
آخه همه که مثل شما اصلاح طلبهای عقب مونده بدوی، قبیله گرا و عصر حجری نیستن که منافع ملی رو پای حزب و گروهشون قربانی کنن. اصولگرایان واقعی بارها نشون دادن که هرکس مرتکب خطایی بشه فارغ از دسته بندی سیاسیش، باهاش مقابله میکنن.
اتفاقا شرمندگی و روسیاهی اینجور قضایا برای شماهاست چون نشون میده اصولگراها چقدر پیگیر تخلفات مرتضوی بودن اما شما هرجا منافعتون اقتضا کنه، بزرگترین تخلفات رو هم لاپوشانی میکنین.
محمد
Iran, Islamic Republic of
نیستند .آخر همه چیز هستند
Iran, Islamic Republic of
این مطلب با آن تیتر غیر واقعی، جز آنکه وهن سایت و موجب استهزا جریان اصولگرایی شود، ثمره دیگری ندارد. نباید سردبیر محترم اجازه نشر چنین مطالبی را بدهد... آخر عداوت مرتضوی با جریان مطبوعاتی اصلاح طلب آن قدر عیان است که بی نیاز از هر تحلیلی است... هدف این نوشته واقعا چه بوده؟ چه بسا دست انداختن دوستان در پس ذهن نویسنده هدف اصلی است....
United States
مرتضوی میشه اصلاح طلب . خاوری میشه اصلاح طلب . احمدی نزاد میشه اصلاح طلب . زنجانی میشه اصلاح طلب . معاون دزد استان قدس میشه اصلاح طلب .و ............. بابا دست بردارید و کمتر ابرو خودتون را ببرید .....
Iran, Islamic Republic of
اتفاق عجیب و تأمل‌برانگیزی که این روزها در اردوگاه اصولگرایی در حال رخ‌دادن است، فرافکنی و مسئولیت‌ناپذیری تا اعلی‌ترین درجه است. این مسئولیت‌ناپذیری به جایی می‌رسد که براساس سناریویی مخدوش قرار است حتی کارنامه سعید مرتضوی هم کم‌کم به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود!
Iran, Islamic Republic of
شما مطلب رو درست نخواندید مثل اینکه؟ کی گفتند مرتضوی اصلح طلبه؟ اتفاقا گفته که چون اصولگراست باید دو تا چوب بخوره، اصلاحات مساوی است با فساد. اصولگرای واقعی نشون داده مثل افساد طلبا قبیله گرا نیست
Iran, Islamic Republic of
به جای ماهی گیری از جناح بندی بنویس چرا مرتضوی با این همه جرم فقط دو سال حبس؟اینو که الان می تونی پیگیری کنی
Iran, Islamic Republic of
آنموقع نماینده بود؛ اکنون چه کاره است؟
Iran, Islamic Republic of
حالا که یکی افتاده زمین شما ها سنگش میزنید. من فکر میکردم زاکانی ادم مخلصی باشه اما الان معلوم شد دنبال منم منمه. اخه در مورد اتهاماتی که در دستگاه قضایی مورد ااطمینان خودتون ثابت نشده چرا پافشاری میکنید ؟ اگه این برای معاونت در قتل دو سال زندان رفته بقیه معاونین در قتل حکمشون چیه؟ اگه ادم انصاف نداشته باشه همون بلا سر خودش میاد.
Iran, Islamic Republic of
شماها مجبورید دروغ بگوئید فقط لازمه آرشیو شما بررسی شود
شما حامی احمدی نژاد و اصحابش بودید و دل و قلوه می دادید و در باب حمایت از زمان و زمین را به هم می دوختید حالا دارید یکی دیگر را حامی این جماعت نشان می دهید
اگر امکانات مستکبران را داشتید چه به روز مردم می آوردید
دین ندارید حداقل آزاده باشید
قلی
Iran, Islamic Republic of
زاکانی هم دین داره هم ازاده است و تا حالا از او دروغی نشنیده ام حتما ادرس تملقات اصلاح طلبان در خصوص مرتضوی هم برای شما با سند و مدرک دارد و می گوید .
Iran, Islamic Republic of
پس چرا رد صلاحیت شد
Iran, Islamic Republic of
شما ها که دین دارید چرا سال 78 و 88 و.... کشوررا به آشوب کشیده اسرار محرمانه را به مستکران تقدیم کرده و هزاران خوش خدمتی دیگه به مستکبران هاااااااااااااااااااااااااااا !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آنها که کشور را به آشوب کشیدند و بیش از 800 میلیارد دلار ثروت کشور را به باد دادند و کشور را غرق فساد و تباهی کردند احمدی نژاد و حامیان او بودند که راست راست برای خودش می چرخد که انشاء الله او هم بسزایش خواهد رسید
الیاس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا منظورتون همان عوامل فتنه هستند که هنوز هم عقبه شان در هر قوه ای پیدا می شود .
اصولی
Iran, Islamic Republic of
گونی کش کی بودی تو! بابا پیگیر ! بابا کاربلد! از مجلس چرا رفتی ؟ تکرار کردند جا موندی بابا جامونده جان خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی یکی از اصلاحطب های دو آتیشه بود. حتی تو تظاهرات های بعد انتخابات ۸۸ خط مقدم فتنه بود!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرتضوی که به قول خودشان هم چپ و هم راست دشمنش بوده و هم قوه قضائیه نتوانستن جرمی بر علیهش ثابت کنند حالا با این جرم خنده دار میره زندان . زنان بان یکی دیگر دستور دهند کسی دیگر شاکی فتنه گر مجرم دادستان شجاع 88
Iran, Islamic Republic of
دور زدن شیرین تحریم ها را فراموش کن اخوی
Iran, Islamic Republic of
دروغ گویی از این بالاتر؟ پر رویی از این بالاتر؟ مرتضوی پدر اصلاح طلبها و روزنامه های انها را در اورد. همه شما ها ازجمله زاکانی حامی سر سخت احمدی نژاد بودید و این بابا در دروه احمدی نژاد چه درجه ها که نگرفت....
Iran, Islamic Republic of
حالا نتیجه اون دوگونی پرونده چه شده اتحام و جرم مرتضوی که روشنه پس اون دو گونی پرونده سازی بوده برای این بنده خدا . نگوئید قوه قضائیه هواش داشته که دروغ محض است
Iran, Islamic Republic of
اتهام نه اتحام
Iran, Islamic Republic of
این موضوعات را بمیان مردم نبرید آقای کاربر که جهان نیوز هم از این داستان معرکه وسوژه مناسبی را یافته است .هرکس به اندازه تخلف ویا تقصیر، رای قاضی راپس از فرایندی گرفته و مجازات شده دیروز ملاحظه کردید که وزیر بهداشت درخصوص ارباب جرائد امرفرمودند. بابا کوتاه بیایید کشور به آرامش نیاز دارد .بنظر میرسد قضاء نگران اجرای حکمی است که ناچارا" از طریق جراید و رسانه باید آن را اجرائی کند .قضا هم به همان اندازه ایی که به امنیت جامعه اهمیت میدهدسلامت جامعه را درنظر نمیگیردگاه تکراراین مسائل دربطن ممکن است مضراتی را بهمراه داشته باشد این اقا وآن آقا بمجازات خود رسیدند بنحو ممکن بهرحال شما مثل داستان برخورد ان نیرو با بد حجاب نشوید که نقل ونبات محافل مردم شده است مقداری مراعات کنید پدر من.
Iran, Islamic Republic of
در باب این حرفهایتان همین بس که اگر پسر روح الامینی در بین کشته شدگان کهریزک نبود الان خبری هم از محاکمه مرتضوی نبود . معنی عدالت را فهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
عدالت اصولگرایان یعنی همین
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از مطلب پر محتوايتان لطفا" درباره دلايل رشد سريع اين افراد .در دهه 70 در دستگاه قضايي كشور و كساني كه در اين رشد سريع السير دخيل بوده اند نيز مطالبي بنويسيد.
اين افراد الان كجايند و براي اينكه اينگونه افراد در قوه قضاييه و خصوصا اشغال پستهاي ارشد اين قوه توسط اين افراد نيز مطالبي درج نماييد.
...
Iran, Islamic Republic of
چه عجب جهان اینبارپای احمدی نژادرووسط نکشیدی
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگرایان کجا بودید آن زمان که مرتضوی به استناد قانون زمان رضا قلدرمطبوعات را فله ای میبست و شما چه چهد و بهب به میگفتید.. یک سند بیارید که اصولگرایی به عملکرد او اعتراض کرده باشد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه دوگونی پروند داشته براش فقط ۲ سال بریده اند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
تا اینجا همه محکومین اصلاح طلبند.
خاوری،رحیمی،بقایی،مشایی و.........
سعید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب های عصر حجری..
خخخخخخخخخخخخخخخخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
...جناب زاكانى ! از اين رسواتر و مفتضح تر دروغ نمى توان گفت ! مرتضوى با چه كسانى پالوده مى خورد ؟! اگر چنين است چرا همين امروز و ذيل خبر ديگرى كه موضوع فروش سؤالات كنكور را در باره اين جانى حرامخوار برايتان فرستادم همه اش را سانسور كرديد ؟! همانجا هم اعتراض كردم. چرا اينقدر مفتضح دروغ ميكيد ؟! بخدا خيلى وقاحت ميخواد كه با وجود هزاران منفعتى كه شما اصوليون از قضاوت هاى شيطانى اين انسان از خدا بيخبر برديد حالا او را به ريش اصلاح طلبان بچسبانيد ! من اصلاً و ابداً تصور نمى كردم كسيكه ادعاى جانبازى دارد و خود را انسان ارزشى و در جايگاه رياست جمهورى مى خواند اين گونه بى شرمانه و وقيحانه دروغ بگويد ! اينجاست كه انسان به اين نتيجه قطعى ميرسد كه اكثر آنهائيكه خود را سينه چاك اسلام و نظام و انقلاب معرفى ميكنند و بى پروا به ديگران تهمت ميزنند چرا وقتى پاى منافع خود يا جناحشان به وسط ميايد مثل آب خوردن از گفتن دروغ هيچ گونه ابائى ندارند ؟! آخر مجلس هفتم كه پانزده نفر بيشتر اصلاح طلب نداشت و آن آبستراكسيون كار ١٥ نفر آدم نمى تواند باشد و اصولاً بخاطر تغيير دستور مجلس آنهم توسط خود طرفداران محموت طراحى شده بود چطور آدمى مثل زاكانى كه مدعى خدا و پيامبر و … است و خود را اصولاً لايق رياست جمهورى ميداند اينطور راحت و ريلكس دروغ ميكويد ؟! خصوصاً الآن كه پايش لب گور است و آخرت نزديكتر ؟! گيرم به خدا و روز پازپسين اعتقادى وجود نداشته باشد آيا از خودشان هم خجالت نمى كشند ؟! مطبوعات آن روز و. هزاران صفحاتى كه قصه آنروز را مو بمو نوشته اند كه نميشود نابود كرد ؟! گيرم چهار نماينده اصلاح طلب هم در آن جمع حضور داشتند چرا حقيقت را كتمان ميكنند ؟! مگر چرب و شيرين دنيا چقدر برايتان مهم است كه اينگونه تشت رسوائى و حقه بازى خود را بر آفتاب بيفكنيد ؟! خدا را صد هزار بار شكر كه مجالى دوباره پديد آمدتا مدعيان دروغين دين و نظام و انقلاب را دوباره بشناسم !
جهان نيوز ميدانم كه خلاف منافع رئيسانت عمل نميكنى اما اگر منتشر كردى مديونى كه دست در متن ببرى ، يا همه را منتشر ميكنى يا هيچى را ، فقط به دست خودش برسان تا ببيند بخاطر چهار روز منافع بيشتر اين آقاى اصولگرا چه ها كه نميكند
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
احسنت. همه اش واقعيته
یونس
Iran, Islamic Republic of
خدا این کلمه اصلاح طلب رو از جهان نیوز نگیره اگر این جناح و اسمشون نبود اینا جطور میتونستن تیتر بزنن و هرجی دوروغ وبهتان و انگ رو بزنن به اصلاح طلب
تورو خدا نگاه تیترشون
نانوای اصلاح طلب قاتل اصلاح طلب معصومه اصولگرا دکتر قلب اصولگرا بابا دست بردارید .
Iran, Islamic Republic of
این که زاکانی نامه بود. با این حرفها ممکنه مرتضوی اخ بشه ولی زاکانی به جایی نمی رسه
Iran, Islamic Republic of
خوب كه چي،،،به هرحال اصل اينه كه ايشون اصولچرا هستندخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
افساد طلب واصولچرا دو روي يك سكه خخخخ